Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25 feb 16 9:22 
lid

Hi iedereen,

Ik zal mij eerst even kort voorstellen, ik ben iemand die al een aantal jaren last heeft van de angst om te spugen. Ik heb hiervoor verschillende therapieën gevolgd en ik merkte al snel dat wanneer ik er niet zo mee bezig was het beter ging tot het moment komt dat je een keer ziek wordt.. Die angst was zo groot dat het bijna niet meer te doen was, zodoende ben ik toch weer begonnen met een nieuwe therapie waar ik nu al bijna een jaar zit. Ik heb veel ups and downs en ben niet meer de persoon die ik hiervoor was. Ik ben heel erg afgevallen en vind het bijna eng om een glas wijn te drinken terwijl ik daar eerst zo van kon genieten, ik eet niet meer het eten wat ik zo lekker vond omdat ik bang ben dat ik er ziek van kan worden. Zo heb ik voor alles mijn eigen ''ritueeltjes' nu is het een opdracht om uit te zoeken of mijn gedachte kloppen. Misschien weet iemand hier antwoordt op;

- Hoe snel werkt een vitaminepil? (Ik slik veel vitamine pillen en heb vaak het idee wanneer ik mij minder goed voel als ik er dan één neem dat ik dan minder kans heb om ziek te worden)
- Kan alcohol(voornamelijk wijn)verkeerd vallen(overgeven) als je maar één glas drinkt? (Als je normaal hebt gegeten) Heeft dat dan met verkeerde alcohol te maken of dat je misschien al ziek bent?
-Ook vraag ik mij af of je minder vatbaar bent voor bijv; buikgriep als je weerstand heel goed is? Of heb je dan alsnog evenveel kans het te krijgen?
-Ik heb vaak moeite met veel van iets te eten dan heb ik het over vlees kip of vis, ik eet dan maar een klein beetje ervan omdat ik dan het idee heb dat ik er dan minder snel ziek van kan worden( mocht het eten niet goed zijn)

Bedankt alvast!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 feb 16 9:44 
giga actief lid

- vitaminepillen dragen zeker bij bij je weerstand. Maar beter is natuurlijk voldoende groente en fruit. Toch merk ik zelf dat als ik de winter door geen pillen slik ik veel sneller verkouden wordt / de griep krijg
- dat over alcohol weet ik niet goed. Volgens mij kan het wel verkeerd vallen als je bijvoorbeeld weinig tot niets hebt gegeten en het heel warm weer is. Maar ik drink geen alcohol dus durf het je niet te zeggen
- een goede weerstand draagt zeker bij aan minder kans op buikgriep
- het maakt niet uit of je nou maar een beetje kip eet of je eet twee kippen op. Als het niet goed is merk je dat toch wel. Misschien in mindere mate, maar een bacterie is een bacterie. Dus eet gerust zoveel als je honger hebt.

Hopelijk heb ik je zo een beetje kunnen helpen. Succes met je therapie!

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 maart 16 3:23 
lid

Een hoge weerstand is volgensmij inderdaad erg belangrijk. Toen ik erge buikgriep had sliep mijn vriend gewoon bij mij in bed etc, hij heeft zelfs per ongeluk uit mijn glas gedronken. Zijn weerstand is heel erg hoog en hij is ook niet ziek geworden.

Zelfs 1 biertje kan verkeerd vallen als je daarvoor veel lichamelijke inspanning hebt gehad (uit ervaring)

Van de rest heb ik niet zo'n verstand

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 mei 16 19:06 
lid

Ik kan met mijn hand op mijn hart zeggen dat ik nog nooit heb overgegeven van drank. Wel heb ik een paar keer gehad dat ik helemaal niet lekker werd van één drankje, maar dat was dan inderdaad doordat ik niet (goed) gegeten had, me ingespannen had, ik me al niet lekker voelde of doordat het gewoon nog veel te vroeg op de dag was. Maar niet erg genoeg om te moeten overgeven. Wel heb ik vaak 'op het randje' gezeten door teveel te drinken, maar dat voel je van ver aankomen. Als wijn niet goed is, ruik je dat wel. Dat stinkt namelijk behoorlijk (zuur en verlept). Als je al niet zo lekker bent, kan de wijn de laatste druppel zijn, zegmaar. Maar anders was het later waarschijnlijk toch wel gebeurd. Dat is mijn ervaring aangaande drank.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur