Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 okt 16 20:07 
lid

Lieve medefoobjes,

Ik ben al mijn hele leven emetofoob. Dit en heb ook veel andere psychische stoornissen en angsten door traumas die ik opgelopen heb. Dit jaar ben ik qua therapie een heel andere weg ingeslaan. Ik heb al zon beetje mijn hele leven therapie en heb alles al geprobeerd wat er maar te proberen valt. Ik heb een therapie ontdekt die ik graag wil aanbevelen. Want dit is een van de weinige therapieeen die WERKT! Het heet PMA. Ik kom later even terug op de inhoud hiervan. Ook wil ik iedereen hier die een vorm van cognitieve gedragstherapie of exposure therapie volgt waarschuwen. Deze therapieen leren je leven met je angst, of bestrijden alleen de symptomen van je angst, zoals de paniekaanvallen etc. En begrijp me niet verkeerd, het kan werken, alleen is het vaak maar tijdelijk (kan jaren duren maar meestal keert je fobie terug). Geloof me been there, done that! Wat WEL echt werkt, is dus je PROBLEEM aanpakken waardoor je deze angst hebt, en NIET de SYMPTOMEN! ( ik hoop dat iedereen dit begrijpt hihi) PMA is een therapie die voortkomt uit een wetenschap. Ik zal hier even een stukje neerzetten over PMA:

Een effectieve methode
De PMA-methode is een wetenschappelijk systeem dat men zich makkelijk kan eigen maken. PMA staat voor Progressive Mental Alignment. Bad clusters zijn herinneringen die zijn ontstaan toen we in situaties waren die extreem beangstigend, pijnlijk of bedreigend waren. Dat kunnen schokkende ervaringen zijn, zoals de dood van een geliefd iemand, fysiek geweld, verkrachting, incest of een scheiding. Het kunnen ook heel ‘gewone’ situaties zijn, zoals gepest worden of betrokken zijn in een pijnlijke ruzie. Het hangt er allemaal vanaf hoe serieus je de situatie inschat, wat je leeftijd is en hoeveel impact het op dat moment op je heeft.

Waarom maken bad clusters je ziek?
Bad clusters zijn verborgen herinneringen die diep in je onderbewustzijn zijn opgeslagen. De zintuiglijke gegevens van deze pijnlijke en angstaanjagende momenten zijn op een andere manier in je brein opgeslagen dan normale zintuiglijke gegevens. Daardoor kunnen we ons die momenten niet eenvoudigweg herinneren. Het vervelende van dit is dat alle intense emoties en fysiologische reacties van dat moment zijn verbonden aan de bad clusters en dat ze samen zijn opgeslagen.

Is dat echt zo erg?
Ja. We moeten ons realiseren dat alles wat we zien, horen, voelen, ruiken en proeven moet worden geanalyseerd door ons brein. Iets zien is niet hetzelfde als begrijpen wat je ziet. Daarom is ons brein constant bezig met analyseren, zonder dat we ons daarvan bewust zijn. Om dat te kunnen doen, heeft ons brein vergelijkingsmateriaal nodig. Alles dat is opgeslagen in het brein kan worden gebruikt als vergelijkingsmateriaal om huidige waarnemingen te kunnen identificeren.
Er schuilt geen gevaar in onschuldige herinneringen. Maar – ons brein gebruikt ook bad clusters als vergelijkingsmateriaal. Op het moment dat deze ad clusters worden gebruikt als vergelijkingsmateriaal in ons onderbewustzijn, worden de emoties actief die aan de bad cluster ‘hangen’, in de vorm van fysieke reacties. Ze kunnen actief worden door ogenschijnlijk onbetekenende triggers in onze omgeving en ze zullen ons hele leven negatief beïnvloeden.
Voorbeeld:
Vanochtend zit je in de keuken. Je leest de krant met een kop koffie en een cracker met jam. Je ziet een foto van een auto-ongeluk. Op de achtergrond hoor je ‘Yesterday’ van de Beatles. Plotseling voel je je misselijk. Je hart begint sneller te kloppen; je begint te zweten en je krijgt het benauwd.
Hoe kan dat? Er is niets vervelends gebeurd, toch? Fout, er zijn een hoop dingen gebeurd! Laten we eens kijken wat een latere PMA-sessie aan het licht bracht.
PMA-sessie:
Negen jaar geleden overleed je vader bij een auto-ongeluk. Het is duidelijk dat dit niets te maken heeft met hoe je je nu voelt. Maar let op wanneer we terug gaan in de tijd! Het is die ochtend van negen jaar geleden en de telefoon gaat. Het is het ziekenhuis. Ze vertellen je dat je vader is overleden bij een auto-ongeluk. Je wereld stort in. Op dit moment wordt een bad cluster gecreëerd.
Wat voel je op dat moment? Misselijkheid, benauwdheid, je hart slaat op hol en je begint te zweten. Dat gevoel wordt dan verbonden aan de bad cluster en wordt zo opgeslagen in je brein. In een waas loop je door de keuken en je gaat zitten. Je neemt een hapje van je cracker met jam en spoelt het weg met een slokje van de koffie die je voor jezelf had ingeschonken net voordat de telefoon ging. Op de achtergrond speelt ‘Yesterday’ van de Beatles.
Wat activeerde de bad cluster?
De bad cluster werd geactiveerd door de herinneringsmomenten (triggers). Je las in de krant over een fataal auto-ongeluk terwijl je in de keuken een cracker met jam at en een kop koffie dronk. Op de achtergrond speelde de radio ‘Yesterday’ van de Beatles! Die informatie is op zichzelf onschuldig. Maar alles bij elkaar was er genoeg vergelijkingsmateriaal om de bad cluster te activeren. Al die onschuldige details zijn weggeborgen in je onderbewustzijn, maar je kunt ze je niet herinneren.
Via de PMA-methode worden deze bad clusters opgespoord en de negatieve emoties die ermee verbonden zijn, worden voor altijd van hun kracht ontdaan. Via deze methode verdwijnen dus al die irritante emoties en ongezonde fysieke reacties. Voor altijd! Het is niet nodig om je hele verleden weer boven te brengen. Het enige wat nodig is, is het opzoeken van de bad clusters. Het openbaren van de details die horen bij die bad cluster-herinnering is het doel. In tegenstelling tot andere methodes, wordt op het moment dat je die details op de juiste manier naar boven brengt, de negatieve fysiologie die aan deze herinneringen vastzit voor altijd opgeruimd.
PMA is duidelijk meer dan gewoon een ‘techniek’. De PMA-methode leert je hoe je brein werkt en waarom dat zo is. Het toont je hoe bad clusters je hele leven kunnen beïnvloeden, ja zelfs kunnen beheersen. Het onschadelijk maken van bad clusters heeft een onvoorstelbare impact op elk aspect van je leven: je energie, levensvreugde, geheugen, concentratie, beoordelingsvermogen en je psychologische en fysieke toestand zullen heel veel vooruit gaan. De hele kwaliteit van je leven zal enorm toenemen. Je zult verrast zijn hoe sterk de menselijke geest is, wanneer je ontdekt hoe het onderbewuste brein in werkelijkheid functioneert.

Sorry voor dit overdreven lange bericht. Maar ik zou zo graag dat iedereen net als ik langzaam bij beetje weer zijn leven op kan pakken. En dan echt het probleem zelf bestrijden!!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 nov 16 22:02 
zeer actief lid

Bedankt om dit te delen! Het klinkt interessant. Ik vraag me alleen af hoe men dan te werk gaat om die clusters te vinden. Waar doe je deze therapie als ik vragen mag?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 nov 16 12:16 
actief lid

hoi JustAshley,
ik heb persoonlijk toch een beetje vragen bij je bericht.
Het feit dat je de titel en pma en 'werkt' in dikke letters zet, wekt bij mij al argwaan.
Het klinkt bij mij dan al als reclame. Het spijt me dat ik dit zo aanvoel :(
Groetjes, Linéa

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 jan 17 11:42 
lid

Sorry voor mijn late reactie. Nee dit is absoluut geen reclame. Snap dat je het zo ziet maar dat is zeker niet de bedoeling. Ik was zo opgewonden omdat ik heel erg merkte dat deze therapie zijn vruchten afwierp. Heb verder ook contact gehad met mensen doe deze therapie gevolgd hebben. Nu zitten zelfs 2 vriendinnen van mij ook aan deze therapie, weliswaar niet voor emetofobie maar om andere dingen te verwerken. En de clusters vind je doordat de therapeut je vragen stelt. Hierdoor ga je steeds dieper terug naar de gebeurtenis en herbeleef je deze weer. Door het te herbeleven verwerk je het. Het klinkt eng. Maar dat valt reuze mee. Ik ben ook zeker nog niet van mijn emetofobie af. Deze angst zit bij ons heel diep. Maar ik kan zeker zeggen dat mijn leven weer draaglijker is geworden. En langzaam maar zeker gaat het helemaal weg! Dat weet ik zeker. Bij mij duurt het helaas wat langer omdat ik een behoorlijk verleden heb dat ook verwerkt moet worden. Deze therapie volg ik bij teunis interactie consult in Vragender. Ik hoop dat ik wat meer duidelijkheid heb gegeven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur