Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 mei 12 12:12 
giga actief lid

Hallo lieve leden,

Vandaag had ik het advies gesprek bij de hoofdlijn. Ze vinden cognitieve gedragstherapie en exposure het best bij me passen. 23 mei begin ik ermee met een groep. Ben benieuwd hoe het gaat. Ze hebben uit de vragenlijst een diagnose gesteld ik heb naast emetofobie ook een lichte vorm van agorafobie. Ik kan niet tegen drukte in winkels of drukte op straat want dan word ik beroerd (duizelig, hartkloppingen, zweten etc).

Aanstaande maandag moet ik naar de psychiater, zij zit eraan te denken mij een vorm van ad voor te schrijven. Ik durf het nog niet aan :unsure:

Ben gelukkig nu m'n ei kwijt :) ik hoop dat die therapie iets gaat opleveren!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 12 12:31 
Vrijwilliger

Je kunt dus redelijk snel beginnen nu je dat gesprek hebt gehad. Fijn!

Geef eerlijk aan dat je (misschien) geen medicijnen wil. Het is jouw lijf.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 12 13:39 
giga actief lid

Dank je voor de reactie chantal!

Sowieso door m'n ondergewicht durf ik geen ad te nemen, ze hebben m'n lengte en gewicht uitgerekend en me bmi is 17. Ik heb de ha al gebeld of ik op een dieet kan en er is een medicatie aangevraagd voor nutridrink. Ik kan in paniek situaties (toen alicia zo ziek was) echt niet eten!

Voorbeeldje, als ik een pijnstiller in neem tegen hoofdpijn paracetamol 500mg dan ben ik zo suf! Daarom ben ik bang dat ik bijv met ad helemaal van de wereld ben! Het belangrijkste is dat ik naast de therapie ga proberen om aan te komen. Als dat is gelukt wil ik eventueel denken aan ad of andere medicatie. Nu ben ik bang dat m'n lichaam het niet gaat trekken. Maargoed daar ga ik maandag met de psychiater over hebben.

Momenteel gaat het op fobisch gebied met mezelf goed, ben niet bang meer voor de misselijkheid. Maar het idee dat andere misselijk zijn of worden ben ik erg bang voor!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 12 14:01 
Vrijwilliger

Ik begrijp dat je het eng vindt door je ondergewicht. BMI van 17 is ook wel behoorlijk laag. Goed dat je aan wilt komen met behulp van drinkvoeding.

Psychiaters houden wel rekening met je gewicht. Ik zit ook iets lager dan de hoogste dosis, omdat mijn psychiater ook al zei dat er vast verschil is tussen 120 of 60 kg wegen. Ik denk dus dat je minder nodig hebt als je ondergewicht hebt. Ik slik nu clomipramine en daarbij heb ik het geluk dat de dosis in je bloed aangetoond kan worden. Jammer genoeg is dat het enige medicijn waarbij via bloedonderzoek gekeken kan worden of de dosis goed is. Wie weet heeft de psychiater dat medicijn in gedachten?

Fijn dat het iig wat betreft de angst voor jezelf goed gaat. Hoe heb je dat bereikt? Door de sessie van je vader een tijd terug?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 12 14:51 
mega actief lid

Ik denk dat a.d je een steuntje in de rug kan geven als je in therapie gaat, dan kan je het beter aan en je kan er ook altijd weer mee stoppen.
Ik slik op het moment remeron en de bijwerking is ,eetlust en voor de rest heel weinig bijwerkingen.
Ik heb al veel geslikt, maar deze hebben inderdaad weinig bijwerkingen en ik ben toch een paar kilootjes aangekomen, was voor mij ook wel nodig, ik weeg nu 52 kilo en voordat ik ermee begon 48 kilo.
Ik hoop dat het goed gaat komen met jou.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 12 18:40 
giga actief lid

Hee meis, ik zit in hetzelfde pakket als jij, heb ook een BMI van rond de 17 en word al stoned van een half paracetamolletje ;-)
Ik ben een paar jaar geleden toch aan de AD begonnen (met heel veel angst natuurlijk) en dankzij mijn huisarts ben ik met druppeltjes begonnen (Citalopram), ik ben druppel voor druppel opgehoogd, op mijn eigen tempo.
Artsen willen vaak te snel, maar ik wachtte gewoon tot ik een beetje gewend was een de dosis alvoor ik weer ging meerderen. En met het minderen heb ik hetzelfde gedaan. Dan maar over meerdere weken tijd hoor, maar het scheelt enorm in de bijwerkingen.

Succes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 12 18:49 
Vrijwilliger

Ik ben wel redelijk snel opgebouwd, maar ik heb naast moeheid echt nergens last van gehad. Bij anafranil is de meest voorkomende bijwerking aankomen. Daar was ik heel bang voor, maar ik ben nog niets bijgekomen. Terwijl ik nu zelfs redelijk goed eet. Na een paar weken had ik wel last van obstipatie. Maargoed, je moet voor jezelf bekijken wat je erger vindt natuurlijk.
Als de medicatie je helpt en je daardoor bijvoorbeeld extreem gaat zweten.. Dan trek je toch wat vaker een ander shirt aan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 12 19:48 
giga actief lid

@Chantal, dat medicijn klinkt goed wat je verteld. Alleen een probleempje... Ben echt een angst haas wat betreft bloedprikken. Ik weet nog goed dat ik vlak voor de bevalling moest bloedprikken, ik heb door de paniekaanval een hyperventilatie aanval gekregen. M'n vriend wist niet waar ie het zoeken moest, gelukkig had ik een lieve zuster die mij ging kalmeren door instructies te geven over een goede ademhalings oefening.

Door m'n vader was ik eventjes voor korte duur voor een groot deel van de angst af. Ik heb een tijd geleden een reading gehad van een helderziende (heb er een topic over gemaakt) die mij alles vertelde over de oorzaak van de fobie en dat ik er volgens haar op me 30e vanaf ben en dat ik in de maand mei en juni al verbetering heb. Heel bizar wat ze vertelde, maar ik merk het wel dat ik minder angstig ben. Moest een tijd geleden bijna spugen (volgens mij door over vermoeidheid) en liep buiten en het enige waar ik aan dacht was m'n ademhaling en mezelf aanpraten dat als het gebeurd dat ik het overleef en dat als er mensen in m'n buurt lopen dat die me zouden helpen.

Ik heb ook een droom gehad over regressie therapie, was een heel heldere droom en beleefde alles opnieuw in trance. Het topic heb ik een tijd geleden gemaakt en bij ervaringsverhalen geplaats. Heb het 3 keer gedroomd in een nacht en het was best zwaar en erg confronterend!

Denk dat die droom ook meespeelt dat ik er nu makkelijker mee omga, kan nog geen duidelijke verklaring geven... Heel apart... Laat ik niet te hard roepen, want zou je net zien dat ik weer terugval en dat vind ik zo eng!

@Ineke, klinkt goed dat medicijn, zeker dat er helemaal geen bijwerkingen zijn en eetlust is natuurlijk nooit verkeerd ;). Wat goed dat je toch wat aangekomen bent van de medicijn! Is je angst nu minder nu je het medicijn slikt?

@Angelique, voor mij zou het denk ik ook het beste zijn op medicatie op te bouwen. Ik heb liever druppels dan dat ik een pil slik, dat kan ik gewoon niet. M'n keel slaat op slot als ik een pil moet slikken omdat ik in het verleden ooit moest spugen van een paracetamol die vast in me keel bleef zitten. Toen je ging minderen met dat medicijn, kreeg je geen ontwennings verschijnselen? Dat vind ik namelijk eng als je dan zou stoppen. Ik had al ontwennings verschijnselen toen ik ging stoppen met roken en dat vond ik al meer dan genoeg, pfff was er niet lekker van!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 12 21:49 
giga actief lid

Nee, het ging echt heel simpel, het afbouwen, ik zat gewoon op een te hoge dosis voor mij denk ik. Ik was als een zombie, had nergens zin meer in en dat kan nooit de bedoeling zijn van de AD. Dus ben de helft geminderd, maar ook weer druppeltje voor druppeltje. Ik zag best op tegen het afbouwen omdat je dan juist de naarste verhalen te horen krijgt, maar echt, het was een stuk makkelijker dan de opbouw.
En ik ben net zo 'spastisch' als jou hoor, ik kan al stuiteren van een kopje thee! Als ik me hyperig voel , moet ik het ook niet drinken. Koffie helemaal pff.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 12 21:59 
giga actief lid

Haha ja ik heb dat ook met thee en koffie, reageer er heel gevoelig op. Maarja ik moet s'morgens wel koffie op nuchtere maag drinken, anders kan ik niet naar de wc vanwege me pds klachten. Wat super dat het afbouwen makkelijk ging!

Ik zit nu al uren te denken of ik medicatie zal nemen, maar ik denk toch dat ik het nog een tijdje zoder medicijnen ga proberen te rekken. Mocht ik na een aantal sessies om een bepaalde reden weer panisch worden of sterker nog een terugval krijgen als ik zelf misselijk word (you never know.. momenteel gaat het laatste maand erg goed) dan ben ik bereid om dan de combi therapie en medicijnen te slikken ;).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 12 23:28 
giga actief lid

Goed zo!
Medicijnen zijn niet zaligmakend. Maar mócht je ze ooit nodig hebben, langzaam aan dus...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 mei 12 14:20 
mega actief lid

Ik doe het best goed op remeron maar ik heb ook nog anafranil erbij in de laagste dosering 37 1/2 mg.
Remeron heb je in smelt tabletten , dus geen probleem met slikken.
Eigenlijk moet hij smelten op je tong, maar ik neem een slokje water in mijn mond en laat hem daar even in liggen ,en weg is hij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur