Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: wel verwijderd
BerichtGeplaatst: 14 dec 09 17:12 
super actief lid

ver

Laatst bijgewerkt door Bienneke56 op 04 mei 10 11:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 09 17:49 
super actief lid

Ik heb geen idee wat er op de markt is aan therapie op het moment. Ik herken je verhaal enorm... Ik heb nu medicatie en cognitief (al kan ik dat na al die jaren wel dromen, al heb ik het nooit voor mijn angsten gehad). In elk geval 3 kwartier in de week. k weet nu al dat het niet genoeg gaat zijn. ook al ben ik nog maar net begonnen. Intensiever zou beter zijn. Ik wil je niks aanpraten, maar soms kom je op een punt dat je drastisch moet zijn. Jezelf aanpakken. Groepstherapie (eng, bacillen!!!!) en elke dag contact. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik kan niet langer zo doorgaan. Ik moet een knoop doorhakken. Wat zegt je gevoel? Waar voel je je het 'prettigst' bij? Je neigt volgens mij al naar een intensievere therapie. Kun je met je huisarts overweg? Misschien wijs om hem/haar om advies te vragen.
Dapper van je dat je dit post en dat je het erkent voor je zelelf. Daar is moed voor nodig. Goed gedaan!

Liefs, en sterkte met je beslissing, Tessa

xxxx Tessa of Marlies, 30 jaar, getrouwd, regiomanager no kidding, PDS en DIS

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 09 18:05 
Vrijwilliger

Als je klaar bent en het goed voelt voor jezelf lijkt een intensievere behandeling me niet slecht. Wat versta je hier eigenlijk onder? Opname? Als het in je leven past, lijkt me dat een goede oplossing. Je wordt dan gewoon heel intensief begeleid. Uiteindelijk zul je het wel zelf moeten doen natuurlijk, maar misschien maakt het het makkelijker dat je de hele dag je verhaal kwijt kunt, in plaats van 1 keer per week..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 09 19:15 
mega actief lid

Ben het helemaal eens met Chantal.

Ligt beetje aan wat je zelf wilt en behoefte aan hebt. Heb zelf jaren lang gesprekken gehad in groep en 1 op 1, wekelijks. Alleen bij mij de fobie en depressie zo hardnekkig dat k er zelf niet verder mee kom ( niet ver genoeg ) dus heb 5 wkn in opname gezeten en sta nu op wachtlijst voor drie daagse deeltijd therapie.

Als jij het niet red met wekelijks gesprek zou ik stap verder gaan. Dat hoeft niet persee opname te zijn. Je kunt ook aan deeltijd denken of 2 maal per week gesprek. Zijn heel erg veel mogelijkheden op therapie gebied.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur