Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 aug 15 17:36 
giga actief lid

Ik ben opzoek naar meer informatie over hypnosetherapie omtrent een eventueel trauma rond mijn tweede levensjaar, wat misschien te maken heeft met mijn fobie + het feit dat ik heel slecht eet.
Ik vind zelf hypnose erg eng, tenminste zo is mijn gedachte erbij. Ik vind het eng dat je geen controle meer hebt (denk ik) en ik vraag me af in hoe verre je nou echt nog bewust erbij bent.. (kun je bijv. zomaar zelf opstaan en weglopen als je wilt).

Ik ben dus opzoek naar ervaringen, hoe gebeurt het, heeft het geholpen, hoeveel sessies had je nodig enz enz.

Ook vraag ik me af, mocht ik het willen, waar begin ik met zoeken naar een goede therapeut. Zodat ik zeker weet dat ik iemand heb die er verstand van heeft en die niet zomaar wat aan gaat kloten zeg maar.

Alle informatie is welkom dus!

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 nov 15 0:11 
lid

Ik zie dat niemand hier op gereageerd heeft! Ik ben er ook echt heel erg benieuwd naar. Ik heb het zelfde als jij denk ik, ben rond mijn tweede een keer ziek geworden en ik heb al emetofobie zolang ik me het kan herinneren... Is er iemand die ervaring heeft met hypnosetherapie? :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 nov 15 9:43 
mega actief lid

Op de infodag een aantal jaar geleden is er een lezing gegeven door Eric Willems, Hypnotherapeut. Hij zit weliswaar in Amsterdam, maar wieweet kan hij meer informatie geven over mensen in de buurt wellicht? http://www.hypnoworks.nl/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 apr 16 16:05 
lid

Hoi Suus,

Ik ben hypnotherapeut en heb reeds meerdere mensen met emetofobie succesvol geholpen. Je bent er bewust bij en hoort alles wat ik zeg en kunt dit ook helemaal navertellen. Want hypnose is geen slaap, dan hoor je niets en jij hebt inderdaad de controle en kunt opstaan wanneer jij daar behoefte aan hebt. Uiteraard kun je dan niet van je fobie afgeholpen worden.
Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het graag, maar je kunt ook op mijn website nog het één en ander opzoeken. Er staan in het gastenboek meerdere ervaringen van mensen die emetofobie hadden één hiervan noemt het verstikkingsangst. De website: http://www.hypnosepraktijknederland.nl
Groetjes en misschien tot ziens

Rob :welcome:

Ook op Facebook hebben mensen gereageerd:
https://www.facebook.com/Hypnosepraktij ... 3/?fref=nf

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 mei 16 20:00 
lid

Hoi Susan,

Ikzelf heb een aantal jaren geleden EMDR-therapie gehad bij een psycholoog. Hoewel ik maar een aantal sessies heb gehad, heb ik hier toch veel baat bij gehad.
Mijn fobie gaat terug naar de kleuterschool waar het waarschijnlijk is begonnen. Ik moest tijdens de EMDR-sessie deze nare ervaring weer oproepen terwijl je naar lampjes moet blijven kijken die steeds heen en weer gaan. Hierdoor raak je ook in een soort hypnose. Eerst vond ik dit ook wel een beetje eng, maar je wilt graag beter worden dus moet je je er wel aan overgeven (niet letterlijk ;-) ) en er voor gaan. Er worden vervelende situaties uit je verleden opgehaald (het kunnen ook situaties zijn die niet zijn gebeurd, maar iets waarvoor je vreest). Tijdens de sessie leer je op een andere manier te kijken naar de traumatische situatie. Je moet ook een cijfer geven van hoe hoog de spanning op dat moment is en steeds naarmate je de situatie bekijkt, neemt die spanning af totdat het je (bijna) niets meer doet.
Toen ik na de therapie thuis kwam, kwamen ook ineens de emoties los. Dat overviel me, maar het luchtte enorm op.
Dus EMDR-therapie zou je ook nog kunnen proberen, ik heb er in ieder geval baat bij gehad. Maar je moet er dus wel voor openstaan en nog een keer die traumatische ervaring herbeleven, maar als je je fobie daarmee onder controle kan krijgen of zelfs ervan af kan komen dan lijkt me dat de moeite waard. Laat het verleden los. Veel sterkte!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 mei 16 23:38 
giga actief lid

Ik heb ooit al eens emdr therapie gevolgd, maar dit had geen effect bij mij helaas. Toch bedankt voor de tip (:

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jul 16 17:59 
lid

Hallo Susan,

Belangrijk is dat je zeker doorzet. Emetofobie is heel goed behandelbaar, vooral met hypnotherapie (therapie aan de hand van hypnose), wat meestal sneller resultaat geeft dan EMDR en véél sneller dan gesprekstherapie, wat vaak op niks uitloopt.

Als hypnotherapeut krijg ik vaak mensen met fobieën over de vloer, waaronder emetofobie, en meestal is dat op een sessie van anderhalf uur helemaal opgelost. Daarvoor is het belangrijk dat je goed hypnotiseerbaar bent. Bij een competente hypnotherapeut word je in het begin van je eerste sessie getest op die hypnotiseerbaarheid.

Veel succes!

Groetjes,

Roy Dictus
Gecertifieerd Hypnotiseur

Op mijn site vind je al een beetje meer info; mijn nieuwe site is nog niet klaar maar die zal meer info bevatten over angsten zoals emetofobie. Dat is http://www.hypnotherapie-limburg.be.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur