Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zoe, 15 jaar, nieuw hier
BerichtGeplaatst: 19 jun 13 21:05 
lid

Hi! Ik ben Zoe en ik ben 15 jaar.
Ik heb al emetofobie zolang als ik me kan herinneren maar ik wist pas wat het precies was toen ik ongeveer 12 was. Daarvoor ben ik altijd al panisch over overgeven geweest. Ik gaf zelf niet zo vaak over, maar ik moest wel altijd huilen daarna. Ook als mijn zusje moest overgeven, wat best wel vaak was want ze had altijd buikklachten, lag ik met mn vingers in mn oren te neuriën in mn kamer. Toen een keer in groep acht een vriendin van me voor mn neus in de kleedkamer alles eruit gooide, heb ik me de hele dag ellendig gevoelde en kreeg ik dat beeld maar niet uit mijn hoofd. Ik kwam er bij toeval achter dat ik emetofobie had toen ik in een tienertijdschift een interview las met een meisje die het ook had. Daarvoor lag ik de hele nacht wakker met die beelden van overgeven in mn hoofd, denkend dat ik de enige was.
Ik heb 2 jaar bij een psycholoog gezeten waar ik veel heb gepraat en ook een paar filmpjes gekeken over overgeven. Op sommige fronten ging ik vooruit maar op andere helemaal niet. Ik zit nu net in de fase dat iedereen drank wil uitproberen en ik hoor allemaal verhalen over mensen die dan thuis een feestje geven waar vervolgens iedereen gaat kotsen. Ik wil nooit naar die feestjes toe en zelf naar georganiseerde feesten in clubs durf ik niet heen. Ik ben alleen heel bang voor de komende periode; maar 1 vriendin van me weet hier van en aan haar heb ik het pas een maand geleden verteld omdat ik het gewoon niet durfde. Maar ik wol graag vragen; ik ben heel ban voor het uitgaan en alle mensen die dan gaan overgeven. Maar natuurlijk wil ik wel uit met mn vrienden enzo maar heeft een van jullie misschien tips hoe ik dit zou kunnen aanpakken? Xxx zoe

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jun 13 21:11 
Niet meer te stuiten zo actief lid

zoedewit schreef:
voor mn neus in de kleedkamer alles eruit gooide

Meissie wat een drama dat je dat hebt moeten zien!! Deed ze dat dan ook op de grond? :eek:

Wat uitgaan betreft is het niet zo dat iedereen om je heen aan het kotsen is hoor. Dat heb ik nog niet veel meegemaakt. Meestal worden die lui pas de volgende ochtend ziek (kater) en dan ben jij er niet bij he? ;-)

Welkom hier in ieder geval. :welcome:

,
leeftijd zoals mijn achternaam, grootste dierenvriend op aarde....levensmotto: wat mot dat mot!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jun 13 21:21 
lid

Ik heb best veel traumatische ervaringen meegemaakt. Zoals ik al zei mijn vriendin die de hele grond in de kleedkamer onderspuugde, mijn zusje die opeens naast me in de wasbak overgeeft, op oud en nieuw een klein meisje die 2 x op de grond en een x half over mij heen kotst, en mijn zusje wordt altijd wagenziek en we hebben pas sinds vorig jaar de wagenziekte pillen ontdekt die ik haar dwing in te nemen haha. Heel erg bedankt voor t zeggen dat mensen meestal niet bij t uitgaan zelf overgeven, dit stelt me echt gerust. Ik heb volgende week ook een eindfeest van een school en ik ben heel bang dat mensen buiten staan over te geven. Ik heb dit nog nooit meegemaakt maar ik ga me altijd alle situaties inbeelden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jun 13 21:43 

Ja kan me voorstellen, ik heb ook al vanalles meegemaakt. Maar bij het normale uitgaan heb ik nog niet veel gezien godzijdank :smile:

,
leeftijd zoals mijn achternaam, grootste dierenvriend op aarde....levensmotto: wat mot dat mot!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jun 13 21:50 
lid

Oo gelukkig maar! Hopen dat het bij mij hetzelfde is :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jun 13 21:51 

:yes:

,

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jun 13 12:22 
mega actief lid

Hoi Zoe, welkom op het forum, ik hoop dat je hier veel steun zal vinden :welcome:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jun 13 14:13 
super actief lid

Voor uit te gaan moet je zeker geen schrik hebben!
Ik ben 16 jaar en ik ga ook graag naar feestjes (zelfs met de fobie!) op voorhand zit ik altijd te stressen van 'wat als ik ziek wordt?!' maar ik heb meer bang om zélf ziek te worden dan dat anderen ziek worden.
Maar ik kan je verzekeren dat er echt niet zo vaak op feestjes wordt overgegeven. Meestal gebeurd dat pas na middernacht of de volgende dag. Wat ik je dan zou aanraden is om 1 keer is naar een fuif te gaan om bv. 21u30 of 22u dat je er naartoe gaat en rond middernacht al naar huis. Dan zal je wel zien dat er niets gebeurd. En zo kan je stap voor stap langer blijven :)
Het valt heus wel mee en je mist heel wat als je niet gaat want het is zo leuk!! :o

Ik ga volgend weekend zelfs voor de 1ste keer naar een super groot festival, ik ga 2 dagen en blijf daar dus ook 2 nachten slapen op de camping :) is ook een grote stap voor mij, maar als je leuk gezelschap bij je hebt waarvan je weet dat zij niet gauw ziek worden van drank, dan is het allemaal geen probleem!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jun 13 18:05 
lid

Aah heel erg bedankt voor de tips! Ben blij dat ik niet de enige ben van mijn leeftijd met dit probleem :) wat goed dat je naar t festival gaat! Veel succes alvast!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jun 13 18:11 
super actief lid

Dankuwel :)
En je bent hier niet de enige van deze leeftijd hoor :)
Er zijn hier nog studenten of schoolgaanden :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jun 13 20:27 
actief lid

Zoals iedereen hier al zegt; bij het uitgaan zelf gebeurd er meestal niet zoveel. Het is vooral als mensen langzaam naar huis gaan, en vaak al thuis zijn dat zoiets gebeurd. Ik heb het nog nooit meegemaakt bij het uitgaan of op feesten. Ik zit trouwens ook nog op school hoor, ik ben 18 ;) en doe de opleiding gehandicaptenzorg waardoor ik ook met dat soort dingen in aanraking kom, en geloof me; het komt echt bijna nooit voor. Overgeven komt sowieso erg weinig voor in vergelijking met andere dingen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur