Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Exposure.
BerichtGeplaatst: 29 nov 13 12:57 
giga actief lid

En dan maar hopen dat er niet iemand in de trein zit die emetofobie heeft :unsure:
Ik zou gillend wegrennen als ik zoiets zou zien.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 dec 13 19:27 
actief lid

Inderdaad!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 dec 13 18:27 
super actief lid

Angélique17 schreef:
En dan maar hopen dat er niet iemand in de trein zit die emetofobie heeft :unsure:
Ik zou gillend wegrennen als ik zoiets zou zien.

Inderdaad, daar dacht ik dus ook meteen aan :unsure: Ik zou eerder gewoon een zakje nemen, en laten uitschijnen dat ik me echt ziek voel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jan 14 15:30 
lid

Dat in een zakje doe ik nu, maar doordat ik niet overgeef (of in ieder geval dat het zo lijkt) kan ik het voor mezelf bagatelliseren. Ik denk dan: 'zolang ik niet overgeef is het niet erg'. Begrijp je? Ik weet dat het raar kan klinken, maar het overgeven is dus wel echt nodig, zodat ik geen 'excuus' voor mezelf kan vinden.

En ik snap dat het heel erg vervelend voor iemand zou zijn die juist de andere vorm van emetofobie heeft (angst voor overgeefsel), maar volgens mijn psycholoog kom ik er anders nooit vanaf. En ik begin echt steeds wanhopiger te worden :sad:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 jan 14 10:35 
actief lid

oké, ik vind dit dus echt wel een vreemde manier van therapie, maar idd, als het je (hopelijk) vooruit helpt, why not... Als je ergen bent, en je hebt dan een zakje bij, en je doet wat drank in je mond, je wacht een tijdje, en dan spiek je het uit in dat zakje ofzo (met geluiden erbij). Is dat een idee? Of lijkt het echt nergens op zo?? Ik zou iig als ik er niets van wist, en in je buurt staan, zo rap mogelijk gaan lopen dan :O Succes ermee! Vertel of het hielp hé!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jan 14 19:24 
actief lid

help help help!!
Ik heb een nieuwe psycholoog gekregen aangezien mijn oude met zwangerschapsverlof is gegaan. Ik had weer een nieuwe intake gehad met mijn nieuwe psycholoog en ineens begint zij er over te vertellen dat ze van plan is exposure te gaan doen met mij. Nou dat wil ik dus totaal niet. Ik zei al sorry maar dat durf ik echt niet. zegt ze zo stom terug: '' nee zou ook niet goed zijn als je dat wel zou durven'' nou dus ik heb blijkbaar geen keus.. Ik durf het gewoon echt niet!! ze wil dan met mij naar die geluiden en beelden gaan kijken. Iemand help me! heeft iemand hier ook goede ervaringen mee??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jan 14 19:43 
giga actief lid

Tuurlijk heb je wel een keus. Als jij iets niet wil, dan doe je dat niet. Daarbij gaan ze zoiets opbouwen, dus kan je per keer beslissen of je erin mee wilt of niet.

Wat zei bedoeld met: nee dat zou ook niet goed zijn als je het wel zou durven, is waarschijnlijk dat als je het wel zou durven je geen "echte" fobie zou hebben. Dus dat je reactie volkomen normaal is.
Het is echt niet dat ze je nu bij sessie 1 aan allerlei enge dingen gaat blootstellen, dat gaat heel geleidelijk en samen bepalen jullie dan of je verder gaat ermee of niet.

Als dit niet op die manier zou gaan, vraag ik me af waar die psycholoog mee bezig is en kun je na mijn mening zelfs een klacht insturen bij die instelling.

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 jan 14 19:44 
giga actief lid

Overigens moest ik ook naar filmpjes en plaatjes enzo kijken, maar mij deed dat nooit echt iets, dus daar kan ik je verder niet in adviseren.

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur