Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 09 10:40 
mega actief lid

Images: 141
Ik heb ook EMDR geprobeerd, maar mij heeft het niet geholpen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 09 15:59 
actief lid

@maarten; ja volgens mijn therapeut loopt de verwerking na de therpaie nog even door,d aar kan jenog wel eend ag of 2, 3 'last' van hebben. Dat je moest huilen kan daar mee te maken hebben en ik ben altijd zo labiel als een dweil na de emdr, loop dan de halve dag te snotteren, maar dat lucht juist op, voelt alsof ik iets opruim van binnen. Terwijl ik normaal helemaal niet zo'n jankerd ben. Tijdens de therapie gaat het bij mij ook vanzelf, ik hou d'r niks aan qua emoties, alles komt vanzelf los, wat het ook vermoeiend maakt.
Valt me trouwens op dat bij veel emetofoben emdr niet of niet voldoende aanslaat. Of komend e positieve verhalen hier misschien niet terecht, zou ook kunnen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 09 16:49 
Ere-lid

Images: 167
Ik heb ook EMDR gedaan, wat niet aansloeg. Maar ik werd ook niet emotioneel tijdens de sessie, weinig trauma's om naar boven te halen, denk ik. Dus wat dat betreft vind ik het een goed teken bij jou!

*Margaret - 41 jaar - eigenaar Webmastery (wij beheren websites & social media voor organisaties, zie webmastery.nl) - getrouwd met Daniël - baasje van doesjes Mozes en Noah en kat Elvis*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 09 17:44 
actief lid

ja, dat vind mijn therapeute ook. Het is volgens haar een heel dynamisch proces en heeft het idee dat de emdr op zich juist heel goed verloopt. Misschien heeft het meer tijd nodig dus...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jun 09 17:57 
mega actief lid

Ik denk dat het ook van trauma's afhangt en dat je het zo moet voelen alsof je daadwerkelijk in die situatie zit die je het trauma opleverde. Ik zla nog aardig wat te foen hebben daar en weet niet of ik alles aankan en dat overleg ik ook als ik het uberhaupt durf te vertellen.

Huilen heb ik bijna nooit gedaan en gekunt. De laatste tijd gebeurt dat ineens en ook steeds makkelijker. Als ik huil wil ik ook alleen zijn alleen bij de psych lukt dat niet en maakt me ook niet uit.

Tot nu toe heb ik toch aardig wat positieve verhalen gehoord over emdr hier en op pa.nl.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 09 10:46 
mega actief lid

Gister (vrijdag) ben ik voor de 2de x naar de psych geweest en heb veel uitleg gekregen over emdr. ik zat met zoveel vragen waarop ze zei: je mocht bellen gad ik gezegd!! :oops: dat was ik vergeten :oops:
Ik heb ook ff een korte emdr sessie gehad over een trauma waar ik niet verder op in ga. Het ging snel en de rust kwam snel terug evenals de oplossing.

De bijwerking die ik merk is dat ik weer enge dromen heb gehad vannacht, dat was de vorige keer ook een aantal nachten.

ik droomde het volgende:

Ik stap uit een vrachtwagen die ik licht op de handrem zette en wil naar iemand toe lopen. De wagen begon te rijden en ik wilde rennen om de cabine in te kunnen maar hield de wagen niet bij en stopte. Het werd een chaos, hij sloopte 2 autos en ramde door de pui naar binnen.

Verder herinner ik me niet al te veel maar weet wel dat ik doodsbang was omdat ik mn baan zou verliezen en schreeuwende mensen hoorde.

Zegt iemand dit iets als gevolg van emdr? Ik heb nooit vrachtwagen gereden en heb een normale kantoorbaan. Snap t dus niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 09 12:58 
Moderator

even kort door je bocht: iets gaat er vandoor (veiligheid?) en jij wilt de controle opnieuw krijgen.

liefs Syl

Sylvia, 50, gelukkig getrouwd, 2 dochters (20, 13) leerkracht groep 8. Deelnemer AD6 2014 en 2016. Blijkt gelukkig toch geen borstkanker te hebben. Gaat voor deelname AD6 2018. Verkoopt haakwerk:http://www.facebook.com/sylschrochetcreations

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 09 10:37 
mega actief lid

@ Syl, dank je. Het is een kort antwoord maar super duidelijk gelijk.

Even een minder bericht van emdr,
Al 2 weken last van m'n maag en darmen en gisteren uiteindelijk mezelf ziekgemeld op m'n werk omdat ik er echt beroerd van ben. Vanmorgen de voicemail van mn psych ingesproken om de afspraak te annuleren met de reden dat ik ziek was.
Ze belde terug met direct een vraag: Heb je last van je maag? Ik ja al 2 weken en ben er nu ziek van. Ze antwoorde: Dat komt door de EMDR therapie dus ik wil dat je toch komt om 15:30 en we doen het rustig aan.

Het lampje is gaan branden nu:
2 weken geleden op vrijdag de 2de emdr sessie.
De zondag daarna een zware paniekaanval
Het gevoel van bakstenen in mn maag en darmen
slechte stoelgang
rare enge dromen
angsitg/paniekerig

Ik hoop vanmiddag meer duidelijkheid te krijgen en zal dat ook posten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 09 11:28 
giga actief lid

Apart dat je daar 2 weken last van hebt. :wacko: Heftig!

We were alone and I was singing this song for you

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 09 16:18 
actief lid

Herkenbaar! Heb ik ook gehad, maar uiteindelijk is het over gegaan... goed dat je therapeut dat signaleert trouwens!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 09 17:01 
mega actief lid

Ben dus toch geweest en heb alleen nog wat pijn met zitten soms. dat zware gevoel is weg. ????????????????? Ik hoop dat het door de therapie komt.
Verder is het een rustig gesprek geweest met 2 makkelijke emdr sessies.
1 was mn paniek in de waxhtkamer steeds. Ik kan niet weg en krijg paniekaanvallen. Wrom? ik kan wel weg en moet leren in stilte om mn lichaam en geest te leren kennen.

De andere sessie was jawel... mn gevoel in mn buik! En die is ook opgelost voor nu en wrom paniek? het is last hebben van en ik hoef niet te spugen dus hoef me ook niet druk te maken.

De last en paniek van afgelopen 2 weken kan zijn gekomen door de vorige sessie die vrij heftig was en dat die niet goed afgesloten was.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 09 19:28 
mega actief lid

Images: 1
Goed dat je geweest bent :thumbup:

Ik herken het wel trouwens. Elke vorm van verwerking/stress etc gaat bij mij ook in mijn buik zitten.
Dan lijkt het wel of mijn spijsvertering 'stil' gaat staan en kan ik bijna niet eten en als ik eet dan voelt het alsof ik er een baksteen in heb zitten.
De angst om te moeten spugen is gruwelijk dan.
Ik leer gelukkig nu ook wel wat beschermende activiteiten die (soms) wel helpen.
Soms dan blijft het ook een hele tijd zitten vervelen en eet ik gewoon dagen niet goed.
Vergeleken met 1 a 2 jaar geleden, toen ik bijna permanent misselijk was, is er toch al een verbetering.

Nu zul jij daar niet veel last van hebben, maar het gaat bij mij soms zo in mijn buik zitten dat ik spontaan bloed ga vloeien, baarmoederlijk dan. (dat ik dit met oa een man deel, zegt wel hoe goed de emdr me heeft geholpen, haha)

Bizar gewoon wat een heftige sessie teweeg kan brengen. Gelukkig zijn ze niet allemaal even heftig en dat brengt dan toch wel weer rust en vertrouwen in jezelf, het hoeft niet elke keer zo erg te zijn.....
Maar lichaam en geest zijn niet te scheiden, hè.
Goed dat je therapeut je een beetje gedwongen heeft te komen
;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur