Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: afspraak vastgelegd
BerichtGeplaatst: 15 jul 12 13:12 
actief lid

aangezien m'n dokter zei dat een psycholoog/therapeut me toch niet kon helpen heb ik zelf toch maar de stap gezet om iemand te contacteren. ik ben wel ff bezig geweest met het zoeken van iemand in mijn buurt (dendermonde, belgiƫ). nu 7 augustus heb ik mijn eerste gesprek en ben razend benieuwd! ook omdat ik hier sommige verhalen lees van situaties uit de kindertijd die zo de angst hebben ontwikkeld kan ik hieraan voor mezelf niet echt een verhaal koppelen...
ik vraag me dus echt af hoe en waarom ik deze angst gekregen heb. wat ik me van m'n jeugd nog herinner is dat ik in de klas altijd hysterisch begon te huilen toen iemand ziek werd en wou ik gaan lopen. voelde me toen ook helemaal slecht worden. ik heb deze angst vooral om zelf ziek te worden en dit overheerst toch. ook ben ik op mijn 2,5 jaar naar spoed gebracht omdat ik aan de jeneverfles had gehangen, ja raar he. maar mijn vader had iemand op bezoek en de fles bleef op tafel staan, natuurlijk dacht ik dat het limonade ofzo was en bleef ik maar lurken... ik snap nog steeds niet waarom ik bleef drinken, jenever bah! :) toen heb ik wel moeten overgeven en hebben ze mijn maag moeten leegpompen, maar hier weet ikzelf niets meer van. dus ik weet echt niet wat de aanleiding kan zijn of wat ik moet zeggen op mijn eerste gesprek.... het is gewoon dat bij alles wat ik eet of drink de angst echt mega is omdat ik denk dat het me gaat misvallen :s dat is voor mij dus de grootste reden.... ook had ik dit als kind, toen vroeg ik steeds aan m'n ma of ik dat wel mocht eten zonder er ziek van te worden :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: afspraak vastgelegd
BerichtGeplaatst: 15 jul 12 13:15 
Vrijwilliger

Ik denk dat je een goede stap hebt gezet door zelf contact te zoeken met een therapeut. Welke vorm therapie geeft hij/zij?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jul 12 13:37 
actief lid

Gesprekstherapie/psychotherapie

www.gesprekstherapie.be :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 aug 12 7:07 
lid

hey,
Ik las net dat je recent gestart bent met therapie. Ik hoop dat het een beetje vlot loopt?
Ik ben ook recent gestart en aanvankelijk had ik een goed gevoel bij de therapeur.
We zijn begonnen met EMDR, maar ik heb het gevoel dat dit op mij niet echt veel effect heeft.
Bij de derde sessie heb ik dit ook aan hem gezegd. Hij zij dat dit perfect kon, maar vroeg daarna aan mij "wat denk je dat er wel gaat helpen?" Hoe moet ik dit nu weten... hij is de psycholoog. Die sessie heeft hij mij toch terug achter de lichtjes gezet. Na de sessie zei hij "ik denk dat het probleem zo goed als verholpen is" Nu hebben we een afspraak gemaakt binnen 3 weken, maar als ik geen last meer heb dan mag ik deze afbellen. Door deze reactie van hem begin ik mezelf wel vragen te stellen en lijkt het mij beter om een andere psycholoog te raadplegen.

Ik las dat je van Dendermonde bent, dit is niet zo heel ver van mij.
Mag ik vragen bij wie jij therapie volgt en of dit goed verloopt?
Misschien is het beter dat ik eens gesprekstherapie probeer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 aug 12 8:42 
Vrijwilliger

Hmm. Raar dat hij je probeert aan te praten dat het nu wel over moet zijn. Als je geen goed gevoel hebt bij een therapeut kun je beter naar een andere zoeken!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 aug 12 17:05 
actief lid

hey valentine! ja ik woon in de buurt van Dendermonde :) jij ook dan? ik begin morgen met mijn eerste sessie.... ik zit nu op voorhand al te denken wat ik allemaal ga zeggen om zeker te zijn dat hij me kan helpen. ik ga bij wouter mareels in aalst. dus ik zal je zeker op de hoogte houden van het verloop :) hmm idd zoals chantal zegt, raar dat die zo ineens zegt dat het probleem verholpen zou zijn.... ik zou ook gaan voor iemand waar je een klik mee voelt en die je echt begrijpt. want volgens mij snapt hij het probleem niet goed...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur