Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Regressietherapie
BerichtGeplaatst: 05 maart 10 12:27 
mega actief lid

Ik heb een afspraak gemaakt met een regressietherapeut. Ik merk dat ik er de laatste tijd veel mee bezig ben waar mijn angst vandaan komt en ik kom er niet uit. Ook mijn therapeuten staan voor een raadsel. Ze zeggen: 'je hebt het nou eenmaal, dus wij helpen je om er vanaf te komen.' Maar ik, de nuchterheid zelve, kan me niet voorstellen dat zoiets spontaan ontstaat of dat het gewoon een gevoelige plek is. Ik wil een probleem graag bij de oorzaak aanpakken. Ik heb heel sterk het gevoel dat ik in mijn baby/peutertijd (of zelfs nog eerder) iets heb gezien of meegemaakt wat dit heeft kunnen veroorzaken.
Gistermiddag heb ik 20 minuten aan de telefoon gehangen met mijn toekomstige therapeut en hij wist zoveel over mij te vertellen dat ik heel sterk de wens had om die therapie aan te gaan.

Je wordt in een soort trance gebracht waarbij je terug gaat naar perioden in je leven waar je geen bewuste herinneringen aan hebt, maar die jou wel een gevoel hebben gegeven. Ik zie het als een soort hypnose denk ik, vind het op zich best spannend. Maar ik heb inmiddels redelijk wat therapie gevolgd en ik voel dat ik geen steek verder kom. In het dagelijks leven doe ik best veel 'normale' dingen, maar de angst blijft.

Ik heb alvast een opdracht meegekregen om met mijn ouders zoveel mogelijk details door te spreken van mijn baby- en peuterjaren. En dan ook met name de bevalling, die erg stroef ging. Ben benieuwd of ik wat aanknopingspunten kan ontdekken.

Heeft iemand van jullie enige ervaring met deze therapie? Mijn intakegesprak is maandag 15 maart en er hangt een enorm prijskaartje aan, dus ik zou graag wat positieve ervaringen horen zodat ik het niet ga afzeggen :smile:

I'm not weird, I'm limited edition

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 10 13:20 
actief lid

Ik heb ooit een sessie gehad uit interesse dus geen therapie. Ik vond het wel prettig, relaxed, interessant. Maar nogmaals: was geen therapie, geen idee wat het boven kan halen. Maar als het wat boven haalt, lijkt het me wel een manier om te gaan verwerken, of alleen maar als uitleg voor onbegrepen zaken. Het leek op hypnose (geen ervaring mee) maar volgens mij minder diep.

Het was ter introductie, dus kostte bijna niks (30 euro of zo). Hoe groot is dat prijskaartje dan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 10 13:29 
mega actief lid

Volledige therapie zal uit 9 sessies bestaan van 110 euro per stuk. Elke behandeling duurt 2 uur en is 1x per maand.
Wordt niet vergoed. Echt een rib uit mijn lijf...

I'm not weird, I'm limited edition

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 10 22:57 
actief lid

Redg schreef:
Volledige therapie zal uit 9 sessies bestaan van 110 euro per stuk. Elke behandeling duurt 2 uur en is 1x per maand.
Wordt niet vergoed. Echt een rib uit mijn lijf...

Wow, dat zou ook een flinke rib uit mijn lijf zijn... 110 euro per maand - je weet wel waar je aan toe bent. Ik neem aan dat je per keer betaalt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 10 0:03 
Ere-lid

Images: 167
Weet je zeker dat het niet vergoed wordt? Als hij aangesloten is bij een beroepsvereniging willen ze dat nog wel eens wel doen.

Hoe dan ook: heb het wel eens gedaan. Prettige ervaring, maar niet wereldschokkende resultaten. Ik verbaas me er eigenlijk over dat hij precies 9 sessies plant. Wat is de gedachte daarachter precies? Hoe weet hij precies hoeveel jij er nodig gaat hebben? Je hoeft toch ook niet vast te leggen op 9 x? Kun je niet gewoon 1x gaan en kijken of het bevalt en je genoeg vertrouwen hebt om door te gaan?

*Margaret - 41 jaar - eigenaar Webmastery (wij beheren websites & social media voor organisaties, zie webmastery.nl) - getrouwd met Daniƫl - baasje van doesjes Mozes en Noah en kat Elvis*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 10 6:03 
mega actief lid

ik zag dit laatst op tv en toen dacht ik dat wil ik ook :razz:
ben benieuwd wat je er van gaat vinden :smile:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur