Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Puntenprogramma
BerichtGeplaatst: 05 jan 12 13:25 
actief lid

Wat vervelend Elleeeen dat je ook daadwerkelijk moet overgeven tijdens een paniekaanval. Ik heb dat zelf nog nooit gehad, maar word er nu wel weer wat banger voor nu ik jouw verhaal lees.
Was het nog leuk gister met die vriendin? :smile:
Ikzelf heb wel mijn vrienden en familie verteld dat ik emetofobie heb. Misschien dat het wel makkelijker voor jezelf zou zijn als je het ook zou vertellen? Bij mij pakken ze het allemaal goed op. Het geeft me ook meer rust als ik met vrienden afspreek, omdat ik er goed over kan praten en ze ook weten dat ik gestrest ben. Als ze er eenmaal zijn ben ik altijd weer rustig, omdat ik merk dat alles goed gaat.
Vervelend he, om zo dun te zijn! Maar zoals je zelf al zegt zit je nog volop in de pubertijd! Jouw lichaam is sowieso nog bezig met ontwikkelen. Ik ben na mijn 14e nog wel een paar kilo's aangekomen, want rond mijn 14e was ik nog een stuk dunner.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 jan 12 13:29 
actief lid

Oh, wow wat heftig Minerva! Wel echt goed dat je in een deeltijdbehandeling zit! Zelf heb ik daar eigenlijk nog nooit over nagedacht. Wat houdt het precies in? En is het speciaal voor emetofobie? Daar zou ik wel meer over willen horen!
Vervelend van die jongen met buikgriep... Dat is niet echt een fijn begin :sad: .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jan 12 19:45 
lid

Erg bedankt voor je reactie pepermunt. Ja, het is inderdaad erg vervelend om vaak ook over te geven bij zo'n paniekaanval. Ik ben dan ook heel erg blij dat jij dat niet hebt, zoiets wens ik niemand toe! Toen mijn vriendin kwam slapen was ik eerst nog heel erg gestrest en heb het haar dan ook verteld dat ik emetofobie heb. Ze vond het erg voor me en reageerde begripvol. Alleen denk ik niet dat ze de ernst van mijn probleem echt ziet. Uiteindelijk is alles toch noch vrij goed verlopen ondanks dat ik af en toe wel eens een paniekaanval kreeg. Ik ben heel blij dat ik mijn vriendin niet heb afgebeld want dan had ik weer toegegeven aan mijn angst.

En ja, dun zijn is heel erg vervelend. Gek genoeg vinden vele dat ik een perfecte lijn heb, maar daar denk ik wel anders over. Ik probeer echt bij te komen maar meer dan 52 kg geraak ik toch niet. Maar ik ben ook gewoon slank gebouwd. Dik zal ik wellicht nooit worden...

Nog eens bedankt voor je reactie!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 jan 12 13:03 
actief lid

Wat goed dat je het hebt verteld! Ben blij dat alles goed was verlopen :smile:
Voor mensen die deze fobie niet hebben is het inderdaad moeilijk te begrijpen. Maar ik merk wel hoe meer en hoe vaker ik erover vertel, des te meer begrip kunnen mensen tonen. Je moet ze namelijk ook de kans geven om je te begrijpen en helpen.
Klopt! Mijn psycholoog probeert mij ook altijd duidelijk te maken dat je pas weet wat er gaat gebeuren, als je het eenmaal doet. Onze (paniek)gedachten zijn geen feiten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur