Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Sinds 6 jaar
BerichtGeplaatst: 03 maart 17 15:10 
lid

Hallo,
Ik ben hier 5 jaar geleden ook eens geweest. Ik zal heel mijn verhaal nog een keer vertellen.

Ik heet dus Nief en ik ben een meisje van 18 jaar oud uit Belgiƫ. Toen ik in het eerste leerjaar zat (6 jaar) ben ik tijdens de kerstvakantie op weekend ziek geworden. We waren met het gezin gaan eten in een Italiaans restaurant , en ik had mijn lievelingsgerecht , spaghetti bolognese, gekozen. Snachts ben ik missleijk en ziek geworden. Ik heb een hele nacht en morgend moeten overgeven. Normaal vond ik dat nooit zo erg maar toen was het anders. Toen is mijn fobie voor overgeven begonnen.

Mijn lagere schooltijd was hierdoor heel moeilijk. Ik wist toen namelijk nog niet dat ik dit had. Niemand begreep me. Behalve mijn ouders. Ik vermeed zoveel dingen uit schrik voor overgeven. Ik at bijna niet. De leerkrachten op school dachten dat ik anorexia had, gewoon weinig miste, of aandacht wou. Mijn Huisdokter zei er eerst niet veel over. Later moest ik en dabboekje bijhouden met daarin geschreven hoe ik me elke dag voelde. Ik werd ouder en het ging even beter. De zomers hielpen mij heel veel. Ik ben een persoon die zon nodig heeft. Toen ik 10 jaar was gebeurde hetzelfde. Ik werd terug ziek in de kerstvakantie. Deze keer was ik gewoon thuis. Dus alles begon terug van 0. Weer niet veel meer eten of durven doen. Dansen was het enigste moment waar ik mij geen zorgde maakte, het was een grote passie van mij toen. Het nam mijn leven over. Ik begon zelfs al te wenen als iemand een boer liet. De leerkrachten begrepen me nog steeds niet. Mijn mama begon wat op te zoeken en kwam zo op emetefobie. Ze was blij dat had dochter wel degelijk echt iets ernstig had. En natuurlijk dat er een oplossing was. Rond deze periode ontdekte ik dit forum.

Vanaf heeft mijn mama een psycholoog gecontacteerd. Alles veranderde voor mij. Ik was stilletjes mijn fobie aan het verliezen. Alles werd beter ! Ik was klaar om naar het middelbaar (12jaar) te gaan zonder zorgen. Alles verliep goed. Ik heb wel 1 keer mijn jaar moeten overdoen.

Maar nu zit ik in mijn laatste jaar van het middelbaar (18jaar) en het gaat niet goed. Ik heb ongeveer 2 maanden geleden buikgriep gekregen snachts (weeral tijdens de feestdagen periode ). Ik was savonds al niet goed maar ik wist niet wat er was. Ik kon niet slapen van de buikpijn. Mijn mama zei rustig het zit in je hoofd, doe je ademhalingsoefeningen. Maar voor ik het wist kreeg ik een braakneiging. Mijn mama trok me naar het wc maar ik slikte het gewoon terug in. Heel die nacht heb ik me half buiten gezet om nog een keer overgeven te voorkomen. Op die moment kon ik alleen maar denken dat ik me moest voorbereiden op nog een braakneiging. Mijn ouders hebben niet heel de nacht mee wakker gebleven. Ze zeiden dat ik 18 ben en dit alleen moest leren aanpakken , wat ik ook wel begrijp.

Achteraf was ik verschoten hoe goed ik dit had aangepakt. Alhoewel het enkele dagen erna toch spannend was om iets te eten.

Maar nu heb ik eigenlijk al een maand en half terug heel veel last. Ik denk dat het een weerslag is die nu pas komt. Ik heb dagelijks schrik. Als ik mijn maag nog maar voel rommelen. Als in sport denk ik direct dat mijn eten terugkomt. Op restaurant gaan is een uitdaging. Alcohol drinken durf ik niet. Ik weet dat ik me over de angst moet zetten maar het lukt niet. Het blijft in mijn hoofd rondspoken. En ik wordt er gek van. Ik kan niet genieten van een avondje uit met vrienden of mijn vriendje. Het gaat nu slecht met mij ook al heb ik vrienden en een partner die dit heel goed verstaan en me steunen.

Ik ben van plan om terug contact op te nemen met de psycholoog en ik hoop dat dit helpt.

Zo dit is dus de reden waarom ik hier opnieuw ben. Hopelijk snappen jullie mijn verhaal en herkennen jullie er dingen in.

Groetjes
Nief

Meld dit bericht Verwijder bericht

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur