Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 jan 10 14:05 
mega actief lid

Hoi,

Zoals sommige van jullie weten heb ik in opname gezeten voor aantal weken maar door iets anders dit gestopt.
Nu ben ik gebeld en kan in maart of april beginnen met de drie daagse deeltijd behandeling. Ben erg benieuwd, vind het heel erg eng.
Het is voor mij niet alleen de behandeling maar ook het drie keer per week erheen rijden. Word een grote exposure dus. Maar ben blij dat ik al snel aan de slag kan, aangezien de wachttijd eerst half jaar zou zijn....

Wish me Luck!
Groetjes ilse

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 10 14:22 
super actief lid

Hey meis!

Wat goed van je! Spannend hoor! Ik weet zeker dat je het kunt, als je eenmaal gewend eraan bent gaat het vanzelf, dat zul je zien!
Ik begin volgende week als het meezit aan 5 daagse deeltijd, dus ik voel met je mee!

:welcome: Liefs, Tessa

xxxx Tessa of Marlies, 30 jaar, getrouwd, regiomanager no kidding, PDS en DIS

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 10 14:27 
mega actief lid

Hey wat goed van je dat je het weer gaat proberen! Super spannend! Hoop echt voor je dat het effect gaat hebben. Mij is 2daagse deeltijd voorgesteld, maar ik zit met een fulltime baan en een verandering van managers dat ik de beslissing nog even wat maandjes vooruit schuif. Heel veel succes! Laat je af en toe even weten hoe het gaat?

@ Raikapoes: Jij ook succes!!!!!!

I'm not weird, I'm limited edition

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 10 14:30 
super actief lid

succes Ilse en Tessa!!

:welcome: leonie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 10 15:15 
mega actief lid

Ik begin volgende week als het meezit aan 5 daagse deeltijd, dus ik voel met je mee!

Succes ook he!!! Zet m op.

Dank jullie wel, ik houd jullie zeker op de hoogte van de ontwikkelingen, ben erg benieuwd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 10 15:17 
Vrijwilliger

Wat goed dat je dit doet!

Heel veel succes meiden! :thumbup: :thumbup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 jan 10 15:23 
super actief lid

:oops: Thanxxx allemaal

Knuf, Tessa

xxxx Tessa of Marlies, 30 jaar, getrouwd, regiomanager no kidding, PDS en DIS

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 10 18:10 
mega actief lid

Het word 1 maart!
Heb afgelopen week kenningsmakingsgesprek gehad en er volgen er nu nog 2 in de maand februari.
Per 1 maart start het voor max 4 maanden, drie dagen in de week. Sommige therapie delen die herken ik nog van de opname, sommige delen zijn nieuw.. Ben erg benieuwd. Ga jullie op de hoogte houden verder!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 10 19:07 
giga actief lid

Super spannend voor je meis.
Ga je dan ongeveer dezelfde dingen aan die Tessa nu doet?
En het is niet in de buurt begreep ik, hoe ver moet je rijden dan?
Wauw, 1 maart, dat is snel al hè? Wel fijn, het lange wachten is voorbij...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 feb 10 19:47 
mega actief lid

Jaaaa vind het enorm spannend, ben erg bang hoor.
Het is een half uurtje rijden, voor mij best lang en dat alleen.. Zie hier dus heel erg tegenop, maar goed we zullen zien.
Krijg onderdelen zoals cognitieve therapie, PMT ( aandachtsgerichte lichaamstherapie ) en nog wat onderdelen. Voor het grootste gedeelte bestaat het uit Exposure tijd. Hoop in de tijd die ervoor staat, 4 mnd, verder te komen zodat opnieuw een opname niet nodig zal zijn.
Wel fijn is dat ik oude medepatienten van opname hier waarschijnlijk in zal tegenkomen, dat is dan weer een beetje vertrouwd :smile:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 10 17:54 
mega actief lid

Hele kleine update....Ben nu pas mijn tweede week in gegaan.

Vind het heel heel erg zwaar, maar ja wist van tevoren dat het niet makkelijk zou worden. Krijg verschillende onderdelen waar ik best wat aan ga hebben denk ik. O.a. cognitief en schema therapie. Ook vele exposures... Het gaat niet zo goed met me en ze houden ook mijn medicatie in de gaten en beheren ze, dus allemaal dingen waar echt iets aan gedaan word. Ben er nog lang niet, hoop dat dit het begin van de weg gaat worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 maart 10 21:23 
super actief lid

Je hebt het al best goed gedaan hoor! Mag je trots op zijn! :thumbup:

Ik heb ook 2-3 jaar geleden voor 1 jaar op een deeltijdgroep gezeten. 5 dagen per week van 12:00 tot 16:30
Ik wilde er in het begin helemaal niet heen! Ik dacht echt;" Dit ga ik echt niet doen,vergeet het maar!''
Maar van m'n ouders moest ik het toch proberen en ze zeiden dat als het niet zou lukken,ik niet hoefde te gaan. Maar ik moest het wel eerst een paar weken proberen. Nou die 'paar' weken werden een 'paar' maanden.
In het begin hebben m'n ouders me steeds moeten brengen omdat ik gewoon niet durfde te gaan. En als ik alleen moest gaan omdat m'n ouders me om een of andere rede niet konden brengen,glipte ik er steeds tussenuit en ging ik weg of terug naar huis. Ik kreeg altijd paniekaanvallen onderweg,dus 20 van de 30x is het misgegaan. Toen zijn me ouders me toch steeds moeten gaan brengen in afspraak met de deeltijdgroep. Het was ontzettend moeilijk,maar achteraf ben ik heel blij dat ik het toch gedaan heb. Ik heb er toch wel 'iets' aan gehad. Niet met een resultaat wat ik wilde,maar het heeft me toch geholpen. En van daar uit ben ik ook weer terug naar school gegaan.

Heel veel suc-6 meid!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: therapie v calimero
BerichtGeplaatst: 10 maart 10 9:15 
lid

Hoi,
Bij ons in Belgie ken ik dat niet op die manier, therapie, bedoel ik. Ik dacht eerst dat je het over een job had.

Dat is super zeg dat je die kracht hebt om zo ver te rijden en zo intens in therapie te gaan.
Denk zelf ook dat eens om de week een therapeut bezoeken voor 45 minuten, niet zoveel zin heeft. Wat jij doet lijkt me veel zinniger.

Ik heb veel bewondering voor je moed en volharding.
Sterkte!
Lieve groet,
Zaza

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 10 9:28 
super actief lid

zaza2: tot mijn grote ergernis staat de Belgische psychiatrie mijlenver achter. Je hebt hier wel een dagtherapie-mogelijkheid, maar die is meer (en eigenlijk alleen) gericht op mensen die na opname de stap richting ambulant te groot vinden. Ik heb ooit na een weekje opname gesmeekt om dagtherapie, maar achteraf bleek dat het gewoon activering was, en geen therapie. Met een uurtje groepsgesprek en als je geluk hebt ff een momentje met de verpleging per week kom je er niet.

Laatst ging ik naar Stuivenberg, Antwerpen, een groot en bekend ziekenhuis. Ik liet me opnemen in EPSI (psychiatrische spoed) met de hoop eindelijk een goede doorverwijzing te krijgen met direct intensieve therapie. Het enige wat ze me konden aanbieden was PAAZ, wat tussen haakjes ook meer bezigheid dan therapie was, hoezo achterlijk België. Toen ik aangaf dat ik fobie-gewijs en depressie-gewijs intensieve therapie nodig had, maar niet kon blijven slapen, zeiden ze gewoon: dan kunnen wij u niet helpen mevrouw. Toen was ik zo kwaad, heb ik huilend mijn koffers gepakt en... hup weer naar huis zonder een oplossing.

Ze snappen hier gewoon niet dat voor sommige mensen opname niet direct een optie is. Ze zeggen me steeds dat je in opname meer aan jezelf kan werken, omdat je tot rust komt (uit eigen omgeving), en als ik dan uitleg welke stress opname geeft, zeggen ze (letterlijk) : tja spijtig, we kunnen niets voor u uitvinden he mevrouw.

Sorry, dit moest er ff uit.

@calimero: meid, ik geloof in jou, je bent zelf sterker dan je denkt. Wat ik van je lees getuigd van veel moed en doorzettingsvermogen. En niet vergeten dat wij er hier ook voor je zijn! :thumbup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 10 18:37 
mega actief lid

Aaaaah wat lief je berichte miss snoopy, doet een mens goed. Ik ga hier zeker aan denken

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur