Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 maart 18 15:21 
lid

Haii iedereen... Ik ben een single mom, heb een zoontje van 5 en hij gaat naar de kleuterschool. Nu hoor ik overal om mij heen dat er kindjes zijn die thuis hebben gespuugd in de nacht en overdag. Ik ben nu zo bang dat mijn zoontje ook gaat spugen en vooral dat het in de nacht zal gebeuren. Ik wil hem zo graag kunnen helpen mocht het gebeuren maar de gedachte maakt me zo angstig. Ik krijg er letterlijk pijn in mijn buik van. Het liefst laat ik hem bij mijn moeder slapen elke nacht maar dat is volstrekte onzin natuurlijk. Oww wat voel ik me toch een slechte moeder eigenlijk dat ik zo denk. Zucht...
Heeft iemand tips?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 maart 18 10:01 
actief lid

Hoi,

Helaas een herkenbaar gevoel. Ik heb een dochter van ruim 2 jaar en ben ook regelmatig bang dat ze ziek wordt.
Echte goede tips heb ik niet. Het enige dat ik weet, is dat vermijden (in dit geval je zoontje naar je moeder brengen) de angst uiteindelijk alleen maar erger maakt.
Eigenlijk moet je juist meemaken dat je zoontje ziek wordt en dan merk je dat je dat aankan (je zal hem echt niet in de steek laten), dat is de enige manier om de angst minder te laten worden.
Wat dat betreft zou het alleen maar goed zijn als je vaak met overgeven in aanraking komt, dan wen je eraan. Maar goed, daar zit natuurlijk niemand op te wachten...
En dat je zo denkt, betekent niet dat je een slechte moeder bent!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 maart 18 16:38 
lid

Bedankt voor je reactie Anna!
Je hebt helemaal gelijk en ook al weet ik dat je gelijk hebt toch hoop ik op een antwoord zoals: "eet een kiwi dan ben je van die angst af" haha. Helaas werkt het niet zo...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 maart 18 10:07 
actief lid

haha, ja dat zou fijn zijn!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur