Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 sep 09 22:02 
actief lid

Hoi lieve mensen!

Ik ben gisteren door mijn psycholoog doorverwezen naar het centrum voor psychotherapie in Amsterdam. Dan is het plan dat ik 2/3 dagen per week in de dagopname ga.
Voor mijn emetofobie en de achterliggende oorzaak daarvan, en voor mijn depressie. Ook krijg ik cognitieve gedragstherapie en groepstherapie. Het betekent dus ook dat je samen moet eten ect... Je zit daar de hele dag!!!

Heeft iemand hier ervaring mee oid? Ik heb me ook ingeschreven voor een cursus die ik twee dagen in de week ga volgen. Maar ik ben bang dat het allemaal teveel is en ik er weer mee stop.
Die cursus begint al morgen... maar moet ik nu wel gaan of niet? Of moet ik me eerst richten op genezing, en daarna pas op andere leuke dingen?

Ik ben ook pas verhuisd naar een andere stad, en woon nu samen met mijn vriend. Ook een heftige gebeurtenis natuurlijk..

Ik vind het echt zo moeilijk allemaal, ik weet gewoon niet wat ik wil en aankan op het moment. Ik slik oxazepam en dat werkt wel goed voor mij, maar zal ik al die spanning aankunnen? Of word het dan allemaal nog erger..

Iemand wijze raad? :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 sep 09 22:07 
lid

Ik heb geen therapie gehad voor dit probleem, kom net binnen wandelen op dit forum.

Ik heb wel 4 weken intern gezeten ivm verslaving. Als je intern zit met mensen met hetzelfde probleem als jij en proffesionele hulpverleners voel je je waarschijnlijk al snel veilig (ik toen wel in ieder geval)

Doordat je je veilig voelt zul je waarschijnlijk goed aan je probleem kunnen werken. Ik zou zeggen doen, groepstherapie is het beste wat je kunt doen denk ik. Voor mij was dat in ieder geval destijds heel goed.

Wat zijn nou 2 dagen op een mensen leven, ik zou het doen! :thumbup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur