Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 8 jarige dochter
BerichtGeplaatst: 03 aug 16 13:30 
lid

Hoi allemaal.
Mijn naam is Esther en ik ben nieuw hier. En ook sinds heel kort bekend met emetofobie.
Ik zou graag mijn verhaal delen over onze 8 jarige dochter in de hoop dat er goede tips zijn of advies/herkenning.

Onze dochter is een hooggevoelig meisje, die het op school niet altijd makkelijk heeft met alle drukte en prikkels.
Begin mei werd zij ziek. Buikgriep en daarna blaasontsteking waar zij ook echt beroerd van was. Al met al is zij anderhalve week misselijk geweest.
Dit ging gelukkig over, maar de echte "problemen" begonnen toen pas.
Toen ze beter was moest ze van ons weer naar school, maar wij kregen haar niet mee, wat wij ook probeerden. Wij hebben gepraat, gevraagd maar er kwam niet veel uit. Alleen dat ze dacht dat ze dan op school weer ziek werd en ik er dan niet was.
Weer veel gepraat en geluisterd, maar weer kregen wij haar niet mee.
Ook de auto ontweek zij ineens, omdat zij bang was daar ziek te worden. (ze heeft wagenziekte)
Wij hebben met school gepraat, maar omdat onze dochter ook zo extreem moe was van alle drukte op school (eigen woorden) hebben wij haar nog even thuis gehouden.
De stap naar school toe werd moeilijker en wat wij ook deden wij kregen haar echt niet de deur uit.
Ze wilde niet meer naar buiten, ze wilde geen kleding en ondergoed meer aan en ook met eten is zij heel kieskeurig.
Wij hebben in overleg met school haar alle rust gegeven om bij te komen.
Toen hadden wij nog geen idee van emetofobie, of dat al haar dingetjes betrekking hadden op misselijk worden enz.
Inmiddels is zij dus vanaf begin mei thuis, niet meer naar school geweest en wel buiten in de tuin en voor de deur soms maar dat is het. Met veel pijn en moeite trok zij dan even een badjas aan, maar nu ook niet meer.
Wij zitten echt met ons handen in het haar.
Inmiddels heeft een vriendin van ons een reading gedaan bij haar (spiritueel) waar heel duidelijk uit kwam dat zij dit alles laat vanwege de fobie. Nooit geweten dat dit bestond en wat je als persoon kunt doen om alles goed te laten voelen.
Zij raadt hypno therapie aan. Wie heeft ervaring er mee?
En hebben jullie adviezen/tips voor ons?
Misschien hebben wij het in jullie ogen te lang door laten modderen, maar wij wisten niet wat er aan de hand was en hebben het gewoonweg ook niet gezien.
Een heel verhaal, maar hoop op reactie. Liefs Esther

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 8 jarige dochter
BerichtGeplaatst: 04 aug 16 22:14 
lid

Hoi Esther,
Wat naar om te lezen dat het niet zo goed gaat met jullie dochter. Jullie moeten jezelf niets verwijten dat emetofobie niet eerder in jullie gedachten opkwam. Vaak kunnen mensen met deze fobie dit goed verbergen uit bv schaamte en schrik om onbegrepen te worden . Heeft jullie dochter hobby's of een huisdier voor wat afleiding? Hoop dat jullie snel hulp vinden voor jullie kleine meid.
Liefs Merel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 aug 16 9:36 
actief lid

Ik herken mezelf heel erg in je dochter! Ik ben ook hooggevoelig, snel geprikkeld en emetofobie begon op mijn 8e. Ik denk dat het voor jouw dochter heel fijn is om geholpen te worden bij iemand die er ook echt iets over weet. Wel belangrijk is dat zij geholpen wordt. Misschien kan je wat natuurlijke middeltjes proberen om wat meer rust in haar hoofd te krijgen.
Vertoont je dochter ook een paar autistische trekjes? Het kan namelijk heel goed zijn dat ze naast haar hooggevoeligheid ook een vorm van autisme heeft. Klinkt een beetje raar maar je kan haar beter testen dat er misschien niks uitkomt dan niet testen en ze er misschien wél last van heeft.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat het snel beter gaat met je dochter!

Liefs Luna

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 aug 16 14:30 
lid

Hallo, dank voor jullie berichtjes zover.
Mijn hoog gevoelige dochter toont geen autistische trekken. Ze is juist zeer sociaal, erg meelevend en vindt het heerlijk om met anderen te kletsen.
Wij zijn nu bezig met een medium, die eerst een reading heeft gedaan. Zij geeft aan dat alles wat mijn dochter laat, echt komt door de angst voor...
Ze is continue aan het worstelen in haar hoofd.
Aankomende donderdag krijgt zij hypnotherapie en daarnaast hebben wij een steentje gekregen en ik heb het idee sinds die onder haar kussen ligt, ze vrolijker en minder angstig is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 sep 16 7:07 
lid

Hoe gaat het nu met haar en met jullie?
Ik ben zelf nu 21 en heb emetobie ook rond mijn achtste ontwikkelt. Door een soortgelijke situatie, ik was en ben ook hooggevoelig en zat in een lastige thuissituatie wat veel emoties en stress opleverde. Dit kon ik nergens in kwijt voor mijn gevoel dus ik denk dat het zich op deze manier gehecht heeft aan de fobie om over te geven. Ik denk daarom zelf dat het belangrijk is dat de oorzaak (stress, emoties, school, hooggevoeligheid) met haar besproken moeten worden door iemand die er verstand van heeft ipv het gevolg als hoofdonderwerp te nemen (fobie voor overgeven). Ik hoop dat het jullie kan helpen! Liefs

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 apr 18 21:31 
lid

Hallo Esther,
Ik zie dat het twee jaar geleden is dat je het gepost hebt maar mijn vraag is hoe het nu gaat met je dochter?
Ik zit namelijk ongeveer in dezelfde situatie, onze dochter is 9 jaar en wil ook nergens meer naartoe! :sad:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur