Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Deeltijd ADO
BerichtGeplaatst: 09 feb 10 19:40 
super actief lid

Ik ben vandaag (na mijn voorbereidend gesprek gisteren) eindelijk écht aan mijn deeltijd therapie begonnen. Het is een Acute Dag Opvang (ADO), een heel basale gestructureerde dagbesteding, 5 dagen in de week. Ik heb sociotherapie, daarin ga je na wat je afgelopen dag hebt gedaan en wat je gaat doen tot de volgende dag als er weer ado is. Daarin worden je doelen bekeken; ben je bijvoorbeeld gelijk weer in bed gedoken na therapie, heb je gegeten, wat heb je in huis gedaan etc. Het is heel persoonlijk voor iedereen. Bij mij kijken ze vooral naar het eten en alle andere 'kleine' uitdagingen waar ik per dag doorheen moet. Daarnaast had ik vandaag individueel waarin we het hebben gehad over een vorm van exposure, een keertje niet je handen wassen, een keer naar een vreemde wc gaan (en op de bril gaan zitten!!!)... Ook heb ik vandaag creatief gehad, wat niet veel voorstelde eigenlijk, ik heb geprobeerd met ecoline en vetkrijt te werken, maar ik ben totaal niet creatief, dus dat was om te huilen, maar ja... Je kunt in elk geval lekker losgaan met allemaal creatieve spulletjes. Het is niet te vergelijken met echte crea, waar je ook nog therapeutisch bezig bent, maar we hebben wel gelachen. Je moet alleen tussen de onderdelen zo lang wachten... :whistling: Dat is wel irritant. Maar zo gaan de dagen voorbij de komende tijd. Morgen socio en beweging, dat vind ik wel super, ben gek op sport.
Deze therapie is een opstap naar de 'échte' therapie.

Nou dat was mijn verslagje, ik heb heel mijn leven zoveel therapie gehad (ook eerder in de ADO) dus het is niet nieuw, maar ik doe gewoon alsof ik afgelopen maand ontdekt heb dat ik :wacko: ben... :lol:

Knuf, Tes

xxxx Tessa of Marlies, 30 jaar, getrouwd, regiomanager no kidding, PDS en DIS

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 10 19:52 
giga actief lid

Hee meis,
Interessant om te lezen! Het zijn dus net een soort klasjes, bij de één moet je dit, bij de ander dat... Zijn jullie met veel mensen daar? En ik las gelukkig ook dat jullie hebben gelachen, fijn :smile:
Niet alles kommer en kwel dus. Maar het zal al met al best vermoeiend zijn, ik vind het reuze van je dat je bent gegaan én zelfs nog hebt gelachen!!! Goed van je hoor!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 10 20:45 
Vrijwilliger

Vind het fijn om dit positieve stukje te lezen. Heel veel succes verder met deze therapie. Laat je af en toe even de vooruitgangen weten? :thumbup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 feb 10 22:11 
actief lid

Klinkt supergoed tessa! Die exposure waar je mee bezig bent lijkt me super heftig trouwens, als je dat allemaal bewust moet gaan doen :wacko:

Maar ik denk dat het op den duur wel gaat helpen om minder bezig te zijn met "het"
Houd je ons op de hoogte?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 10 17:46 
super actief lid

Dank jullie wel lieverds! :smile: Schatten zijn jullie!

Vandaag weer geweest, met een hele bende tegenzin, gladheid, PA'tje, moe moe moe.
Maar het ging goed! Eerst sport, badminton! Allemaal van die fanatieke kerels, die het écht supergoed kunnen! Ik dacht dat ik het wel aardig kon, geleerd op mijn vorige periodes in de ADO, maar zij zijn echt super! Dus dat was wel erg gaaf, ik hou wel van een uitdaging. Ik ben 1 keer keihard op mijn rug geklapt en 1 keer voorover op mijn knieën, maar daar werd ik alleen nog maar fanatieker van... Er zaten er een paar aan de kant die allemaal wel iets hadden waardoor ze niet mee wilden doen. Stiekem dacht ik: jullie durven niet, omdat het er hard aan toe gaat, maar dat is niet aardig van me.
Daarna zijn we in mars terug gekeerd naar de keerkring, het liedje van de 7 dwergen fluitend, whahahaha :lol: We werden wel een beetje vreemd aangekeken, maar dat boeide totaal niet, wij hadden megalol.
Daarna socio. Niets bijzonders, alleen met trots kunnen vertellen dat ik gisteren na therapie niet meteen in bed ben gedoken, maar nog heb hard gelopen.
Het is een leuke groep. Jammer dat de leukste jongen deze week in zijn laatste week zit. Hij is echt heel aardig en lief (en ja, een lekker ding!). Aangezien ik er vrijdag niet ben (internist) zie ik hem morgen voor het laatst. Jammer, want hij heeft me echt geholpen een plekje te vinden in de groep. En hij is gewoon léuk. Maar ik ben gelukkig getrouwd ;-) en hij is ook wel wat jong.
Dat was het weer voor vandaag. Ik weet niet of ik elke dag zo'n verslag kan uitbrengen, maar ik vind het zo wel fijn. Dank lieverds dat dat mag!

PS Ik heb me nog weinig aan mijn exposure gehouden. Na elk potje badminton geef je handen en dus ging ik mijn handen wassen :oops: Ach, het komt wel. Ik ben nu de deur uit, wat ik al in geen tijden had gedaan en ik hoop het vol te houden. Morgen een héél lange dag... Brrr

Liefs, Tes

xxxx Tessa of Marlies, 30 jaar, getrouwd, regiomanager no kidding, PDS en DIS

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 10 19:49 
giga actief lid

Wat een heerlijk bericht om te lezen Tessa :yes:
Vanmorgen had ik er nog een hard hoofd in dat je überhaupt zou gaan, maar... je hebt je weer kranig geweerd meis!
En het is fijn, dat je een band krijgt met de mensen daar, maakt het ook wat makkelijker voor je om er iedere keer weer heen te moeten, toch? Jammer hoor, dat die leuke knul weg gaat ;-) Ik snap je wel geloof ik hihi.
Lekker hoor, je hebt weer ritme in je leven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 10 19:51 
mega actief lid

Hoi Tessa,

Wat goed zeg dat je begonnen bent met deeltijd, en dat het goed gaat. Hoop dat je weer wat ritme in je leven gaat krijgen en er wat aan gaat hebben. Je gaat ervoor dus zal best goedkomen. En je hebt lotgenoten om je heen, dat is ook zeer prettig.
Je mag 's avonds wel naar huis begrijp ik? Zijn echt 5 volle dagen?
Ik ga zoals je misschien weet met drie dagen starten per 1 maart, ben ook zeer benieuwd.

Heel veel sterkte en succes met de deeltijd meid! Zet m op, je kunt het.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 10 13:52 
zeer actief lid

Hoe lukt het nu ondertussen nog lieverd?

Mis je!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur