Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 dec 15 20:39 
mega actief lid

Hallo allemaal,

Ik ben al heeeeel lang niet op het forum geweest, omdat het eigenlijk best wel heel goed met me ging. Op het moment ben ik in paniek en ik merk dat ik er niet meer uitkom, dus besloten om toch mijn verhaal maar weer eens met jullie te delen..

(waarschuwing)
Afgelopen zondag werd mijn jongste zoontje ziek. Hij was al ruim een week niet lekker, maar vooral erg verkouden. Maar zondag begon hij ineens te spugen. Over mij heen :sad:
Ik heb het met blote handen opgeruimd, wat al heel wat was, want voordat ik kinderen had rende ik gelijk weg als er iemand moest spugen en de vorige keer heb ik eerst handschoenen aan gedaan en flink mijn adem in gehouden.
De volgende dag leek hij opgeknapt, maar helaas moest hij de volgende avond nog een keer spugen. Gisteren had hij flinke diarree maar gelukkig niet meer gespuugd. Mijn alarmbellen gingen wel gelijk rinkelen afgelopen zondag, ik had die middag nog van een slagroomsoesje gegeten die hij in zijn mond had gehad en nu was het wachten of mijn oudste zoon en mijn man en erger nog ikzelf ziek gaan worden.
Vandaag was ik aan het werk en kreeg ik vanmiddag een appje van manlief dat mijn oudste zoon op de bank lag te slapen. Dat doet hij echt nooit dus ik dacht al; neeee!
Mijn man dacht dat hij gewoon moe was, maar helaas heeft hij vanavond toch ook moeten spugen :cry:
Ik flip van binnen helemaal... Ik wil niet thuis zijn, ik kan amper voor mijn kinderen zorgen, waar ik me echt voor schaam en ik ben zo bang! wat is dit een vervelend gevoel!!
Zelf ben ik ook niet lekker, zit tegen een keelontsteking aan met een hoofd vol snot.
Manlief zegt nog nergens last van te hebben, maar hij is er heel vatbaar voor.
Mijn angst is dat we nu vannacht nog drie keer zijn bed moeten verschonen.
Het hele oud en nieuw kan me gestolen worden, ik wou dat we alweer een week of twee verder waren, zodat ik weer even rustig kan ademhalen. Wat voel ik me waardeloos :sad:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 15 21:30 
super actief lid

Lieve Rijtje wat snap ik je angst! Het blijft altijd een ellende die fobie van ons! Ik heb respect voor je want je hebt het wel zomaar opgeruimd!

Ik kan je alleen sterkte wensen en duimen dat het jou niet gaat overkomen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 15 21:35 
mega actief lid

Dank je wel voor je lieve reactie!

Ja dat opruimen had niet perse gehoeven, mijn man wilde het ook doen. Maar dan heb ik nog een soort zoiets van als ik het zelf doe weet ik tenminste zeker dat alles goed schoon is en dat ik mijn handen goed was.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 15 21:53 
super actief lid

Dan heb je nog enigszins controle over de verspreiding ervan...pfff we zijn ook allemaal hetzelfde. Zelf schoonmaken!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 15 22:00 
mega actief lid

Ja een echte controlfreak he :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 15 22:16 
super actief lid

Heel veel sterkte weer. Rotangst ook hè. Knuffel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 dec 15 9:13 
mega actief lid

Sterkte! Ik heb op het moment vitamine C tabletten om je weerstand een boost te geven, misschien niet gek om die te proberen. Vind het echt heel knap wat je hebt gedaan!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jan 16 9:39 
Vrijwilliger

Hey Rijtje, hoe is het nu? Ik zag het al op facebook voorbij komen. Flinke confrontatie!

Hopelijk is de nacht toch rustig geweest en valt het mee. Misschien geen geruststelling - maar spugen en diarree kan bij kinderen ook ontstaan door het inslikken van slijm door de verkoudheid/keelpijn. Kinderen reageren veel sneller met maag/darmen dan volwassenen. Omdat je zelf ook keelpijn hebt, is het misschien helemaal niet eens buikgriep?

Sterkte! Je gaat dit allemaal overleven :) Dat kun je!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jan 16 22:32 
mega actief lid

Dank jullie wel!

@Yvonne; er heerst blijkbaar een virus.. vandaag gingen we bij mijn schoonouders langs en daar was een neefje van ons helemaal niet lekker sinds vandaag. Hij had koorts, lag tegen zijn moeder aan te hangen en viel op een gegeven moment zelfs in slaap. En ja hoor, even later werd hij wakker en moest spugen. Precies hetzelfde als bij onze kids. Ook erg verkouden erbij.

Wat het precies is weet ik niet en zal ik natuurlijk ook niet te weten komen, maar Finn knapt bijv nog niet heel rap op. Heel gek, hij kan soms een dag heel fit zijn en dan weer een dag helemaal niet lekker. Vanmorgen was hij bijv weer flink aan de dunne en later knapte hij weer op.
Levi is gelukkig wel weer opgeknapt. Dat is bij 1 keer spugen gebleven.

Zelf ben ik nog helemaal niet lekker, maar dus vooral de verkoudheid en de angst... Ben manlief erg in de gaten aan het houden, ben zo bang dat hij het bijvoorbeeld dit weekend nog krijgt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jan 16 22:34 
mega actief lid

@sa4a; we nemen inderdaad al een paar weken 's avonds een vitamine c bruistablet. Alles voor de weerstand ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 16 18:48 
super actief lid

Hé Rijtje, leuk om wat te lezen van jou. Helaas zieke kindjes, vervelend is dat he. Klinkt toch als een griep. Buikgriep verloopt bij kleintjes vaak agressiever (vaker spugen). Hier gingen ze gerust vijf keer achter elkaar als het raak was. Nu al een tijd niet meer gebeurd (klop, klop, klop). Mijn zoon spuugt ook als hij griep heeft of bijv. oorontsteking. Ook soms met diarree erbij. Het is en blijft een loterij. Vaak krijg je het niet over, heel soms wel. Sterkte de komende dagen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 jan 16 18:09 
actief lid

Ik reageer wat laat maar oh wat snap ik jou angst. Heb dit scenario zelf ook een pasr keer gehad en dan ben je echt serieus bang. De paniek is bij mij dan niet te overzien. Hoe gaat t nu?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jan 16 12:10 
mega actief lid

Mijn nichtje was op nieuwjaar ook ziek. Zelfde als wat je verteld. Is dus toch een virusje, maar volgens mij een die alleen voor kindjes is. Mijn neefje was vorige week ook ziek, maar maar tante heeft nog niks gekregen en die heeft alles moeten opruimen en verzorgen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jan 16 20:27 
mega actief lid

Sorry late reactie, maar we hebben het inderdaad overleefd. Manlief en ik gelukkig niet ziek geworden. Of tenminste, niet met spugen in ieder geval ;-)
Het rotte is alleen dat nu het niet gebeurd is, terwijl we allebei toch echt alles opgeruimd hebben en flink met ze in aanraking zijn geweest, ik nu al weet dat ik de volgende keer weer zo in paniek zal zijn :sad: Het went gewoon nooit. En iedere keer denk ik; waarom zouden we nu niet ziek worden??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur