Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 jan 17 10:59 
lid

Eigenlijk wil ik even een positief verhaal plaatsen over mijn keelamandelen operatie. Ik heb dagen voor ik geopereerd werd zelf verhalen op internet zitten zoeken en dat was voornamelijk horror :wacko: :no:

Ik ben net een dag thuis en was echt schijt benauwd dat ik oud bloed zou moeten braken. Als je internet mag geloven is dat bij 90% van de mensen het geval ofzo. Ik heb toen maar het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat het wel eens voorkomt maar een stuk minder vaak dan internet doet geloven. Dat stelde me al soort van gerust.

Ik heb aangegeven emetofobie te hebben, dus ik kreeg een anti-spuug medicijn in m'n infuus tijdens de operatie. Ben de afgelopen jaren 3x onder narcose geweest en weet dat dit prima werkt. Maar was alsnog bang. Heb alle zusters op de hoogte gebracht zodat ze ook wisten waar zij aan toe waren en me konden helpen.

Toen ik wakker werd uit de operatie zei ik al voordat ik m'n ogen open had 'mag ik een ijsje?' :D :razz: die heb ik langzaam opgeslobbert en het ging eigenlijk wel prima allemaal. Heb wel 2 liter ijswater gedronken. Had niet veel zin in ijs. Dus niet kunnen slapen omdat ik alsmaar moet plassen :'(. De zuster bood me morfine aan (die ik bijna niet durfde te nemen omdat ik bang was voor bijwerkingen als misselijkheid...) maar doordat morfine je blaas ook remt, kon ik toch nog eventjes slapen. Al met al is het 100% meegevallen. Zolang je goed aangeeft waar je bang voor bent zijn er altijd mensen die je erbij kunnen helpen.

Heb nu wel pijn en vooral honger :unsure: maar heb al een stuk banaan op en een koekje opgesabbeld. Dus ik zeg succes als je nog moet! Ik laat over een tijdje wel weten hoe alles gaat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 feb 17 21:10 
lid

Hey! Dit stelt me best wel gerust... Ik moet binnenkort geopereerd worden aan mijn linker nier. Ik ben ook super bang voor de bijwerkingen van de narcose, ik heb gehoord dat je daar super misselijk van kunt worden. Heb jij dat ervaren? Ik denk dat het een goed idee is dat ik bij de gesprekken met de anesthesist idd even ga melden dat ik ook emetofobie heb. Bedankt voor je verhaal :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 maart 17 16:50 
actief lid

Ik heb ook mijn keelamandelen laten verwijderen! Dit was vorig jaar!
Toen was ik 17 jaar.
Ik was ook mega bang voor de narcose en zijn bijwerkingen maar ben niet eens misselijk geweest. Mocht ook na de operatie , 2/3 uur later weer naar huis. 3 dagen later wel ontzettende oorpijn gehad die een week bleef duren. Dit kwam blijkbaar ook door de operatie. Dit was echt ondraaglijke pijn, heb jij dit ook gehad?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur