Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Oefeningen?
BerichtGeplaatst: 17 dec 11 12:10 
actief lid

Wat voor een oefeningen hebben jullie allemaal tijdens de therapie gedaan (evt. met psycholoog samen)?
Iets eten wat je normaal niet zou eten, ergens naartoe gaan waar je normaal niet naartoe zou gaan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Oefeningen?
BerichtGeplaatst: 17 dec 11 15:32 
zeer actief lid

Eigenlijk alles wat eng is een keer proberen, helaas heb ik nog niet alles gedaan. Ik heb eerder al therapie gehad voor mijn sociale-angst en daarbij heb ik wel alles gedaan. Ik moest eerst op een rijtje zetten wat eng was, van minst eng naar heel eng en dan begon ik onderaan. Ik vond het bijvoorbeeld best wel lastig om met meisjes te praten dus dat deed ik eerst, praten voor een groep vond ik enger dus dat kwam erna. Helemaal bovenaan stond als leuke afsluiter praten met m'n favoriete voetballer en dat heb ik ook gedaan. :P (Dat gesprek liep niet als verwacht :lol: ) Het heeft me heel goed geholpen daarbij, ik denk ook dat dat de enige mogelijke oplossing voor mij is. Doen wat je eng denkt te vinden en er dan achter komen dat het wel meevalt.

Voor deze fobie heb ik bijvoorbeeld tijdens therapie ook wel eens paniekaanvallen moeten opwekken, of op een draaistoel gaan zitten en dan heel hard ronddraaien totdat ik duizelig en misselijk was.
Edit: Oh, en er is ook een stagiaire geweest die me heeft geholpen met openbaar vervoer. De eerste keer ging ze dan een stukje mee en de volgende keer moest ik alleen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 jan 12 12:53 
lid

Ik ben nu in therapie voor mijn sociale angst... Ik heb namelijk heel,heel erg veel schrik om over te geven in het bijzijn van andere mensen. Ik ga nog naar school dus je kan je best voorstellen dat ik elke dag bijna doodga van de stress... Ik moet ook alles opschrijven wat ik eng vind. Zoals bevoorbeeld te laat in de les komen waardoor iedereen je aanstaart...ik ben nog niet zover dat ik het effectief durf maar hopelijk komt dat snel. Voordrachten voor een groep mensen brengen vind ik al jaren vreselijk eng... Je hoort het dus wel, ik ben er nog lang niet vanaf...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 jan 12 17:17 
super actief lid

Is het waar dat ze je ook expres laten k@´!é#@ ?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 jan 12 13:04 
lid

Zooeeff,
Of ze je echt laten overgeven hangt volgens mij af van welke soort therapie je volgt...ik volg bevoorbeeld therapie omdat ik enorme angst heb om in het openbaar te kotsen, maar ik ben helemaal niet bang van overgeven, als ik rustig thuis zou zitten en ik moet dan kotsen dan zou ik dat niet zo erg vinden, maar als ik in de klas zou moeten overgeven dan zou ik echt doodgaan. Maar dat is volgens mij jouw angst niet, ik denk wel dat wanneer je gewoon bang bent dat je gaat overgeven ze je wel eens zouden doen overgeven...alleen als je daarmee toestemt natuurlijk. Mijn psycholoog wilde zeker weten dat ik geen angst heb van kots en liet me tientallen filmpjes bekijken waarin mensen staan over te geven, maar dat doet me niks... Veel succes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur