Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jun 09 20:27 
mega actief lid

Margaret, ik zou me in een paniekaanval ook bij vrijwel NIEMAND veilig voelen, dat voelt ontzettend 'privé'.

5 therapeuten konden je niet van je fobie helpen, zeg je.
Nee, dat kan ook niemand, dat kan alleen JIJ.

Wat betreft je tijd in Utrecht: psychotherapie via de telefoon: niet dus. Psychotherapie is 'aan den lijve' het diepe ondervinden, in zeer hecht contact, in real life.

En ik wil geen enkele foob beledigen of voor het hoofd stoten, Ellen of jou al helemaal niet, maar... ik denk soms dat je fobie heel belangrijk voor je is, Margaret, en dat je koestert: als deel van je identiteit. Kijk naar dit forum, naar je boek: het verschaft je een doel, een plek, een bezigheid, een standpunt naar de wereld.

Ik ben zielsgelukkig dat ik van dat 'ding' af ben. Ik denk dat er onder dat doel, die nuttigheid vd fobie, bij jou: een heel kwetsbaar persoon zit, die zich nog niet ZONDER fobie durft te vertonen.

Sorry als je je door mijn reactie niet gehoord of gezien voelt, zo is het niet bedoeld! Maar ik hoop en geloof ook dat er een tijd zal komen dat je die fobie gewoon bij het grofvuil zet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jun 09 20:30 
Niet meer te stuiten zo actief lid

Images: 0
Ik wilde Marg net een compliment geven voor het reageren op mijn vorige post!!
Dus denk dat het wel goed zit hoor Mar, met je bericht.. :smile:

@Mar: dat is wel heel persoonlijk denk ik wat betreft paniekaanval alleen of liever bij een ander beleven. Ik zou als ik een partner heb dit wel willen kunnen delen met diegene...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jun 09 20:40 
mega actief lid

Ellen schreef:
@Mar: dat is wel heel persoonlijk denk ik wat betreft paniekaanval alleen of liever bij een ander beleven. Ik zou als ik een partner heb dit wel willen kunnen delen met diegene...

Paniek is één van de dingen die ik zèlf wil oplossen, zonder ook maar iemand in de buurt. En ja, dat is persoonlijk, zoals alles persoonlijk is, maar er zijn ook wel universele dingen in deze fobie, denk ik, zoals schaamte, vermijding, angst voor kwetsbaarheid, behoefte aan controle, etc.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jun 09 21:29 
Ere-lid

Images: 167
Ik moest nu opeens denken aan Xander de Bousonje (of hoe heet ie) die vertelde dat als hij zat te poepen hij tegen Wendy van Dijk zei: kom eens op m'n schoot zitten, en dat deed zij dan :wacko:

Ik denk dat het helemaal niet erg is dat er dingen zijn die je niet wil doen waar een ander bij is, zelfs je partner. Zo zou ik dus ook niet gaan poepen waar Daniël bij is. En dat vind ik heel gezond :lol: . Dus ik zie het feit dat ik niet wil kokhalzen waar anderen bij zijn, zelfs Daniël, niet per se als ongezond. Misschien vermijd ik het iets te enthousiast, dat wl ;-) .

Wat betreft dat ik veel aan de fobie zou hebben. Joh, weet je dat ik juist denk dat ik mijn 'rol' als voorzitter van de stichting veel beter kan vervullen als ik genezen ben van de fobie!? Dan zou ik lezingen kunnen gaan geven, op bezoek bij therapeuten en weet ik veel. Ik zou mezelf juist een beter uithangbord vinden van de stichting als ik het zou hebben overwonnen, en al helemaal als ik dat op basis van psychotherapie zou kunnen doen. Dan zou ik in ieder geval dat zelfhulpboek schrijven dat ik zo graag wil schrijven. Ik vind mezelf daar nu nog niet geloofwaardig genoeg voor.

Baseer jij je mening ook nog op iets anders dan puur het feit dat ik voorzitter van de stichting ben?

*Margaret - 41 jaar - eigenaar Webmastery (wij beheren websites & social media voor organisaties, zie webmastery.nl) - getrouwd met Daniël - baasje van doesjes Mozes en Noah en kat Elvis*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 09 0:25 
mega actief lid

Lucky schreef:
Ik denk dat het helemaal niet erg is dat er dingen zijn die je niet wil doen waar een ander bij is, zelfs je partner. Zo zou ik dus ook niet gaan poepen waar Daniël bij is. En dat vind ik heel gezond :lol: . Dus ik zie het feit dat ik niet wil kokhalzen waar anderen bij zijn, zelfs Daniël, niet per se als ongezond.

Nee, het lijkt me zeer gezond om een soort lichamelijke privacy te voelen; dingen die je alleen wilt.

Citaat:
Ik zou mezelf juist een beter uithangbord vinden van de stichting als ik het zou hebben overwonnen, en al helemaal als ik dat op basis van psychotherapie zou kunnen doen. Dan zou ik in ieder geval dat zelfhulpboek schrijven dat ik zo graag wil schrijven. Ik vind mezelf daar nu nog niet geloofwaardig genoeg voor.

Baseer jij je mening ook nog op iets anders dan puur het feit dat ik voorzitter van de stichting ben?

Ik denk: als je klaar bent met je fobie heb je helemaal geen zìn meer in lezingen en uithangborden en weet-ik-veel. Want dan wil je lekker leven.

Ik bedoel: ik draag de stichting en het forum een warm hart toe. Maar jemig... om constant, dag in dag uit met mijn fobie bezig te zijn als ik die niet meer had... :no: no way!

Je laatste vraag begrijp ik niet, denk ik.
Ik bedoelde gewoon: ik denk dat je fobie een rol speelt in jouw identiteit. Dat je het gevoel hebt dat die bij je hoort. En in een gezonde denkwijze zou dat anders zijn, vind ik. Een fobie hoort namelijk niet bij je. Een fobie is een irreële manier van denken en reageren op irreële gedachten. En als je daarachter komt, doordat de fobie verdwijnt, dan merk je dat, en dan wil je daar vanaf. Tenminste, dat vermoed ik, zo te oordelen naar het grote aantal verdwijners hier nadat ze zich genezen verklaarden...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 09 9:12 
Ere-lid

Ik vind juist dat veel genezen verklaarders (waaronder jijzelf overigens) blijven hangen, en dat vind ik heel goed. Dat is heel leerzaam voor mensen die er nog middenin zitten.

Wat mij betreft vind ik die fobie maar vreemd en helemaal niet bij mij horen. Hoe meer ik mezelf ontwikkel, hoe meer ik dat vind. Ik hoop dat als ik eraf ben ik met evenveel enthousiasme de stichting kan runnen. Bij de ADF-stichting werken ook veel ex-patiënten, dus ik denk wel dat dat kan.

Als dingen voor jou op een bepaalde manier voelen, wil dat natuurlijk niet zeggen dat dat voor iedereen zo moet voelen.

*Margaret - 41 jaar - eigenaar Webmastery (wij beheren websites & social media voor organisaties, zie webmastery.nl) - getrouwd met Daniël - baasje van doesjes Mozes en Noah en kat Elvis*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 09 9:32 
mega actief lid

Nee, dat is zeer zeker waar.

(Ik vraag me wel af in hoeverre mensen die er nog middenin zitten van meer genezen types leren, hoor. Mensen horen toch het liefst wat ze willen horen.)

Nou. En nu...
Op naar Drievliet... met mijn kinderen... leuk... :wacko:

:cool:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 09 9:58 
Ere-lid

Haha, ja, dat lijkt me hoe dan ook verschrikkelijk op een zaterdag, ook zonder fobie.

Ach wie weet hoever ik nog kom. Voor nu heb ik het voornemen om te minderen met bier drinken en dan uiteindelijk 4 weken niet te drinken. Wie weet heeft de EMDR-psycholoog gelijk en is het gedeeltelijk lichamelijk. Kan het allicht proberen, het is sowieso goed voor een gewoontedrinker, wat ik ben, eens een tijdje niet te drinken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jun 09 10:41 
super actief lid

Mar schreef:
Nee, dat is zeer zeker waar.

(Ik vraag me wel af in hoeverre mensen die er nog middenin zitten van meer genezen types leren, hoor. Mensen horen toch het liefst wat ze willen horen.)

Nou. En nu...
Op naar Drievliet... met mijn kinderen... leuk... :wacko:

:cool:

Ik denk dat we er heel veel aan kunnen hebben. Vooral in hoe je zo ver bent gekomen. En het geeft ook hoop en daardoor doorzettingskracht om met de therapie verder te gaan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 09 20:17 
giga actief lid

Ik kom hier ook even piepen :D
Ik ben er ook van overtuigd dat de fobie en onverwerkte emotie's samengaan.
en ik heb ook de "levenslijn therapie" gedaan, maar ik ben er mee gestopt omdat het voor mij veel te confronterend was. Bij mij ging het al mis toen men moeder nog maar zwanger van mij was(echt waar, volgens die therapeut) en vermist mijn hele leven(enfin jeugd, en tot ongeveer een 8 jaar terug) een complete chaos en miserie was, had ik veel, heel veel te verwerken, en ik kon dat simpelweg niet aan, aéllee ik wou ook niet gaan graven in mijn verleden, laat alles maar zitten waar het zit.
langhs de andere kant, mss zou mijn fobie wel milder zijn moest ik minder miserie meezeulen.
ik heb en paar kwaaie weken achter de rug, maar de paniekaanvallen beginnen precies toch weer wat te minderen, ik "durf" ook al is meer een half xanax'ke nemen als ik echt ver heen ben, en schaam me daar niet meer voor.
goe, wat betreft de levenslijn therapie, ik geloof daar wel in.
Ook Rebirth lijkt me echt te helpen, maar zoals ik al zei, ik ben bang voor wat er gaat boven komen
:unsure:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur