Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 apr 14 10:38 
lid

Hallo allemaal,

Ik heb al 20 jaar emetofobie en ben al zeker 12 jaar in therapie hiervoor.

De meeste therapiën helpen me wel om beter met de angst om te gaan maar geen enkele therapie kon tot nu toe de angst zelf weghalen.

Ik heb, na het lezen van een aantal artikels, besloten om EMDR eens te proberen. Ik ga bij een therapeute die al ervaring heeft met emetofobie patiënten, dus dat helpt ook al. Aangezien veel therpapauten totaal niet weten waar je het over hebt in het begin.

Ik heb 1 sessie gedaan van 2 u, die wel, moet ik toegeven, heel erg zwaar was, en waar ik de demonen uit mijn verleden echt heb moeten trotseren.

Dit is ondertussen 2 weken geleden, en ik voel me al 2 weken helemaal anders. De angst is weg (voorlopig of definitief, geen idee). Ik ga op restaurant en voel me niet angstig of nerveus. Ik kijk naar de kaart en denk niet 'wat kan ik eten dat veilig is' maar 'mmm, hier heb ik zin in en hierin en hierin'. Ik ben niet constant bezig met hoe mij maag zich voelt. Ik eet uit goesting en niet alleen uit honger.

Ik weet nu nog niet of ik er volledig van af ben, maar heb wel hoop dat dit dé therapie zal zijn die er mij zal vanaf helpen. Als ik dit resultaat heb na 1 sessie, hoe gaat dat dan zijn na een aantal sessies! :-)

Deze therapie helpt wel alleen als de fobie te maken heeft met trauma's in het verleden. Ik weet niet of dit standaard zo is, maar ik denk van wel.

Zijn er mensen hier op het forum die emetofobie hebben, maar een perfecte en normale jeugd hebben gehad? Daar ben ik nu wel eens benieuwd naar...

Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder verloopt, en als ik echt 'genezen' ben, dan zou ik zeggen: Allen daarheen!

Groetjes, Nikkie

(Guatama Buddha Siddharta)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 apr 14 11:07 
giga actief lid

Super!

Ik heb ook emdr gehad maar ik had geen trauma's, dus ik moest ipv mijn trauma op roepen, een rampscenario beschrijven. Maar het werkte niet bij me omdat ik er geen angst bij voelde op dat moment.

Ik weet niet of ik de perfecte jeugd heb gehad, maar geen trauma's in ieder geval. Het enige wat ik kam bedenken wat mijn angst heeft kunnen versterken is dat mn ouders nogal beschermend waren.

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 apr 14 11:47 
lid

Hoi hoi,

Ik heb volgende week vrijdag mijn eerste EMDR sessie. Ik ben in principe in therapie gegaan voor een paniekstoornis. Ik ben er nu achter gekomen dat mijn emetofobie ten grondslag ligt aan de meeste angsten (niet allemaal).

Dit heeft wel geholpen om te komen tot gerichtere behandeling. Ben heel benieuwd naar EMDR.
Ik vind het heel fijn voor je dat 1 sessie al zoveel verschil heeft gemaakt! Hoop dat het bij mij ook zo gaat.

Ik heb wel een vervelende jeugd gehad. Ben erg veel gepest en mijn ouders hebben echt een vechtscheiding (vanaf mijn twaalfde al) waarbij ik mijn vader ook 4 jaar niet gezien of gesproken heb.

Dus ik ben helaas geen goed voorbeeld. Ben inderdaad ook wel benieuwd of er mensen zijn die een hele normale jeugd hebben gehad.

Liefs,
Deborah

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 14 10:19 
actief lid

Ben benieuwd of EMDR bij jou werkt!

Ik heb trouwens wel een normale jeugd (gehad). Lieve ouders en een lief broertje en zusje, ook al maken ze weleens ruzie.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 apr 14 19:28 
lid

Echt super dat je nu al zoveel resultaat ziet! Ik hoop dat dit zo blijft :) Ik zit er ook af en toe aan te denken om EMDR te doen maar op de een of andere manier durf ik het niet. Ben bang dat ik veel nare dingen omhoog haal.
Ik heb trouwens ook een normale jeugd gehad dus daar heeft het bij mij in ieder geval niet aan gelegen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 jun 14 19:53 
lid

Ik heb inmiddels 5 sessies gehad. Ik merk wel enige verbetering. Dat wil zegen, ik durf meer te ondernemen. Ik heb dan wel angst, maar kan het beter onderdrukken . Heb nog wel een lange weg te gaan!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur