Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Durf niet
BerichtGeplaatst: 12 jul 17 19:30 
super actief lid

Hoi

Het is super lang geleden dat ik hier ben geweest.
Inmiddels 10 jaar ouder, verliefd verloofd en super gelukkig, okee op mijn fobie na.
Nou willen mijn vriend en ik super graag een kindje.
Maar ik zo als ik al zeg ik durf niet. Zo bang voor die misselijkheid en zeker voor het overgeven.
En ergens schaam ik mij diep, omdat er zoveel stellen zijn die alles voor een zwangerschap over hebben maar waarbij het niet lukt.
En ook ik moet natuurlijk nog maar afwachten of het ons gaat lukken.

Maar het idee van die zwangerschapsmisselijkheid :no:
En soms relativeer ik het, het hoeft niet te gebeuren, regelmatig eten, dokter heeft ook medicatie, homeophatie en accupunctuur ect
En als je misselijk bent hoef je niet gelijk over te geven. En zo snel geef ik niet over (waarschijnlijk net als de meeste van jullie)
Maar toch dat grote emetofoob monster in mij zegt dat ik me 9 maanden lands ga voelen als of ik chronische buikgriep heb.

En die bevalling, ik lees op Internet alleen maar horrorverhalen over overgeven tijdens de bevalling.

Maar ik wil me niet door angst later leiden, ik wil leven.
En zo probeer ik mij stapje voor stapje er voor te Klamath te make .
En het gewoon maar te doen en het maar te zien.

Op dit soort momentum denk ik wel eens, was ik maar een man :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Durf niet
BerichtGeplaatst: 15 jul 17 9:41 
giga actief lid

Hahah ik snap je heel goed. Nou heb ik (nog) geen enorme kinderwens, maar ik zou het geluk van een kindje in jouw geval niet voorbij gaan om de angst voor overgeven. Wie weet heb je nergens last van en zo wel... Dan komt er ook altijd wel weer een oplossing!
Succes, ik hoop dat jullie ervoor kunnen gaan.

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 jul 17 13:57 
actief lid

Ik zal even een positieve ervaring neerzetten:
Ik heb nu een dochter van ruim anderhalf. Ik heb niet overgegeven tijdens mijn zwangerschappen (4x zwanger geweest, 3 miskramen) en ook niet tijdens de bevalling. Ik ben wel misselijk geweest tijdens de zwangerschap, maar niet heel erg en het voelde heel anders dan buikgriepmisselijk. Meer een weeïg gevoel dat vaak goed te ondervangen was met eten!

Het enige dat ik je kan adviseren is om je niet te laten leiden door je angst, want een kindje is het zoveel meer dan waard!

Succes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jul 17 16:49 
super actief lid

Dank jullie wel meiden voor jullie antwoord.
Ben heel blij met je positieve verhaal marthe.
ik ga er gewoon voor, sprong in het diepe en ik zie het wel (o wat klinkt dit stoer als ik dit zeg haha)
En idd ik wil niet dat ik me laat leiden door angst.

Hopelijk lukt het allemaal, en mocht ik zoveel geluk hebben laat ik het zeker even weten ;)

Groetjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jul 17 11:31 
mega actief lid

Ik herken je verhaal helemaal. Jammer he, dat we ons daar zo door laten remmen. Ik had het geluk dat ik onverwacht zwanger werd. We hadden besloten dat we nog even zouden wachten, maar toen bleek ik al zwanger. En omdat het me zo overviel kon ik er ook niet meer mee dan het over me heen te laten komen. Ik ben nu voor de tweede keer zwanger. Ben zeker wel misselijk geweest, maar niet lang en ook nooit hoeven spugen. Ook tijdens de bevalling niet.

Trouwens, ik ben vrij snel naar de huisarts gegaan en heb mijn angst voor misselijkheid besproken. Ze vond het slechter voor me om steeds paniekaanvallen te hebben dan om medicijnen te gebruiken dus heeft gelijk iets voorgeschreven. Verder ben ik door de verloskundige doorverwezen naar de POP-poli, waar je je angst kunt bespreken met psychiater en gynaecoloog. Uiteindelijk ben ik daar niet eens geweest omdat het zo goed ging.
Er zijn echt wel manieren om je er doorheen te slepen.

Hopelijk is je kinderwens sterker dan je angst en mag je een stel mooie kinderen baren;)

I'm not weird, I'm limited edition

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jul 17 11:31 
mega actief lid

Ik herken je verhaal helemaal. Jammer he, dat we ons daar zo door laten remmen. Ik had het geluk dat ik onverwacht zwanger werd. We hadden besloten dat we nog even zouden wachten, maar toen bleek ik al zwanger. En omdat het me zo overviel kon ik er ook niet meer mee dan het over me heen te laten komen. Ik ben nu voor de tweede keer zwanger. Ben zeker wel misselijk geweest, maar niet lang en ook nooit hoeven spugen. Ook tijdens de bevalling niet.

Trouwens, ik ben vrij snel naar de huisarts gegaan en heb mijn angst voor misselijkheid besproken. Ze vond het slechter voor me om steeds paniekaanvallen te hebben dan om medicijnen te gebruiken dus heeft gelijk iets voorgeschreven. Verder ben ik door de verloskundige doorverwezen naar de POP-poli, waar je je angst kunt bespreken met psychiater en gynaecoloog. Uiteindelijk ben ik daar niet eens geweest omdat het zo goed ging.
Er zijn echt wel manieren om je er doorheen te slepen.

Hopelijk is je kinderwens sterker dan je angst en mag je een stel mooie kinderen baren;)

I'm not weird, I'm limited edition

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 jul 17 17:13 
super actief lid

Regd thx voor je antwoord.
Toch stelt het me gerust om dit soort dingen te horen.
Fijn dat er z'n poli is, en dat er medicijnen zijn.
Als de angst hoog zit probeer ik aan dit soort dingen te denken en dat zakt de angst wel.
Maar toch dat ene kleine stemmetje in me hoofd :eek:
We hebben besloten toch eerst nog naar even te trouwen, eind april, en vet op huwelijksreis te gaan en daarna gaan we er voor.
Dus ik heb nog even om me mentaal voor tebereiden of om nog even met kop in het zand te steken. :unsure:
Uit eindelijk wil ik er echt voor gaan, en niet straks zeggen als ik 80 ben 'had ik maar...' en me zelf beperken door die stomme angst.
Ik denk ook maar zo of ik nou zwanger wordt of niet, misselijk wordt ik toch nog wel in me leven dus ja ....

Redg trouwens gefeliciteerd met je 2e zwangerschap. Gelukkig dat je niet hebt hoeven '
Overgeven.
Hopelijk voel je verder ook goed en gaat het allemaal goed

Groetjes bob

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 aug 17 16:31 
actief lid

Nah zal ik dan ook nog even een positief verhaal doen? :-)
Ook heel lang getwijfeld maar uiteindelijk de angst ook opzij gezet omdat de kinderwens te groot was. Lang verhaal kort, hier recht voor mijn neus zit een heel lief meisje van 10 maanden. En mijn zwangerschap? Niet 1x boven de pot gehangen. Ook hier alleen een weeiig gevoel in de maag die ik weg kon eten. Ik moest wel altijd zorgen dat ik eten bij de hand had. Eetlust had ik niet dus wel vaak met lange tanden. Maar dat is echt prima te doen en inderdaad niet te vergelijken met buikgriep of wat dan ook.

Mocht je wel extreem misselijk worden dan meteen aan de bel trekken voor hulp. Gelukkig kun je die gewoon krijgen.
You can do it!!
Maar eerst gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 aug 17 17:56 
super actief lid

Dank je wel taj89

En super fijn zn positief verhaal :yes:
Geniet van je meisje.
En super knap dat je het gedruft hebt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 nov 17 12:07 
lid

This is exactly what I have been looking for! Thanks for sharing! You are the one who have helped me out!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 dec 17 19:47 
lid

Ik ben heel lang niet hier geweest en zit een beetje te lezen (ben al een paar jaar fobie vrij vandaar dat ik hier nooit meer kom en niet eens meer mijn oude gebruikersnaam en wachtwoord weet)

Maar ik hoop je misschien gerust te kunnen stellen mocht je nog niet zwanger zijn.
Ik ben inmiddels moeder van 4 geweldige dochtertjes in de leeftijden van 11, 7, 4 en 2 jaar.
Wel ben ik de eerste weken ziek geweest in de zwangerschappen maar dat is zo compleet anders dan wanneer je een buikgriep hebt.
Buikgriep is en blijft ontzettend naar, ook al heb je geen fobie (mijn man heeft totaal geen moeite met overgeven maar 2 maanden terug had hij, zoals de rest van het gezin, buikgriep en moest enorm overgeven en vond het zwaar ellendig en was echt ziek)
Ik heb de misselijkheid (en in mijn geval ook het overgeven) als niet eens zo erg ervaren.
Het was geen buikgriep dus ergens kon ik het goed handelen (anders had ik zeker geen 4 kindjes ;-) )
Ik kreeg emesafene en primperan voor de heftigste weken misselijkheid.
Maar wat mij enorm hielp was elk uur iets kleins eten en ipv 3x daags 6x daags eten maar dan dus kleinere porties ipv 3 grotere (ontbijt, lunch, avond eten) en dat hielp mij enorm goed.
Mijn maag moest gewoon niet leeg zijn.
Enige wat ik dus wel ellendig vond was wanneer ik dus net wakker was ik dus een lege maag had want in de nacht eet je uiteraard niet en ik sliep als een roos de eerste weken want ik was dooooood moe.
Maar ik werd dus meteen misselijk wakker omdat mijn maag echt leeg was en ik had standaard crackers en droge koekjes op mijn nachtkastje liggen zodat ik liggend in bed nog even wat kleins kon eten maar dat kwam er helaas toch vaak uit in het 1e trimster van de zwangerschap omdat ik dus toch te misselijk was.
Maar ik was ook wel een enorme makkelijke spuger in de zwangerschappen.
Ja, vond het naar maar na het spugen was ik er wel direct vanaf en knapte ik op en kon ik weer wat eten.
Ook mede dankzij de emesafene tabletjes en primepran zetpillen knapte ik goed op.

Als je wens voor een kindje zo groot is laat het alsjeblieft je fobie het niet verpesten.
Lang niet elke vrouw word ziek in het eerste trimerster.
En overgeven tijdens de bevalling heb ik bij alle 4 niet gedaan, niet eens misselijk.
De meeste vrouwen ervaring vaak juist de misselijkheid door een lege maag en zwangerschap, dus zorg altijd dat ook wanneer je weg gaat, je crackers of koekjes of fruit in je tas mee neemt, drinkt goed want dat hielp mij enorm goed.
Ik dronk zoveel water, dat hielp enorm goed bij mij.
Wat bijna alle vrouwen ervaren is heel erg vermoeid zijn maar je lichaam is ook hard aan het werk om een prachtig kindje te maken in jou buik, en dat kost bergen energie.
Zorg dus zeker voor voldoende (nacht) rust, want over je grens heen gaan en dus extra vermoeid raken kan ook weer misselijkheid triggeren.
Dus rust lekker uit zodra je die mogelijkheid hebt na je werk bijvoorbeeld en slaap lekker uit in de weekenden en ik lag vaak al rond 20.00uur in bed zodat ik niet beroerd werd door de vermoeidheid.
Je kan altijd via de huisarts of verloskundige wat krijgen tegen de misselijkheid, je kan het zelf preventief vragen, en dat werkt al vaak rustgevend dat je het in ieder geval in huis hebt, ook al gebruik je het misschien niet eens.
Maar laat echt je kinderwens niet verpesten door de fobie want je krijgt er echt zoveel voor terug.
De 9 maanden kom je echt wel door en het is vooral enorm genieten want het is zo mooi en bijzonder dat er een nieuw leven in je mag en kan groeien dat de rest van je leven zoveel liefde zal geven en waar je meer van houdt dan wie of wat dan ook.
Daar wegen 9 maanden niet tegen op en zeker een eventuele een iets wat vervelendere eerste trimester.
Niks is zo mooi dan samen met de liefde van je leven een mooiere verzegeling van jullie liefde samen om een kindje te krijgen dat ontstaan is uit jullie liefde en altijd een deel van jullie is en blijft.

Heel veel succes en hopelijk gaat wens gauw in vervulling, of wie weet is het al in vervulling inmiddels!
Je kan het!!!!
Go for it!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 dec 17 9:03 
actief lid

Wat een mooi stuk van jou proudmommy! En wil mij daar helemaal in aansluiten. Hier ook nauwelijks ziek geweest dus tijdens de zwangerschap.
Tijdens de bevalling ook niet 1 sec misselijk geweest.

Hier nog niet genezen trouwens (zou willen dat ik dat ook zou kunnen beamen haha) maar we zijn nu aan het proberen een broertje of zusje voor onze dochter te krijgen. Die ondertussen 14 maanden is.
Ik heb deze keer niet eens hoeven twijfelen. Hoewel ik mij heel goed besef dat het deze keer heel anders kan zijn en ik wellicht minder geluk heb. Maar zoals proudmommy al schrijft wil ik een fobie niet tussen mij en mijn wens voor zeker 2 kindjes in laten staan.

We CAN do it. :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 dec 17 11:55 
lid

Ah lief!

Heel goed dat je je fobie niet je kinderwens laat beheersen.
Als de wens zo groot is dan is niks mooiers dan voor die wens te gaan.
En geen enkele zwangerschap is het zelfde.
Ik heb 4 voldragen zwangerschappen gehad en natuurlijk lijken ze wel in bepaalde opzichten wat op elkaar maar het waren echt 4 hele verschillende zwangerschappen.
Maar het is ook een ander kindje steeds he dat in je buik zit, haha.
Daarbij zijn hormonen ook maar gekke dingen want je reageert er altijd weer anders op.

Super leuk en spannend dat jullie voor een 2e kindje gaan!
Hopelijk mag je snel van de daken schreeuwen dat er een kindje op komst is!!
Niks is zo mooi en bijzonder en vooral leuk als dat soort nieuws delen!
Hier ga ik dat soort mooi nieuws niet meer delen want met 4 kinderen zijn we helemaal compleet!
Maar het blijft altijd kriebelen hoor ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 dec 17 14:38 
actief lid

@Proudmommy, ik zal niet schreeuwen hoor :- P maarre dat moment is aangebroken haha. Nog heeeeeel pril. Maarre nummero 2 meld zich hopelijk augustus volgend jaar. :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 jan 18 19:14 
super actief lid

Dank voor je verhaal proudmommy

En taj87 gefeliciteerd

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur