Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kinderwens
BerichtGeplaatst: 28 dec 16 5:58 
lid

Hoi
Ik wil met dit bericht gewoon even mijn hart luchten bij gelijkgestemde zielen. Ik heb altijd gedroomd van een groot gezin. Wij hebben ondertussen twee lieve kindjes van 4 en 6 jaar, maar de drang voor een derde kindje is nog steeds aanwezig. Maar dan is er die rotfobie die mij zo enorm doet twijfelen.
Mijn emetofobie is toegegeven ook wel toegenomen sinds er kinderen zijn. Je komt dan ook wel meer in aanraking met overgeven als er kleine kindjes rondlopen. Voorlopig merken mijn kinderen weinig van mijn angsten (ik zeg weinig, want natuurlijk valt het voor hun wel op dat mama net iets te vaak vraagt of ze buikpijn hebben of zich wel ok voelen). Op momenten dat ze ziek zijn ben ik (uiterlijk) ook meestal heel rustig en verzorg ik ze met heel men hart. Ik ben gewoon 365 dagen van het jaar bang voor het geval er iemand ziek zou worden, terwijl het in realiteit maar enkele keren per jaar prijs is natuurlijk. Het is gewoon zo jammer om mijn droom voor nog een babietje op te geven door mijn angsten. Zijn er nog mensen die hier mee worstelen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kinderwens
BerichtGeplaatst: 30 dec 16 12:42 
actief lid

Hoi,

Heel herkenbaar. Ik heb een zoontje van 15 maanden en mijn fobie is nu wel op een hoogtepunt. Ben vanmorgen bij de huisarts geweest en gaan therapie starten met misschien medicatie.
Ik wil heel graag een tweede kindje maar ik moet eerst een stukje beter worden. Voel me een ontzettend slechte moeder,gun dit mijn man en kind niet. Dus wij stellen onze wens voor een tweede kindje nog even uit!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kinderwens
BerichtGeplaatst: 08 jan 17 7:21 
lid

Dag Kimmie

Je moet u helemaal geen slechte moeder voelen hoor. Wij hebben er ook niet voor gekozen om met deze angst door het leven te gaan. Hopelijk ben je geholpen met therapie en kan je binnenkort toch de stap zetten voor een tweede kindje! Heel veel succes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur