Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vraagje over therapie
BerichtGeplaatst: 19 dec 09 21:56 
lid

Hoi allemaal,
Zou het helpen om als oefening gewoon een keer over te geven? Misschien lucht het wel heel erg op en kom je er dan achter dat het eigenlijk helemaal niks ergs is? Het schijnt dat de meeste emetofoben vaak al heel lang niet meer hebben overgegeven, ik zelf ook. Wordt dit toegepast in therapie?
Ik zou het zelf namelijk wel een keer willen proberen, alleen ik heb het gevoel dat het niet gaat lukken met een vinger in mijn keel als ik niet echt misselijk ben. Zouden er drankjes of ander middelen voor zijn of iets dergelijks?? ben benieuwd!
(Oja ik ben niew hier! :smile: )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 09 22:16 
mega actief lid

mijn therapeut raadde dat aan. Ik moest van hem zelf eens proberen overgeven. Ik mocht het thuis doen, maar hij wilde me er ook bij helpen. Hij wilde bij mij zijn en me steunen als het nodig was, maar ik kon het niet. Ik heb het nooit willen proberen.

Als je denkt dat het voor jou helpt kan je mss iets proberen eten wat je echt niet graag wil? Bijvoorbeeld: ik ben bang dat ik van oesters zou moeten kokhalzen of overgeven omdat ik het niet weg krijg in mn mond. Van mn therapeut moest ik dat dan proberen eten om te zien of ik er misselijk van zou worden.
andere optie was vinger in de keel.
er bestaan sowieso wel braakmiddelen, maar ik weet niet of dat verstandig is. Ik ken er niets van.

heb je een therapeut? Ik zou je idee sowieso met hem/haar overleggen en vragen wat en hoe je het kan doen. En of het wel een goed idee is.

welkom op het forum trouwens!! :welcome:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 dec 09 14:15 
mega actief lid

Ik heb een paar jaar geleden b.g. gehad met alles erop en eraan, toen dacht ik ook dat het misschien beter zou worden, maar helaas werd het erger en ben nu ook weer ontzettend bang. Ik zou ook nooit die therapie proberen om HET te doen . Dat lijkt mij doodeng :wacko:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur