Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 mei 18 13:03 
lid

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Hoewel ik al vaak dingen heb gelezen hier, heb ik pas nu een account aangemaakt.
Sinds 10 dagen weet ik dat ik zwanger ben. Het was volledig gepland en we zijn er heel blij mee, maar sindsdien heb ik het gevoel dat ik in de ‘hel’ terecht ben gekomen. Ik ben voortdurend aan het afwachten tot/of die zwangerschapsmisselijkheid zal doorbreken. Ik ben al een paar keer misselijk geweest, maar vraag me af of dat niet eerder komt door de spanning. Ik ben bijna continu in paniek en durf nog amper buitenkomen. Ergens hoop ik dat ik van het ergste gespaard blijf, maar ik durf niet echt geloven dat dat zou kunnen...
Vanaf welke week werden jullie misselijk? Ik ben nu 5 weken, bijna 6 en heb gelezen dat het ergste pas begint vanaf 6 à 7 weken. Klopt dat?

Groetjes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 mei 18 11:37 
actief lid

Allereerst: gefeliciteerd! Wat leuk dat je zwanger bent.
Tsja en dan om je vraag te beantwoorden, volgens mij verschilt het zo per persoon en zelfs per zwangerschap dat er moeilijk iets algemeens over te zeggen is.
Ik was in elk geval bij mijn laatste zwangerschap wel misselijk vanaf week 6 tot ca week 11, maar het was heel goed te doen. Ik was vooral misselijk als ik moe was (vaak in de avond dus) en als ik te weinig at. Het hielp mij heel erg om elk uur iets te eten. Verder was het bij mij een ander soort misselijkheid dan bij bijv. buikgriep. Het leek meer een beetje op wagenziekte. Ik heb trouwens nooit overgegeven.
En als de misselijkheid wel erg is, zijn er gewoon medicijnen die je via de huisarts kunt krijgen.

Ik hoop dat je ook kunt genieten!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jun 18 15:41 
lid

Dag Anna

Dankjewel voor je reactie! Ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger en ben af en toe wel misselijk, maar vraag mij soms af of het door de zwangerschap komt of door de spanning. Ik heb vooral erg veel last van geurtjes, ik vind dat alles stinkt en kan het moeilijk verdragen. Ook heb ik weinig zin in eten en van veel een afkeer (maar ook hier weet ik niet of dat vooral in mijn hoofd zit of door de zwangerschap komt). Ik neem wel 3 keer per dag gemberpilletjes, die mijn huisarts heeft voorgeschreven. Enkele dagen geleden was ik bij de huisarts en die zei dat als ik nog nu nog niet heb moeten overgeven, de kans klein is dat dat nog gaan gebeuren. Op het internet lees ik soms wel andere dingen, dus ik blijf met een bang hartje afwachten...

Groetjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 jul 18 15:13 
super actief lid

Hoi Aardbeitje,
Hoe is het nu?
Ik ben er zelf er ook achter gekomen dat ik zwanger ben. Echt heel vroeg. 4 dagen en 1 dag, maar ik weet het al 5 dagen :)
Ik ben net als jij echt bang wanneer 'de hel' losbarst.

Groetjes bob

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 aug 18 17:26 
lid

Dag Bob,

Het is echt heel goed meegevallen bij mij uiteindelijk! Nu 15 weken zwanger en ik ben wel misselijk geweest (ik had vooral echt heel veel last van geuren waar ik niet tegen kon), maar nooit echt extreem, nooit moeten overgeven of zelfs maar het gevoel gehad dat ik moest overgeven. Ik heb wel aan mijn huisarts verteld dat ik heel bang was om over te geven en zij heeft mij gemberpilletjes voorgeschreven, Antimetil (vrij verkrijgbaar en onschadelijk voor de baby). Die heb ik wekenlang 3 keer per dag genomen, telkens voor het eten. Of het nu door die pilletjes komt of dat ik gewoon geluk heb gehad, geen idee... Nu is de moeilijkheid om helemaal te stoppen met de pilletjes. Ik heb inmiddels al wel kunnen afbouwen naar 1 keer per dag, maar durf nog niet goed een warme maaltijd te eten zonder pilletje.
Ik was trouwens voor mijn zwangerschap heel erg bang dat ik niet meer buiten zou durven komen, en dat was in het begin ook wel zo, maar ik heb mij daar wel over kunnen zetten. Dat kleine wondertje in je buik maakt je soms dapperder dan je op voorhand zou denken.:)
Hopelijk valt het bij jou net zo goed mee als bij mij! Hoe voel je je intussen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 aug 18 17:45 
super actief lid

Dat klinkt heel erg fijn
Ik ben inmiddels 5 weken en 2 dagen en voor nu gaat het goed. Ik ben wel van plan om deze week naar de HuisArts te gaan. Ik hoop zo erg dat ik over een paar weken het zelfde als jij kan neer schrijven.

Heb je al een buikje?En weet je wat het wordt? Ik kijk daar echt heel erg naar uit zeg.
Geniet er lekker van, en knap van je dat het zo goed doet.

Liefs Bob

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur