Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 09 23:10 
mega actief lid

Ik voel me wel een stuk beter..
Misschien ook omdat ik nu gewoon lekker verder ga met me leven.. Toen ik heel erg in de put zat en niet meer naar buiten durfde ging het enorm slecht.. Maar nu ik helemaal weer begonnen ben met werken en een nieuwe opleiding.. + daarbij therapie voel ik me al veeel beter..
Tuurlijk is het nog niet helemaal over.. nog laaaang niet.. Ik durf bijvoorbeeld nog niet uit eten.. niet naar pretparken.. niet op vakantie..
Maar ik onderneem steeds meer... had zelfs voor vrijdag geplant om naar walibi te gaan en de spookhuizen! Nou daar had ik een jaar geleden niet eens aan moeten denken! Nu heb ik het wel af gezegt omdat ik het iets te spannend vind.. Maar vind het wel een goed teken dat ik wel wou..
Ben ook nog steeds best vaak misselijk (van angst) maar niet meer de hele dag door!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 09 23:46 
giga actief lid

Hee, wat goed Rebecca! Is dat enkel gekomen door de EMDR of was je daarvoor al aan het 'opknappen'?
En merk je nu ook, dat door deze therapie, je vooruit gaat? Hihi, ik vraag dit omdat ik het zelf nog nooit heb geprobeerd en hier heel nieuwsgierig naar ben...
Knap hoor, dat je al zover gekomen bent! En ach, eerst de kleine stapjes, dan komen de grote vanzelf, toch? :smile:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 09 13:18 
mega actief lid

Ik denk ook wel zeker mede door de therapie..
Want die schokkende ( wat voor mij tenminste schokkend was ) ervaringen leer ik nu natuurlijk ook over praten.. En denk ik dan aan terug tijdens die emdr..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 09 19:05 
mega actief lid

Ik heb vandaag al me laatste EMDR gehad! Ik kon kiezen voor nog wat sessies maar vind het eigenlijk niet meer zo heel erg nodig.. Ik denk dat het me nu al wel genoeg geholpen heeft.. Nu ga ik wel gewoon nog verder met gewone therapie.. de dingen oefenen die ik nog vermijd enzo.. En dingen die ik nog lastig vind oefenen. Maar wil dit eigenlijk maar 1 keer in de twee weken of misschien zelfs drie weken ofso als dat kan..
Deze emdr was soms 2 keer in de week dus behoorlijk veel.. En ik wil het nu alleen proberen..Als ik me even niet goed voel kan ik weer een paar sessies EMDR doen.. dus dat vind ik wel fijn
Ik moest een lijst invullen die ik op het begin van de EMDR ingevult had met allerlei vragen .. Ik zat de hele tijd van huh hier heb ik vorige keer in gevult dat ik er erg last van hem en dat is nu zoveel minder..
Erg fijn om te zien! :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 09 23:51 
Ere-lid

Images: 167
Wow Rebecca, wat goed :thumbup:

*Margaret - 41 jaar - eigenaar Webmastery (wij beheren websites & social media voor organisaties, zie webmastery.nl) - getrouwd met Daniël - baasje van doesjes Mozes en Noah en kat Elvis*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 09 11:55 
giga actief lid

Goed zeg Rebecca :D
Ik ben heel blij voor je dat de EMDR zo is aangeslagen bij je, pff, ik zit er ook steeds meer over na te denken nu...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 09 15:56 
mega actief lid

Ik dacht dat ik hier nog gereageert had.. niet dus! :oops:
Ben er zelf ook heel blij mee!
Waaromm wou je het niet eens proberen angelique?!
Heb nu therapie waarbij ik elke week wat moet doen wat ik moeilijk vind als opdracht zeg maar.. Maar vind het helemaal niks.. Heb ook nieuwe therpapeut
Deze week moest ik deurklinken enzo aanraken zonder me handen meteen te wassen.. Maar het stomme is.. dat ik er vaak niet eens meer aan denk en het automatisch doe.. Maar door die therapie denk ik er weer aan en ga ik expres weer alles vermijden.. het lijkt me dus beter om er mee te stoppen.. Dit werk juist verkeerd.. Heb zo weer therapie en dan ga ik dat zeggen.
Maar aan de andere kant.. ik wil nog wel graag oxzazepam op zak hebben.. Zoals maandag heb ik een crematie waarbij ik een gedicht op moet zeggen.. No way dat ik dat zonder oxzazepam aan kan..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 10 15:23 
lid

Ik heb zelf EMDR omdat ik niet tegen braakgeluiden kan. Met EMDR kreeg ik dan een geluid te horen van iemand die overgaf, en dan kreeg ik een koptelefoon op me hoofd met tikjes. De eerste keer dat ik het geluid moest horen was veel te hard en 'uitgebreid' en ik heb de koptelefoon van me hoofd gesmeten en als een klein kind zitten huilen. Ik wilde het niet aangaan.

Omdat ik mezelf zo kinderachtig voelde daarna, ben ik het opnieuw aangegaan, op voorwaarde dat ze het geluid zachter en korter zou maken. Iedere keer als ik dan dat geluid te horen kreeg, voelde ik me zenuwachtig maar bovenal ontzettend misselijk, ik moest daaraan ook een cijfer geven. Dan zette ze de tikker aan, en werd ik langzaamaan rustig.. Op een gegeven moment kon ik het geluid steeds beter aan, en ik voelde me heel sterk, alsof ik het aankon.

Ik was wel gewaarschuwd voor de bijwerkingen, en die heb ik dan ook wel gehad.. Maar misschien was dat meer omdat ik wist dat je bijwerkingen kon krijgen, en die heb ik mezelf dan min of meer aangepraat, denk ik. Zo ben ik namelijk heel erg.

Maar ik ben ook meer overtuigd geworden van de gedachte: 'het overgeven overkomt MIJ niet, maar diegene die overgeeft. Waarom zou ik bang zijn voor hem, en waarom voel ik me rot voor hem?' Aan die gedachte probeer ik me heel erg vast te klampen, maar ik ben bang dat als het erop aankom dat ik weer net zo hard paniek als vroeger..
Maar dat kan ik pas zeggen als ik er mee geconfronteerd word...

Edit: ik zie nu pas dat dit een heel oud topic is, sorry voor het omhoog halen :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 10 15:43 
giga actief lid

Nee, niet sorry zeggen...
Ik vond het juist interessant om te lezen! Jemig, ik wist niet dat het ook zo in z'n werk kon gaan, met die geluiden erbij! Heftig hoor. Ik vind dat ook het meest enge eraan denk ik, dat geluid :wacko:
Hopelijk hoef je het nooit uit te proberen Nicole!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 10 15:55 
actief lid

Al begint iemand te hoesten schrik ik al en krijg ik het gevoel dat mijn keel wordt dichtgeknepen.

Mij lijkt het nogal heftig en weet niet of ik dit wel aan zou durven, daarom vind ik het zo knap dat jullie dat wel durven. Petje af hoor! :thumbup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 10 16:11 
giga actief lid

O ja Iloon, wat kunnen sommige mensen erg hoesten hè? :wacko:
Ik kan er ook niet tegen hoor, voel de hitte gewoon opstijgen in mijn lichaam dan brrrr... het liefst zou ik met m'n vingers in m'n oren keihard wegrennen haha, maar goed, tegenwoordig kan ik me beter beheersen dan vroeger. Maar wát een naar gehoor, mijn schone familie zit vól met van die 'enge' rochelhoesters jaikssss.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 10 16:16 
actief lid

Precies, sommige mensen lijken het niet normaal te kunnen doen. En indd, vroeger zat ik al gelijk met mijn vinger in mijn oren. :wacko:

Nu krijg ik een scheut in mijn maag en een dichtgeknepen keel als ik het hoor. brrrrrr. Mijn ex stond altijd te roggelen, bahbah, ik heb hem dat toch wel afgeleerd, want ik kreeg/krijg er wat van.......

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: EMDR
BerichtGeplaatst: 14 aug 15 13:24 
lid

Ik zou ook heel erg graag EMDR willen doen. Het is alleen de drempel.. zo van, waar ga ik het doen? Wat zijn de kosten? Wanneer ga ik het beginnen? En eerst een verwijzing krijgen etc..

ik wil het wel al heel lang, alleen die drempel over is lastig!

Zo fijn dat het voor sommigen van jullie zo goed gewerkt heeft!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur