Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Geert Verschaeve
BerichtGeplaatst: 13 apr 16 11:33 
<moderator> bericht verwijderd n.a.v. diverse klachten <moderator>

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 apr 16 11:59 
giga actief lid

Kevin, ik merk dat je nogal wat woede hebt opgebouwd betreffende dit programma. Ik snap dat de teleurstelling groot is, als je er vanuit gaat dat dit je gaat helpen en dit achteraf niet heeft geholpen. Toch vind ik het niet fair dat je de positieve ervaringen van anderen in twijfel trekt, en zelfs weer keihard naar beneden probeert te trekken. Ik heb het idee dat je alleen op dit forum bent om de therapie van Geert in een zwart daglicht te zetten en het niet respecteert als anderen er wel (gedeeltelijk) positieve ervaringen mee hebben.

Ik heb daarbij al uitgelegd dat ik dit programma nooit 100% heb afgemaakt, dus dat je mij hierbij opnieuw betrekt vind ik niet fijn. Ik ben betreft dit programma geen graadmeter. Ik zou het daarom ook fijn vinden als je mij hier voortaan buiten laat.

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 apr 16 17:14 

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 apr 16 18:13 
lid

Hey Kevin

Hetgeen mij vooral geholpen heeft is het meer 'foert zeggen' en dus meer relativeren. Dat stappenplan gebruikte ik in het begin zo vaak en werkt echt bij paniekaanvallen... Ik ben dit met mijn psycholoog ook gaan analyseren en die gaf ook aan dat het eigenlijk trucjes zijn om je gedachten af te leiden van de angst voor de angst.

Het is zoals ik zei een heel programma vol met tips waar je zelf kiest wat werkt en wat niet werkt. Een stopbord hielp bij mij ook niet altijd, maar in momenten van piekeren een keer gaan wandelen/boek lezen dan weer wel. Dat is mijn 'stopbord' dan... En dat heb ik mede dankzij het programma en dankzij mijn psycholoog geleerd.

Maar ik ben het wel met je eens dat er positieve, maar ook negatieve ervaringen zijn i.v.m. het programma. Maar soms kan het ook te maken hebben met de motivatie en die ging bij mij relatief snel terug weg als ik de angst minder hard voelde, ook al kon ik dan nog bepaalde 'normale' zaken niet. En laat de motivatie en het vertrouwen in het programma nu wel datgene zijn dat je nodig hebt om te slagen. Ik ben er ook zeker van dat (zoals Susan ook zegt) er zeker een heleboel mensen zijn waar het programma hen heeft geholpen.

Als tip zou ik zeggen: daag jezelf uit, stap voor stap en leer je lichaam en z'n reacties kennen. Analyseer jezelf en blijf leren. Da's de oplossing en dan kom je zeker stappen vooruit! Er zijn vast en zeker tips uit het programma die je kunnen helpen. Succes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 okt 16 13:04 
lid

3 weken terug ben ik aan dit programma begonnen.
Het lijkt mij een heel goed programma, maar je moet wel gemotiveerd zijn.
ik merk bij mijzelf dat ik onvoldoende gemotiveerd ben, mede omdat ik ondertussen zelf al zo veel aan mijn angsten heb gewerkt dat ik weer kleine stukjes met het openbaar vervoer ga en niet meer alle feestjes af zeg. Ik ga naar buiten als het moet en verder zit ik ook gewoon heel veel thuis, waar ik weinig last heb van angsten. Hierdoor kan ik ook niet oefenen wat ik zou moeten om verder te gaan met het programma.
Wel vind ik dat er ontzettend veel nuttige informatie tussen zit. Ik zal dan ook zeker verder luisteren en hoop dat ik wel wat met die informatie kan, wanneer ik in een situatie zit waarbij ik wel weer paniekaanvallen krijg.
Ik vind dat er hier wel erg negatief over gepraat wordt, terwijl ik denk dat als je heel gemotiveerd ben dit een heel goed programma kan zijn.
Ik snap dat het vervelend is als het niet werkt, maar voor er negatieve dingen over gezegd worden wil ik dan toch wel graag weten waarom. Je zegt dat het eerder het tegengestelde effect had, omdat je bij je angst stil ging staan. Maar dat lijkt mij dan omdat je dat op een negatieve manier, met negatieve gedachtes doet. Kun je die niet ombuigen tot iets positiefs? Of het zes stappen plan terugdringen tot het 3 stappen plan en je alleen op stap 4, 5 en 6 richten. Zou dat beter werken?
Overigens vind ik de zin wat er ook gebeurd het is oké bv heel irritant en onbehulpzaam. Omdat ik dan meteen denk, dat is het niet. Oké, overgeven is misschien niet zo erg in het echt als in mijn hoofd en als het ergens is waar andere mensen bij zijn overleven die het ook wel. (Mijn ervaring met overgeven op straat is dat iedereen er gewoon met een boog omheen loopt en je zo veel mogelijk negeert en ze gewoon verder gaan met wat ze aan het doen waren) Maar het is niet oké als het ergens binnen gebeurd. Wanneer ik niet op tijd naar het toilet kan komen bv. Dat is niet oké. Wie ruimt het dan op? Hoe moet ik dat vermijden terwijl ik mijn angsten aan ga? Wat als dat gebeurd? Allemaal dingen die ervoor zorgen dat ik zoiets heb van het is niet oké. Dus dan helpt het ook niet te proberen dat te denken. Ik geloof toch niet dat het waar is.
Maar daarom doe ik daar ook niets mee. Je moet uit het programma halen wat bij jou helpt. En als iets jou niet helpt, zou het andere mensen vooralsnog wel kunnen helpen.
Met wat ik tot nu toe gehoord heb in het programma, zou ik het zeker wel aanraden aan andere. Je kan je geld altijd nog terug vragen as het niet helpt. Daarnaast zijn psycholoog kosten, EMDR therapie kosten en andere dingen al snel veel duurder.
Ik heb zelf in mijn leven bv heel vaak kaartjes voor evenementen e.d. besteld waar ik uiteindelijk wegens misselijkheid nooit naartoe ben gegaan en als ik op zou gaan tellen hoeveel geld ik daaraan verspild heb is dat zoveel meer dan Geert zijn cursus. Die wel tot positieve dingen kan leiden. Dat was voor mij toch wel een reden om het toch aan te schaffen. Maar het blijft een keuze die je zelf moet maken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 nov 16 21:33 

Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 okt 17 7:17 
lid

Hey iedereen. Ik wou ook even mijn ervaringen posten omdat ik vroeger zelf veel had aan wat ik hier allemaal las. Misschien vind je het ook leuk om eens de ervaring te lezen van iemand die het al een tijd geleden volgde ;-)

Ik heb de site van Geert in 2008 reeds ontdekt dankzij mijn huisarts en heb toen na enkele weken twijfelen besloten om zijn programma aan te kopen. Ik wist eerst niet goed wat ik er van moest verwachten, maar bedacht me dat een psycholoog veel duurder is (en dat had ik al geprobeerd).
De eerste week van het programma was al een openbaring. Ik ben alles ook meteen beginnen inoefenen natuurlijk wat niet makkelijk was aangezien ik twee kindjes heb, waarvan eentje toen nog maar 2 jaar was.

Wel lang verhaal kort, na enkele weken begon ik me beter te voelen en tegen het einde van het programma was ik een ander mens. Ik kon weer gaan en staan waar ik wou. In 2012 heb ik enkele sessies nog eens herhaald omdat ik in een moeilijke periode kwam in m'n leven (scheiding) en ook dan had ik er weer erg veel aan. Dat ik vond ik super, dat je gewoon kan herhalen wanneer je dat wil.

Mijn leven is sindsdien zo veranderd! Je moet bereid zijn om er wat moeite voor te doen, maar dat geldt natuurlijk voor alles in het leven.

Veel succes voor iedereen die nog moet starten of er nog mee bezig is!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 mei 18 11:40 

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur