Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 sep 14 14:26 
mega actief lid

Daar heb ik volgende week een intake, om minimaal 6-12 maanden van ma t/m vrij intensieve therapie te gaan volgen. Niet alleen voor emeto maar een echte 'reset'.

Heeft iemand hier ervaring mee of verhalen van gehoord? Hoe zit het daar met de kamers, de dagindeling, het eten etc?

- Ik ben zo lenig door de warte
en zo warrig door de lente (..)

Ik warrel en ik zwarrel maar
ik krabbel wel een brief.
Zo hardop zeggen lukt me niet
ik vind je veel te lief. -

Simon van der Geest

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 sep 14 13:45 
Vrijwilliger

Opname? Of dagtherapie?

Ik heb geen ervaring met Lunteren. Wat is de doelgroep?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 sep 14 17:47 
mega actief lid

Opname. En de doelgroep is mensen die om de een of andere manier vastlopen in hun leven.

Simon van der Geest

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 sep 14 18:14 
giga actief lid

Jeetje, wat dapper dat je dit gaat doen!
En nee, ik heb er nog nooit van gehoord. Ben wel benieuwd hoe het je vergaat daar. Of je bijvoorbeeld een eigen kamertje krijgt, of de medebewoners 'te doen' zijn..
Spannend allemaal!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 sep 14 15:56 
mega actief lid

Ja dat ben ik dus ook allemaal haha. Ik hoop heel erg dat ik een eigen kamer krijg, dat zou al zo super veel zorgen wegnemen.. Maar goed, ik ben een lijstje aan het maken met vragen die ik dinsdag ga stellen. Misschien hebben jullie nog goede vragen? ;)

Simon van der Geest

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 sep 14 21:11 
giga actief lid

Poe... Ja, ik zou inderdaad ook een eigen kamer willen. En weten of je op internet mag. Of je je mobiel daar mag gebruiken. Of je veel aan je lot overgelaten wordt of dat je dagen gevuld zijn met therapeutische dingetjes. Ik heb ooit gehoord dat er veel verveling is, omdat de therapie daar alleen maar 's morgens was.
Over de medebewoners kun je natuurlijk niet vragen.. Maar daar zou ik het meest 'bang' voor zijn. Escalaties.. dat iemand ineens door het lint gaat, of gaat schreeuwen/huilen.

Je zult ook wel taken krijgen denk ik.. wat het eten betreft en het huishouden? En vroeg op moeten staan :razz:

Ben je bijvoorbeeld verplicht medicatie te nemen? Van wat zij voorschrijven? En wat zijn de kledingvoorschriften? Of zijn die er niet? Bij een kliniek waar iemand zit mag je bijvoorbeeld geen slippers en topjes aan (al is het 40 graden). Dat soort dingen dus..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 sep 14 17:11 
mega actief lid

Oh jeetje over kledingvoorschriften enzo had ik totaal niet nagedacht... Ik hoop toch dat ik gewoon aan mag wat ik wil. En dat ik in pyjama mag ontbijten anders ben ik niet te genieten. Ik maak me ook wel een beetje zorgen over het eten, of je mag aangeven wat je niet lust etc. N of je bijv een eigen plekje in de koelkast hebt voor dingen voor tussendoor enz.

Ik weet wel dat ze hier vrijwel de hele dag therapieën hebben behalve 's avonds, dus dat is wel fijn denk ik. Maar na het avondeten vind ik het inderdaad wel fijn om gewoon wat te forummen of een serie te kijken om te ontspannen.

Ik ben niet zo heel bang voor schreeuwende of huilende mensen, wel dat ze gaan overgeven als het moeilijk is. En ik ben vooral heel bang dat ik me daar heel alleen ga voelen en totaal geen klik heb met de mensen. Dat lijkt me echt vreselijk. Of dat ze me zo voor het blok zetten dat ik daar totaal de controle verlies ofzo.

Brrr, ik begin er wel echt een beetje tegenop te zien.

Simon van der Geest

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 sep 14 19:49 
giga actief lid

Niet doen... ik denk juist, dat je heel snel een band kweekt met je medebewoners. Echt, je zit daar allemaal in hetzelfde schuitje. Je komt daar om aan jezelf te werken.

Ik heb een tijdje geleden het boek PAAZ van Myrthe van der Meer gelezen, aanrader! Zij beschrijft hoe ze alles ervaren heeft. En natuurlijk is het voor iedereen anders, maar door dat boek ben ik er iets minder negatief naar gaan kijken.

Haha ja, dat ze gaan spugen van de stress of zo.. daar moet je toch niet aan denken. Of van het medicijngebruik pff.

Stephanietje schreef:
En dat ik in pyjama mag ontbijten anders ben ik niet te genieten.

Hihi, ik denk eerlijk gezegd niet dat dat gebruikelijk is :razz: Maar wie weet..
Ik hoop ook voor je, dat ze keuzemenu's hebben. Ik weet het ook allemaal niet, alleen wat ik hoor van mensen om me heen die een opname achter de rug hebben en dus het boek.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 sep 14 15:27 
mega actief lid

Jn inderdaad... Nouja ik heb vandaag dus het eerste gesprek gehad. De vrouw waarmee ik het had was erg aardig en zei dat ik er waarschijnlijk heel veel aan zou hebben. Ennnn... Ik krijg de eerste tijd een eigen kamer! Mèn, dat was een opluchting...

Nu moet ik binnenkort voor een tweede gesprek komen met mijn ouders erbij en daarna kennismaken met de groep waar ik in kom. Ben benieuwd... Het is wel echt in the middle of nowhere :D

Simon van der Geest

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 sep 14 18:51 
giga actief lid

Wat fijn dat het is meegevallen, of dat het in ieder geval goed is gegaan. Staat het tweede gesprek al gepland of niet?

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 okt 14 18:51 
giga actief lid

Goed hee, ik ben blij dat het je is meegevallen :smile:
En ook fijn, een eigen kamertje! Al is dit dus alleen de eerste tijd?
Zitten er veel mensen in een groep?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 okt 14 13:02 
Vrijwilliger

Een eigen kamer is wel heel fijn.

Ik begon in Delta met 3 mensen op een kamer. Hell! En mijn ervaring is daar geweest dat mensen inderdaad snel misselijk worden door spanning en moeilijke gesprekken, maar overgegeven hebben ze niet, terwijl die maand dat ik er zat 5 dagen in de week wel iemand uit mijn therapiegroep misselijk zei te zijn.

Bij ons mocht je wel gewoon in je pyjama lopen hoor. Zodra je afwijkt, werd er besproken waarom, maar als iemand het moeilijk had, kwam die gerust in pyjama naar danstherapie bijvoorbeeld.

Bij mij was na een paar dagen al besproken waarom ik 's avonds liever op de kamer zat dan beneden tussen 30 mensen. (Lijkt me duidelijk, als je me een beetje kent. ;) ) Bereid je wel voor dat álles besproken wordt. Echt álles. Ook als je een keer iets niet wil eten bijvoorbeeld.

De doelgroep klinkt oke. Veel verschillende mensen denk ik? Ik zat tussen de 'zoals bekend' borderliners. Klikte niet bepaald met veel mensen. ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 okt 14 13:51 
mega actief lid

Het volgende gesprek is met mijn ouders erbij op 22 oktober. Zie daar wel tegenop, zeker omdat we daarna dan nog een uur in de auto terug moeten haha.

In een groep zitten negen mensen en er zijn als het goed is vier groepen.

Dat alles bepraten, dat is inderdaad wel waar ik tegenop zie maar ook wat voor mij waarschijnlijk heel nuttig zal zijn. Ik ben namelijk erg vermijdend en ontwijkend en daar kan dat gewoon niet. Maar ik heb ook wel doemscenarios dat ik de mensen in de groep heel vreselijk vind en heel veel ruzie zal krijgen, ik ken mezelf en kan daar heel moeilijk overheen stappen. Maar dat wil ik ook wel weer leren dus ook weer nuttig haha.

Simon van der Geest

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 nov 14 21:03 
mega actief lid

Nou, spannend, ik ben dus aangenomen. Donderdag as ga ik kennismaken met de groep en krijg ik een rondleiding en lunch. De dinsdag erna kan ik dan beginnen met een keer per week therapie en dan als er plek is daar voor vast heen. Ik merk dat ik nu wel echt zenuwachtig ben, misschien zijn het wel allemaal stomme mensen en ik moet heel vroeg opstaan haha. Maar goed, het is allemaal wel voor een groter doel.

Simon van der Geest

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 nov 14 21:24 
giga actief lid

Spannend hoor! Dan komt het ineens wel dichtbij hea. Eerst is het alleen nog maar een plan en dan wordt het echt uitgevoerd en moet je eraan "geloven". Maar ik heb er vertrouwen in dat het je goed zal doen en dat er heus wel een paar mensen bij zitten waarmee je in ieder geval een gezellig gesprek kan hebben.

Heel veel succes alvast aankomende donderdag, ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur