Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: wel/niet doorgaan?
BerichtGeplaatst: 14 aug 09 13:26 
actief lid

Ik ben nu een jaar bezig met therapie. Ik heb tien sessies EMDR gehad, maar ik heb daar helemaal geen resultaat door gemerkt. Ik vond het vooral ook zo frustrerend dat ik maar moest afwachten wanneer het resultaat ging komen. Terwijl je toch elke week behoorlijk door het stof gaat.

Omdat ik graag op een actievere manier aan mijn angsten wilde werken, ben ik daarna met mijn therapeut me gaan richten om mijn vermijdingsgedrag. Ik heb een lijst gemaakt met dingen die ik vermijd of juist extra doe om de angst weg te nemen (bijv. heel veel handen wassen, deurklinken niet aanraken, etc). Elke keer probeer ik dan één handeling "normaal" te doen. Gaat dat goed, dan komt er eentje bij. Dat werkt bij mij ook goed zolang ik maar geen overgeef-verhalen in mijn omgeving hoor. Maar met een kindje van 2 is het wel om de paar dagen dat ik op de opvang, bij collega's, buurkindjes iets hoor. En dan val ik meteen terug in mijn oude dwanghandelingen. Dus dan werkt dat dus ook niet.

Omdat het zo weinig resultaat heeft, stelde mijn therapeut laatst voor om ondersteunende medicatie te gaan gebruiken. Ik zie dat eigenlijk niet zo zitten. Ik ben bang dat ik er niet meer van af kom en dan nog verder van huis ben.

Maar ondertussen ben ik een jaar therapie verder en lig nog bijna elke avond te stressen in mijn bed omdat ik bang ben dat mijn dochtertje 's nachts gaat overgeven...... En eigenlijk zou ik heel graag een tweede kindje willen, maar dan wordt het nog zwaarder. Pffff, soms denk ik echt dat ik hier nooit meer van af kom :cry: . En ik twijfel of deze therapie wel zin heeft. Maar ja, wat dan?? Op deze manier verder is ook geen lol. Maar daar weten jullie alles van..... ;-)

Fijn om even hier mijn hart te luchten......

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur