Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 351 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 jan 13 19:57 
giga actief lid

@Verooke,

Met alicia had ik ook zulke fases, ze at weer een tijd goed haar avondeten maar vanaf vanavond ging het weer helemaal mis :(. Ik kan haar niet dwingen, want dan kunnen ze een afkeer krijgen van eten hoorde ik van het cb. M'n vriend denkt dat ze altijd slecht avond eet (hij woont inmiddels niet bij ons en is er haast zelden bij) en nou heb ik weer gezeik met hem, ik kan het eten toch niet erin duwen bij dat meisje?

Ik voel me zo verschrikkelijk over die slecht eten fase waar ze nu weer in komt, pffff wanneer houdt het eens op? :cry:

Ze eet voor de rest prima haar boterhammen, fruit, crackers met kaas en af en toe een koekje. Ze komt echt niks tekort, maar het is echt dat avond eten wat mij de strot uitkomt. En meneer geeft mij de schuld dat ze slecht eet, ik heb net maar een xanax genomen die ik nog over had.. Ik heb het gevoel dat ik mentaal instort want ik kan in zijn ogen niks goed doen :cry:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jan 13 21:39 
mega actief lid

Maar lieve Priscilla, je zegt dat ze vanaf vanavond weer slecht at en ze nu weer in zo'n fase komt? Dat hoeft toch niet? Het kan toch ook 1 avond zijn en morgen weer wel goed? Bij ons eet Levi ook soms een week als een dijker en dan weer twee dagen slecht enz enz. Ik probeer me er vooral niet te druk om te maken, wat Leen al zei als ze honger hebben komen ze echt wel en je zegt zelf al dat ze niets tekort komt. Gewoon aan blijven bieden, dan eet ze vanzelf wel weer eens wat meer.
Komt goed!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jan 13 11:54 
zeer actief lid

Je kan ook als tussendoortje wat snoep tomaatjes (zijn van die kleine tomaatjes) of komkommertjes geven heeft ze toch haar groente overdag al binnen en dan maakt het helemaal niks uit of ze 's avonds goed eet of niet groente heeft ze dan toch al binnen en alles wat ze wel eet is dan mooi mee genomen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jan 13 12:52 
giga actief lid

Ik zal die tip onthouden van je Gwyn, kan ik het mooi s'middags geven :yes:

Ze heeft vandaag weer uitstekend gegeten, nu ligt ze lekker te slapen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jan 13 20:43 
mega actief lid

Nou kijk! Zie je wel dat het echt niet hoeft te zeggen dat je nu een slechte fase ingaat? ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jan 13 21:04 
giga actief lid

I know, maar ben zo onzeker he :oops:

Ze heeft echt vaker fases gehad dat ze echt een week lang geen avondeten wou :unsure:.. Ze heeft vanavond lekker haar bordje leeggegeten :D dan voel je je toch weer trots hoor!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jan 13 17:21 
mega actief lid

Ik snap heel goed dat het anders voelt als het je eigen kind is, maar kindjes kunnen héél goed zelf voor hun eten zorgen. Als ze tekort komen gaan ze vanzelf eten. Echt! En pris, als alicia overdag inderdaad gewoon goed haar brood en fruit enzo eet heeft ze misschien ook gewoon niet meer nodig. Niet te druk over maken zolang de kindjes nog vrolijk zijn, veel spelen en er gezond uit zien.

@Verooke, een uur achter zijn bord zetten zou ik inderdaad ook niet doen. Dan krijgen ze juist eerder negatieve associaties met eten dan wanneer je ze gewoon grotendeels zelf laat beslissen.

- Ik ben zo lenig door de warte
en zo warrig door de lente (..)

Ik warrel en ik zwarrel maar
ik krabbel wel een brief.
Zo hardop zeggen lukt me niet
ik vind je veel te lief. -

Simon van der Geest

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jan 13 18:50 
Vrijwilliger

Mick eet regelmatig een week niet, en zijn bordje avondeten eet hij eigenlijk nooit leeg. Regelmatig eet hij maar een paar happen. Dan niet! Wij maken er echt geen strijd van, als hij honger heeft eet hij wel. Hij eet wel altijd 2 stuks fruit op een dag en 3 sneen brood en vaak daarop ook nog wat komkommer, tomaat of paprika. Ik maak me er dus echt niet druk om en maak er zeker geen strijd van. Hij moet wel aan tafel blijven zitten en krijgt geen vervanging. Vanavond wilde hij ook niet. Mick niet eten zei hij. Was duidelijk dwars, dus heb zijn bordje weggezet en wij zijn gaan eten. Na 5 min vroeg hij er zelf om, en heeft hij nog een half bord op.

Het is echt het beste er geen probleem van te maken en ze vooral geen vervanging te geven. Als ze honger hebben eten ze echt wel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jan 13 18:51 
mega actief lid

En bedenk maar; er is dus iemand volwassen die echt alleen maar kipnuggets lust en eet. Het lichaam kan echt een heleboel opvangen en zelf regelen hoor :)

- Ik ben zo lenig door de warte
en zo warrig door de lente (..)

Ik warrel en ik zwarrel maar
ik krabbel wel een brief.
Zo hardop zeggen lukt me niet
ik vind je veel te lief. -

Simon van der Geest

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jan 13 19:01 
Vrijwilliger

Klopt. En het is bij hem ook niet echt smaakgeregelateert. De ene week eet hij een vol bord broccoli, de week erna geen hap. Wij eten vrij gevarieerd, dus hij proeft altijd van alles wel wat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jan 13 22:03 
mega actief lid

Hihi, toevallig! Levi zei vanavond ook; Levi niet eten. Prima jongen, dan niet. Maar je komt wel aan tafel zitten. Hij zag wat er op zijn bord lag en zei; WEL eten!! En heeft vervolgens heerlijk zitten eten :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 feb 13 17:21 
mega actief lid

Hier eten ze soms ook niet. Prima veel plezier maar wil je niet horen zeuren.
Ga ze niet pushen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 aug 13 16:13 
zeer actief lid

Slapen wat is dat? Ik weet het in elk geval niet meer. Mijn kleine spruit slaapt nog steeds niet door en ik ben zo moe!!!! Elke nacht komt ze nog steeds 2x voor borstvoeding heb al geprobeerd om pap te maken in een fles in de hoop dat ze wat verzadigd is maar ze weigert de fles. Het consultatie bureau zegt alleen maar gewoon laten huilen houd ze vanzelf op. Nou ben ik tegen het laten huilen van baby's maar ik dacht nou laat ik het maar proberen en idd ze stopt met huilen nadat ze zichzelf helemaal uitgeput heeft gehuild? het opgeeft? of denkt ik probeer het zo wel weer? In elk geval slaap ik dan ook niet door het gehuil en zit ik mezelf op te vreten om haar toch te gaan pakken. Wordt ze stil om vervolgens half uur later weer te gaan huilen. Nou die martel methode is niks voor mij! Iemand anders tips? Kleine spruit is al bijna 6 maanden oud in de zwangerschap hield ze me al wakker door op mijn blaas te drukken dus de teller staat al op 9 maanden geen nacht door slapen ik ben moe!!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 aug 13 6:43 
Niet meer te stuiten zo actief lid

Hey Gwyn,
onze Yasin is 6,5 maand ondertussen. Ook ganse zwschap niet doorgeslapen en nu ook geen enkele nacht.
Ik geef gewoon toe aan wat hij nodig heeft.
En ja ik ben moe, heel erg moe, maar wat doe je eraan?
Laten huilen doe ik zowiezo niet, nog geen 2 minuten.
Veel moed!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 aug 13 15:50 
zeer actief lid

Ohh gelukkig ben ik dus toch niet de enigste. Wat ik van iedereen hoor is laten huilen laten huilen nou dat kan ik niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 351 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur