Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ik ben zwanger!!
BerichtGeplaatst: 10 jun 15 19:26 
mega actief lid

Wie had dat ooit gedacht...
Het was weliswaar een ongelukje :oops: , maar we zijn erg blij. Ben morgen 5 weken. Maar sinds vanmorgen echt misselijk! :sad: En verwacht dat het alleen nog maar erger wordt de komende tijd... Als ik google op wat je er aan kunt doen krijg ik alleen maar horrorverhalen van vrouwen die continu spugen. Ik kom hier dus eigenlijk voor wat support en relativering. Zijn er hier dames die niet of nauwelijks misselijk zijn geweest?
Ik kan me niet goed concentreren op mijn werk en bij alles wat ik voel sta ik op scherp. Het kost nu al vreselijk veel energie en ik ben zo vreselijk bang voor wat er komen gaat :cry:

I'm not weird, I'm limited edition

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Ik ben zwanger!!
BerichtGeplaatst: 10 jun 15 20:35 
actief lid

Allereerst PROFICIAT!!!
Probeer in de eerste plaats ook te genieten.
Er zijn tegenwoordig ook veilige en goede middelen tegen de misselijkheid dus naar de dokter om eventueel iets in huis te hebben.
De internetverhalen zo weinig mogelijk lezen want alleen als er iets mis is schrijven de mensen en meestal hoor je de goede verhalen niet want dat is geen sensatie en daarom leest/schrijft het niemand.
Zelf ben ik 9 maanden misselijk geweest maar heb geen enkele keer hoeven.....
Wel moest ik regelmatig iets eten om de misselijkheid onder controle te houden en dat hielp me echt, ook voor het opstaan at ik al maria koekjes om toch niet met een lege maag uit bed te moeten. Zorg wel dat je gezonde dingen eet want door al mijn eten was ik gigantisch veel kilo's bijgekomen en die moeten er achteraf ook weer af.
Zorg dat je op je werk iets te knabbelen hebt, zodat je niet flauw gaat worden.
Heel veel succes en geniet ervan
Liefs Valentijn

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jun 15 20:41 
mega actief lid

Super bedankt voor je snelle reactie. Ik heb het avondeten me redelijk laten smaken, maar 1.5u later kreeg ik weer honger. Toen heb ik gegeten en daar ben ik dus misselijk van geworden. Tot nu toe voel ik me dus beter met honger... ik heb vooral een vieze metaalsmaak en een brok in mn keel. Het is ook veel spanning natuurlijk. Werd jouw misselijkheid erger als je moe was?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jun 15 21:04 
actief lid

ja, bij erge vermoeidheid was het erger maar dat heb ik altijd.
Je moet ook proberen geen te grote hoeveelheden ineens te eten, mijn ervaring daarin was beter ieder uur een boterham dan 3 ineens.
Ik snap ook wel dat het nog allemaal erg spannend is,bij mij is het bijna 25 jaar geleden maar ik herinner het me alsof het gisteren was.
Het is vooral ook de onzekerheid of het erger zal worden en het onbekende van zwanger zijn.
Laat je vooral niet gek maken door horror verhalen en doe rustig aan.
Je lichaam kan veel aan hoor. Het is ook een mooie beloning waar je het voor doet als je je baby in je armen hebt ( al duurt dat nog wel lang hé)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jun 15 22:24 
mega actief lid

Ik zit nu rechtop in bed met het raam open en een teiltje naast me te wachten tot ik moet.. zo beroerd. Morgen bel ik de dokter voor een middeltje, want ik slaap al de hele week nauwelijks en werken lukt ook niet zo.. oh wat een horror dit!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 jun 15 8:33 
actief lid

Hoi,

Ik lees eigenlijk alleen maar mee,maar wil toch even reageren. Als eerste gefeliciteerd!
Ik zou de huisarts even bellen en vragen om emesafene(zetpillen of tabletjes). Dit haalde bij mij de scherpe randjes van het misselijk zijn er wel een beetje af! Wat ook wel eens kan helpen is een maagzuurremmer slikken (maalox).
Vaak zakt de misselijkheid rond de 12-13 weken,nog even volhouden dus maar zwanger zijn is het mooiste en meest bijzondere wat je ooit kan meemaken! Probeer voor ogen te houden dat je het doet voor het kindje wat over 8 maanden bij je in je armen mag liggen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 jun 15 10:03 
giga actief lid

Ik heb niet echt tips, aangezien ik nog nooit zwanger ben geweest haha, maar wilde je toch even van harte feliciteren! Super gaaf dat er een kindje aan komt. Probeer ondanks de misselijkheid ook te genieten van deze periode :)

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 jun 15 11:33 
mega actief lid

Bedankt allemaal!
Ik ben om 4 uur nog wakker geweest en voelde alweer die brok in mn keel, gauw sultana gegeten en water gedronken en toch weer in slaap gevallen. Heb me wel ziek gemeld helaas, want ik heb al 3 nachten maar een paar uur geslapen en hoe vermoeider ik ben hoe erger het wordt volgens mij.
Ik heb ook het idee dat ik misselijker wordt als ik mijn vitamines inneem. Heb ze vanochtend nog niet gehad en voel me toch wel wat beter.
Ik heb ook al gedacht om de huisarts te bellen, maar dan wordt het recept naar mijn apotheek gestuurd en daar werk ik haha. Dan weten al mijn collega´s het gelijk :oops: Ik kijk het dit weekend nog even aan en anders bel ik voor emesafene. Ik heb al suprimal en vitamine b6 besteld en dat zit ook in emesafene dus wellicht red ik het zonder recept. Ik vind het vooral zo vervelend dat ik nu niemand kan vragen iets voor me te doen, want niemand weet het nog. Ik ga het daarom zaterdag aan mijn beste vriendin vertellen. Als ik mijn moeder vraag om waterijsjes, crackers en gember te halen weet ze genoeg :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 jun 15 12:34 
actief lid

Gefeliciteerd!
Ik ben op dit moment ook zwanger (nu 9,5 week) en ook vaak misselijk maar heb niet hoeven overgeven.
Ik heb sinds ik 6 weken zwanger ben vooral veel last van avondmisselijkheid ('s avonds mijn tandenpoetsen is echt drama). Bij mij hangt het dus ook duidelijk samen met moeheid.
Mij helpt het om elk uur wat te eten en verder veel te slapen. Heb straks een gesprek op mijn werk omdat werkdagen van 9 uur op dit moment echt niet te doen zijn.
Maar probeer er verder van te genieten, de misselijkheid wordt vaak minder na 12 weken, daar hou ik me ook aan vast!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 jun 15 13:51 
actief lid

Wat je ook nog zou kunnen proberen is nux vomica (homeopathisch). Probeer maar te zorgen dat je vooral genoeg vocht binnen krijgt,zeker met dit warme weer! Ik vond waterijsje en stukjes fruit heerlijk als ik voor de rest niets binnen kreeg...
Lekker rustig aan doen en veel slapen hielp bij mij ook goed!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 jun 15 20:24 
mega actief lid

Van harte gefeliciteerd
reageer ook niet meer zoveel, maar lees wel mee.
Wil nu toch ff reageren.
3x zwanger geweest, bij de 2de veel misselijk en raar genoeg nooit s, morgens maar tegen het avond eten, maar nooit hoeven spugen.
is voor mij al lang geleden, nooit middeltjes gehad, maar wat mij goed hielp was een king pepermunt op zuigen.
bij alle 3 de zwangerschappen niet hoeven spugen, dus het hoeft echt niet.
Sterkte en geniet ervan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 jun 15 20:47 
mega actief lid

Bedankt voor jullie tips!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 jun 15 12:15 
super actief lid

Gefeliciteerd!! Probeer inderdaad ook te genieten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 jun 15 22:55 
Moderator

Gefeliciteerd!!!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 jun 15 3:29 
actief lid

Allereerst, gefeliciteerd!!

Nou, denk dat je mijn drama-zwangerschap tot nu toe niet wilt horen.. zit momenteel op 7 maanden dus gelukkig nog maar 2 maanden te gaan.

Ik ben tot week 18 heel erg misselijk geweest, maar nooit hoeven spugen. Het besef dat je weet dat je misselijk gaat worden maakt het ook erger. Zo heb ik inderdaad ook heel veel nachten met een teiltje gezeten omdat ik er van overtuigd was dat het zou komen, maar dan geld de regel dus, hoe meer je eraan denkt, hoe erger het word.

Probeer vanille vla, melk, een iets vettere hap. Ook genoeg slaap en rust werkt, water (grote hoeveelheden neutraliseerd)

Verder word het heel veel proberen te eten, laat erg gekruide dingen beter staan.. maar je moet erachter gaan komen waar je wel en niet tegen komt, kost wat tijd en moeite maar dan komt het ook goed!

In ieder geval veel succes de eerste weken. Probeer wel te genieten ervan de momenten dat je je goed voelt, die dagen gaan er ook zeker tussen zitten! En inderdaad vanaf de 12e week word het een stuk minder (bij de meeste dan)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur