Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Therapeuten gezocht
BerichtGeplaatst: 01 nov 07 20:32 
Ere-lid

Images: 167
Daag allen,

We krijgen steeds vaker de vraag of wij als stichting therapeuten weten die ervaring hebben met emetofobie. Daarom hebben we besloten om een database aan te leggen.

Ik wil jullie allemaal vragen te helpen deze database te vullen. Heb jij goede ervaringen met een therapeut (met psycholoog zijn of een andere therapeut), stuur ons de gegevens dan op!

http://www.stichtingemetofobie.nl/index ... _therapeut

*Margaret - 41 jaar - eigenaar Webmastery (wij beheren websites & social media voor organisaties, zie webmastery.nl) - getrouwd met Daniël - baasje van doesjes Mozes en Noah en kat Elvis*

Laatst bijgewerkt door Lucky op 09 jul 08 19:39, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 07 13:16 
super actief lid

Goed initiatief! Komt de lijst met therapeuten vervolgens op de site te staan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 07 18:05 
Ere-lid

Images: 167
Daar twijfel ik nog over.

Ik weet niet zo goed of ik de referenties zomaar op de site moet zetten. En daarbij is het voordeel van mensen die naar de stichting mailen dat je afhankelijk van het verhaal ook kunt adviseren. Aan de andere kant scheelt op de site zetten wel werk. Dus als er veel vragen komen, is het wel een optie.

*Margaret - 41 jaar - eigenaar Webmastery (wij beheren websites & social media voor organisaties, zie webmastery.nl) - getrouwd met Daniël - baasje van doesjes Mozes en Noah en kat Elvis*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jul 08 9:34 
actief lid

Ik zit erover te denken om met iemand gaan praten omdat ik op het moment hele dagn misselijk ben en bijna het huis niet meer uit kan/durf. Een aantal jaar geleden ben ik wel bij een psycholoog geweest maar daar was totaal geen 'klik', voelde me zelfs door haar niet serieus genomen...

Ik zou het erg fijn vinden als er een 'lijst' komt of als iemand een tip voor me heeft in de omeving van Utrecht...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 sep 08 22:53 
actief lid

ben zelf een foobje, maar geef reiki eventueel :) en studeer voor stresscounselor...(hoe krijg je het voor elkaar als mijn ikje, hihi)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Therapeuten gezocht
BerichtGeplaatst: 07 jan 15 11:29 
lid

Hallo allemaal,

Ik heb een Hypnosepraktijk in Venlo en heb reeds meerdere mensen met emetofobie geholpen, die er nu helemaal van af zijn. Zodoende zou ik me graag aan willen melden als therapeut.
Wat ik vaak zie is dat mensen met een fobie in een soort van Trance zitten en daar uit moeten komen. Ik ga bijna altijd terug naar de oorzaak en pak daar het probleem aan. Bij dit 'terug' gaan in regressie ga je zover terug als nodig en heft daar de oorzaak op. Jouw onderbewustzijn weet zelf waar dit punt ligt en beschermt je zodat je niet nog een keer alles moet meemaken. Nee het is een hele rustgevende gebeurtenis, waarna je jezelf heel rustig en relaxed voelt. Als je uit de Hypnose komt is jouw onderbewustzijn er van af. Jouw bewustzijn kan het nog even vasthouden, maar zo gauw als je onopgemerkt ermee geconfronteerd wordt zul je merken dat de fobie weg is. Fijn toch? Wil je ook van je fobie af? Stuur me dan even een PB en ik zal zo snel mogelijk antwoorden. Groetjes Rob

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jan 15 18:44 
Vrijwilliger

Hi Rob,

Zou je de volgende gegevens even naar mijn mail (info@stichtingemetofobie.nl) willen sturen?

Voornaam Achternaam Praktijknaam Straatnaam Huisnummer Postcode Woonplaats Telefoon E-Mail Website
Psycholoog (exposure therapie: met name wennen aan overgeven)
Psycholoog (cognitieve gedragstherapie: met name werken aan vermijdingen)
Psycholoog (EMDR)
Ontspannings en/of ademhalingstherapeut / fysiotherapeut
Haptonoom of haptotherapeut
Hypnotherapeut of regressietherapeut
NEI-therapeut Alternatieve therapeut
Overig / onbekend
Ervaring met emetofobie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jan 16 15:05 
lid

Goedendag,

Nadat in mijn praktijk al meerdere mensen, met een beetje hulp van mij, hun emetofobie hadden laten verdwijnen kwam ik op deze site terecht en wil me aanmelden als therapeut.
Ik heb een hypnosepraktijk in Hengelo, Overijssel.
Met NLP en hypnotherapie kunnen mooie resultaten bereikt worden.
Je wordt niet geboren met emetofobie, dat is ergens ontstaan. Met hypnose en regressie ga je terug naar dat eerste moment en lost daar de angst op. Na de sessie(s) kun je verder alsof de angst nooit bestaan heeft.
Voor mensen die erg angstig zijn om aan hun angst te werken is er een extra sessie vooraf met NLP om veiligheid en zelfvertrouwen te verhogen en om alvast de scherpe randjes van de angst weg te nemen.

Vriendelijke groet,
Ineke

PS: Chantal ik zal je een mailtje sturen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jul 16 18:02 
lid

Hallo,

Voor wie hulp zoekt om emetofobie los te laten in Belgisch Limburg: als ervaren hypnotherapeut heb ik al heel wat mensen hiermee geholpen. Tijdens één sessie van anderhalf uur ben je er vanaf. Tijdens die sessie hebben we een intakegesprek, een aantal hypnotiseerbaarheidstests, de hypnose zelf en een controle achteraf.

Je kan mijn site vinden op http://www.hypnotherapie-limburg.be. Mijn praktijk is in Sint-Truiden, dat is op een kwartier van Hasselt en ongeveer een uurtje van Maastricht en Eindhoven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur