Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 jul 12 13:29 
actief lid

http://www.morpheus-emotionele-bevrijdi ... ingen.html

Volgens mij denkt die man te simpel over sommige fobieën...
Heeft iemand ervaring met deze methode?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jul 12 13:39 
zeer actief lid

Niet zozeer met die methode. Maar ik merk dat de manier waarop ik met mijn fobie omga, overeenkomt met de ideeën van deze meneer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jul 12 14:02 
actief lid

Hoe is dat dan ongeveer hoe jij ermee omgaat?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jul 12 14:26 
zeer actief lid

Heel nuchter. Focussen op het rustig blijven en niet op hetgeen wat zo eng is (iemand die moet spugen dus). Denken "vergaat de wereld als ik ziek word? Nee. Dus niet zo aanstellen". Maar dit werkt echt niet bij iedereen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jul 12 16:29 
lid

Het ziet er allemaal net iets te mooi om waar te zijn uit. Daarbij vind ik sites die dingen als het ware verkopen en daarmee jou van een probleem af willen helpen altijd erg verdacht, aangezien jij in een kwetsbare positie bent (je hebt er best wat voor over om ergens vanaf te komen) en mensen dat weten en hier dus soms op in proberen te spelen. Vandaar dat ik zelf liever bij een professional (psycholoog enz.) aanklop, maar dat is mijn mening. Aan de andere kant: zoveel geld is het niet om het te proberen ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jul 12 20:50 
actief lid

Ja, nouja.. ik ben een arme student dus mijn geld moet een beetje opgespaard worden haha. :)
@eefke ik heb vandaag therapie gehad en ik ben daar dus ook mee begonnen met zo te denken. heb van alles op papier gekregen, zoals vragen die ik me kan stellen. zoals; vergaat de wereld als ik ziek word? Is het erg om over te geven of is het juist goed voor je?

Zal even duren voordat ik mijn negatieve gedachten kan neutraliseren of er goede gedachten van kan maken, maar ik ben op de goede weg!

Maar helpt het bij jou, om zo te denken? Is de fobie aan het 'weggaan' of op de achtergrond aan het treden? :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jul 12 21:06 
zeer actief lid

Voor mij helpt het absoluut. Wat voor mij een goede drijfveer is, dat ik niks wil missen van de fobie, en voor mij werkt het forum wat dat aangaat ook wel. Dit klinkt misschien lullig, maar ik heb hier relaties stuk zien gaan door de fobie, mensen die niet meer uit huis durven. Ik heb bij mezelf gezegd "tot hier en niet verder". Als ik dingen moet gaan vermijden, uit de weg moet gaan terwijl die wel ontzettend leuk zijn, dán ga ik hulp zoeken. Voor mij helpt het ook om gewoon te gáán. Ik ga al 3 jaar naar Pinkpop, en blijf dan ook op de camping slapen. Nog nooit is er wat vervelends gebeurd, dit geeft mij ook weer power om volgend jaar gewoon weer te gaan. En nu sinds 1,5 jaar is het wel enorm gegroeid, dat zelfvertrouwen, want ik denk dat fobieën ook heel veel met het zelfvertrouwen te maken hebben.
Maar, wat ik al zei; dit werkt niet bij iedereen zo. Je moet hier, in mijn ogen, redelijk sterk voor in je schoenen staan, en tegen een stootje kunnen. Een halfjaar terug had ik een kleine terugval, en was ik stukken angstiger, omdat andere dingen erg veel stress veroorzaakten en ik hierdoor niet goed nadacht over de fobie en de extremiteit ervan. Op Wiki staat letterlijk dat het een "extreme en irrationele angst" is. En ik hou niet van irrationele mensen (;)) dus moet ik er zelf ook geen worden.
Maar wederom; als je denkt dat je het niet zelf kan, ga alsjeblieft naar een therapeut. Methodes zoals hierboven, vind ik ook niks. Ik snap de denkwijze maar ik vind niet dat je zoiets moet uitbuiten. Ik heb zelf doorgehad dat mijn fobie uit de hand liep en kon een grens stellen. Nu jij nog, en dat komt wel :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur