Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 351 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 aug 13 22:22 
super actief lid

Nee hoor meis, dat laten huilen is echt niet wat je oergevoel je ingeeft. Wij hebben ook moeilijke slaapperiodes met de spruitjes gehad en nog weleens. Ze sliepen wel snel door, maar sliepen HEEL moeilijk in. Uren kon het duren. Soms huilen, gillen, zingen, springen. Alles trokken ze uit de kast. Bij ons heeft het toen geholpen om een knuffel bij hun te leggen. 1 knuffel. Die knuffel kwam ook vaak bij ´leuke´ situaties overdag kijken. En ik knuffelde er ook vaak mee. Alsof hij mij kan troosten. Inmiddels heeft onze zoon zijn Pluto in bed en onze dochter een Minnie Mouse en die beesten ´troosten´ onze kinderen als ze ´s nachts wakker worden.

Verder goede afspraken maken samen. Jij een nacht doorslapen en daarna je man een nacht. Of je ouders - schoonouders - broer - zus - vriendin een nachtje laten oppassen. En als je je kleintje echt niet kan wegbrengen (zoals ik destijds) ga je ook mee uit logeren of laat je de oppas bij je slapen, maar dan wel met de afspraak dat jij er niet uit hoeft.

En wat bij ons wel de huiltijd verkortte: NIET ERUIT HALEN. Gewoon ruggetje wrijven, bolletje aaien, naas ledikant zitten, zachtjes praten / zingen. Als ik mijn ukkies eruit haalde, duurde de huilbui langer...

Maar zwaar is het zeker en er lijkt geen einde aan te komen als je zo moe bent dat de roze olifanten door je kamer lopen... Sterkte meid en vergeet niet, op een dag slaapt ze door!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 aug 13 23:10 
Moderator

Google maar eens op de kiekeboe-methode. Heeft ons erg geholpen.

Ik zie teveel, hoor teveel, ruik teveel, proef teveel en voel teveel.
www.memento-herinneringsboeken.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 aug 13 10:27 
zeer actief lid

Ik durf het niet te zeggen maar ze slaapt nu 2 nachten door ssstttt. Voel me weer beetje mens. Word ze om 6 uur wakker om te drinken en slaapt dan nog 2 uur verder. Hopen dat ze het vol houd. Bedankt voor de tips!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 sep 13 6:58 
super actief lid

We praten hier maar even verder voor alle zwangeren het al helemaal niet meer zien zitten ;-)
Kan deugd doen zo'n 2 doorslaapnachten, hoe waren de voorbije nachten?

Wij slapen voor het eerst in 11 maanden nu al 3 nachten allemaal in ons eigen bed. We hebben maaaaanden om te beurt op de zetel geslapen en Ruben in een bedje beneden omdat hij zo vaak heel de boel bijeen krijste dat we Nora wat nachtrust wilde gunnen. Vorige week een weekje op vakantie en toen lagen we allemaal zo dicht bij elkaar in een gehorig huisje en Nora sliep er vrij goed doorheen dus... Wij hebben een open zolder met een halve scheidingsmuur tussen onze en hun kamer dus 1tje wakker is feest maar kijk, nacht 3 en geen drama's. 2 keer gedronken MAAR wel direct weer in slaap. Dat doet ook veel!

Haha gwyn blij dat ik ook eens mijn hartje kan luchten :lol:

Ander onderwerp: morgen gaat mijn kleine prinses voor de eerste keer naar school. Net als gisteren werd ze als piepklein babietje op mijn buik gelegd en nu stapt ze de kleuterklas in... *super-emo-mama-vandaag*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 sep 13 11:00 
mega actief lid

Hier gaat morgen ook mn kleine mannetje naar school. Slik. Het is idd als gister dat ie op mn buik werd gelegd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 sep 13 11:17 
zeer actief lid

Pff erg he dat slapen! Nou hier is ze na die 2 nachten gewoon weer 2x per nacht wakker helaas maar goed ooit wordt ze groter.

Ik volgende week naar een school kijken voor mijn oudste heb het steeds uitgesteld omdat ik er eigenlijk nog niet aan wil denken haha. Ik ben zo bang de verkeerde keus te maken je moet ze aan andere overlaten en voor een groot gedeelte los laten bah! Hoe doe je dat loslaten? haha

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 351 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur