Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Exposure.
BerichtGeplaatst: 10 feb 13 17:20 
actief lid

meggie schreef:
Kijken jullie nou ajb uit dames, met die vreemde therapieen. Ik maak me echt bezorgd :sad:

Ja, maar toch zou je denken dat een psycholoog er verstand van zou hebben..
Dus dan zal het toch geen kwaad kunnen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 feb 13 12:22 
actief lid

Meggie, heel erg lief dat je zo bezorgd bent maar dat is echt niet nodig.. inderdaad psychologen weten heel goed wat ze doen en kijken ook hoever je uberhoud bent met de angst. Het gaat stap voor stap dus ik heb eerst heel veel andere oefeningen gedaan om de confrontatie aan te gaan.. oke ik ben vanochtend geweest en ik was zoooo zenuwachtig niet normaal! De knop omzetten was moeilijk, maar ik heb de tandenborstel achterin me keel gestopt en na een paar keer aanhalen is het reflex van overgeven gelukt. Er kwam niks uit en bleef voor mij doen best rustig.. echt overgeven was het dus niet, maar om het reflex te voelen helpt ook al best veel.. m'n psycholoog heeft voor mij neus over gegeven en ik moet zeggen het helpt wel om je angst te overwinnen omdat dit ik heb gevecht aan ging en ik het normaal vermijd. Soms gaat het vermijden vanzelf in het dagelikjkse leven of zo maar het is echt goed om er bewust bij stil te staan en zo'n sessie te doen ondanks dat het super spannend is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 feb 13 19:54 
actief lid

joycevanzoelen schreef:
Meggie, heel erg lief dat je zo bezorgd bent maar dat is echt niet nodig.. inderdaad psychologen weten heel goed wat ze doen en kijken ook hoever je uberhoud bent met de angst. Het gaat stap voor stap dus ik heb eerst heel veel andere oefeningen gedaan om de confrontatie aan te gaan.. oke ik ben vanochtend geweest en ik was zoooo zenuwachtig niet normaal! De knop omzetten was moeilijk, maar ik heb de tandenborstel achterin me keel gestopt en na een paar keer aanhalen is het reflex van overgeven gelukt. Er kwam niks uit en bleef voor mij doen best rustig.. echt overgeven was het dus niet, maar om het reflex te voelen helpt ook al best veel.. m'n psycholoog heeft voor mij neus over gegeven en ik moet zeggen het helpt wel om je angst te overwinnen omdat dit ik heb gevecht aan ging en ik het normaal vermijd. Soms gaat het vermijden vanzelf in het dagelikjkse leven of zo maar het is echt goed om er bewust bij stil te staan en zo'n sessie te doen ondanks dat het super spannend is.

Toch zou zo'n sessie bij mij niet helpen..
Ik vind het heel anders om mijn vinger in mijn keel te stoppen als ik daadwerkelijk misselijk ben, dan dat ik niet misselijk ben.. Zal wel tussen mijn oren zitten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 feb 13 4:47 
Niet meer te stuiten zo actief lid

_lisan_ schreef:
maar toch zou je denken dat een psycholoog er verstand van zou hebben..

Dat meisje van dit forum was ook bij een psycholoog maar die kon niet meer stoppen :no:

,
leeftijd zoals mijn achternaam, grootste dierenvriend op aarde....levensmotto: wat mot dat mot!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 feb 13 20:58 
actief lid

meggie schreef:
_lisan_ schreef:
maar toch zou je denken dat een psycholoog er verstand van zou hebben..

Dat meisje van dit forum was ook bij een psycholoog maar die kon niet meer stoppen :no:

Oh, apart zeg... D:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 feb 13 15:05 
actief lid

Woooooooow dit zat nog niet in het pakket van ipzo toen ik daar kwam.
De psycholoog die voor je neus gaat overgeven oh my goodness!!
Ik word al misselijk bij het lezen er van. Toch kan ik me voorstellen dat het kan helpen. Het word zo voorbereid en veilig maar pfoeheej. Petje af hoor!! Ook arme psycholoog die telkens moet %&&%#@ voor zijn werk maar die is niet bang.
En dan ook zelf overgeven gruwel ja dat lukt denk ik ook niet zo maar zo. De meeste emetofoben geven bijna nooit en zeker niet zo makkelijk over. Dat het opwekken wel lastig is denk ik. Ken wel n braakmiddel Ipecac ofzoiets. Kokhalsreflex door het prikkelen van de huig werkt niet altijd.
Ik vind het onwijs knap hoor. En ook wel belangrijk wat de psycholoog dan gegeten heeft ofzo.
Dit zijn ook de laatste stappen he. Daarvoor heb je de fotos en filmpjes en activiteiten a doorlopen. Niet gelijk sessie 1.
Ik heb op kinderafdeling gelegen met oncologiepatientjes dat was ook exposure maar foute boel zonder begeleiding. Ik lag daar voor wat anders. Dat bezorgde me juist een trauma.
Flooding noemen ze dat. Je in 1 xblootstellen aan je fobie. Nou dat is erg gevaarlijk.
Twintig jaar later ben ik die beelden nog niet kwijt. Kinderkanker is al erg an sich. Afschuwelijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 feb 13 15:09 
actief lid

Zijn de wachtkamers gehorig? Getsie straks ben je er net voor je eerste gesprekken en hoor je een lotgenoot of psycholoog %*&%#&*// onbedoelde exposure: oftewel wegrenneeeehhhhhhh

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 feb 13 13:26 
actief lid

Dankjewel winterzwaluw :) ik vind het van meself tot nu toe ook knap hoor. Ik ben toch wel egt bang voor dat moment maar wil het proberen door te zetten. Maar daar heb je gelijk in soms wordt de huig niet genoeg geprikkeld om te gaan overgeven. Ik eet dan alleen vla haha omdat ik alleen het gevoel wil ervaren dat er wat uit komt daar ben ik bang voor. Oh dat middel ken ik niet.. zal het is bespreken. Heb je geen controle mja weet je zeker dat het eruit komt lijkt me.. Braakwortel helpt in ieder geval niet bij het opwekken want dat is juist om anti stoffen aan te maken tegen de misselijkheid ;) iemand ervaring met dat spul epecac?? Maar neem aan dat het eenmalig overgeven is.....?
hihi nee bij ons hebben ze muziek op in de wachtkamer anders hoor je dat ind of gesprekken en dat is niet zo prettig.. wat helpt jou om er vanaf te komen? of te minderen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 feb 13 22:38 
actief lid

oh Ipecac is niet om braken op te wekken. M'n moeder werkt in de apotheek en die vertelde dat het van een plant afkom ipecacplant waarbij t iddel 3000 x verdunt is en t zijn druppels wat je op moet bouwen om zo anti stoffen aan te maken om minder misselijk te zijn xD mja ik ben vrijwel nooit misselijk maar als he zo is dan komt er paniek... dat is gelukkig nu wel iets minder..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 feb 13 6:18 
actief lid

Whaa dan hebben ze me dat wijs gemaakt! Ipecac =braakmiddel nou dus juist niet als ik jullie goed begrijp.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 feb 13 13:35 
actief lid

Ja dat denken veel mensen braakwortel is om over te geven maar nee helaas niet.. ;) Er is geen middel om braken op te wekken,kreeg ik te horen. Vaak is het zo met vergiftiging dat ze ok niet mogen overgeven omdat het dan de slokdarm beschadigd ;) Morgenvroeg dan ga ik m;n vinger in me keel doen. Ik ben benieuwd of het nu wel gaat lukken..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 feb 13 18:51 
giga actief lid

Ben je niet bang om je vinger in je keel te doen? Hoe heb je de stap gezet, want je hebt het eerder geprobeerd..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 feb 13 18:58 
actief lid

Ik heb het 2 weken geleden ok een keer gedaan. Rustig over gepraat wat mijn laatste stap zou zijn. Heb al aardig veel stappen gezet zoals: plaatsjes kijken, filmpjes, mensen helpen die misselijk zijn op mij werk (vz huis), psycholoog zien overgeven en uiteindelijk ikzelf proberen. Ik vond het wel lastig om er mee te beginnen maar m'n psycholoog heeft me goed gesteund en samen lukt het morgen hopelijk wel. wil je weten hoe het gegaan is? ;) Wat helpt jou? Of loop je niet bij een psycholoog?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 feb 13 19:04 
giga actief lid

Ik vind het heel spannend voor je :)

Ik liep eerst bij een psycholoog en een therapeut maar voelde me niet echt op m'n gemak, niet bij die mensen zelf hoor maar de therapie soort paste niet bij me. Had het gevoel dat het me niet zou helpen en dat het jaren zou duren voor het iets zou doen. Ik heb regressie therapie gevolgd en heb na de therapie bijna kots ervaringen opgedaan door ziek zijn, mezelf over eten en die rothoest die ik in december heb gehad. Ik spuugde net niet van het kokhalzen en heb er ook geen angst meer bij :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 feb 13 19:16 
actief lid

Ja zeker spannend.. wat is regressie therapie dan?? Nog nooit van gehoord.. moet ind wel iets zijn waar je gevoel goed bij is. Anders is het zonde van de tijd.. Ik vind het nu nog wel een beetje eng maar ik denk dat het achteraf wel mee zou vallen.. 'Doe jij het wel is als je misselijk ben dan je vinger in je keel?? Waar loop jij nu nog tegenaan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur