Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ik ben zwanger!!
BerichtGeplaatst: 15 jun 15 19:43 
mega actief lid

Evelien, spannend zeg, nog een paar maanden!

Is het wel verstandig om een iets vettere hap te nemen? Ik kon tot eind van de middag alleen crackers eten en heb vanavond gelukkig rijst, broccoli en gestoomde vis kunnen eten. En nu heb ik ineens berehonger!

Ik zou gewoon een maandje verder willen zijn zodat de echo is geweest en ik het eindelijk aan ouders en schoonouders kan vertellen. Dan kan ik ook af en toe op ze terugvallen als het even niet lukt. Het besef is er nog steeds niet. Mijn buik is zo plat als een dubbeltje en ik heb steeds het gevoel dat ik ongesteld ga worden! Maar dat schijnt erbij te horen.

Het is fijn om te lezen dat je dus wekenlang beroerd kan zijn zonder spugen!

I'm not weird, I'm limited edition

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 jun 15 4:11 
actief lid

Bij mij hielp de eerste weken juist vet eten, had iedere dag zin in mcdonalds of pizza ofzo, dat viel dan ook het beste. Van crackers of groente werd ik enorm misselijk! Alleen is het nu juist andersom, kan alleen maar gezond eten haha.

Ik heb het mijn ouders al met 5 weken verteld, inderdaad zoals je zegt dat je erop terug kan vallen wanneer het moeilijk word. Maar voor mezelf ook de keuze gemaakt van; stel het word een miskraam. Dan heb je in ieder geval veel steun. Onze ouders wisten het dus al en met de rest gewacht tot de 12 weken.

Ik was ook erg bang om te moeten spugen in het begin en dacht ook steeds, het word allemaal nog erger.. ik moet toegeven dat het erger lijkt te worden, niet in de zin van je nog slechter voelen. Maar het gevoel dat langer op de dag aan blijft houden. Rond week 8 was ik dag en nacht misselijk bijvoorbeeld maar het voelde niet erger dan in week 6, toen ik het misschien maar 4 uurtjes op een dag was.

Goed naar je lichaam luisteren en vooral eten waar je zin in hebt!

Tip; water en slaap waren mijn beste vriend de eerste weken..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 jun 15 8:30 
actief lid

Hoe gaat het met de misselijkheid?
Ik ben morgen 12 weken en bij mij wordt het al iets minder, dus houd moed!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 jun 15 22:07 
mega actief lid

Het gaat op en neer. Op sommige momenten voel ik me prima en kan dan zo ineens super misselijk worden. Ben nu ruim 7 weken dus ik hoop heel hard dat t hier bij blijft. Ik kan wel echt maagpijn van de honger krijgen dus ik moet regelmatig kleine beetjes eten. Verder ben ik vreselijk moe en duizelig af en toe. Vooral s ochtends kan t wel 3 uur duren voordat ik een beetje 'bij' ben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jun 15 15:09 
mega actief lid

Marthe, ik ben jaloers op jou :oops: Over 5 weken ben ik ook de 12 weken gepasseerd, ik kan niet wachten. Ben vandaag weer zo slap als een vaatdoek en als ik eet word ik misselijk. Heb jij trouwens nog iets kunnen regelen met je werkgever? Ik ben vrijdag na 2 uurtjes weer naar huis gegaan van werk. Ik moest me eerst al laten brengen omdat ik zo duizelig en moe was dat ik niet durfde te fietsen. En 2 uur later werd ik zo ongeveer weggestuurd omdat ik er zo slecht uit zag volgens collega's. Ik kan er nu al weer tegenop zien dat ik dinsdag t/m vrijdag weer moet werken.

:unsure:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jun 15 19:50 
actief lid

Heb je al ijzer laten prikken? Hou zoute dropjes bij de hand..

Ik zit maandag op 31 weken, maar heb heel veel bloeddrukdalingen de afgelopen weken. Sta ik in de winkel en word het zwart voor mijn ogen, erg vervelend.

Als je je werkgever verteld over je zwangerschap en hoe je je voelt moet hij er rekening mee houden. Eventueel iets minder werken de eerste weken is dan ook niet gek. Luister goed naar je lichaam, als je zo duizelig bent moet je rustiger aan doen.

Hoop voor je dat de misselijkheid snel voorbij is. Het ergste punt ben je al voorbij want die is meestal rond de 6 weken!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 jun 15 9:00 
actief lid

Ik heb me ziek moeten melden voor 50% omdat hele werkdagen niet lukte omdat ik misselijk word van mijn beeldscherm... (ben nu weer langzaam aan het opbouwen).
Voelde me daar eerst wel schuldig over maar dat hoeft eigenlijk niet echt want als je ziek bent door zwangerschap krijgt je werkgever dat voor 100% vergoed door het UWV, moet je wel een zwangerschapsverklaring van je huisarts of verloskundige vragen.

Sterkte en geniet ervan!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 jun 15 15:07 
mega actief lid

Ik moet volgende week bloedprikken, dus tot die tijd doe ik gewoon voorzichtig met opstaan enzo.
Mijn werkgever wist het meteen, want ik werk in een apotheek en mag daarom een aantal handelingen niet meer doen. We bereiden zelf ook medicijnen en dat kan schadelijk zijn voor de baby. En het is wel fijn dat mijn collega´s het ook weten, want ze willen graag met me van positie wisselen. Ik kan bijv. niet de hele ochtend aan de balie staan, dus is er altijd wel iemand die wil ruilen zodat ik verder kan achter de pc.
Zie er wel enorm tegenop dat het zo warm wordt de komende dagen. De bbq´s dienen zich al weer aan... Maar volgens mij mag ik echt niet klagen tot nu toe. Ik neem me maar voor dat er altijd vrouwen zijn die het veel zwaarder hebben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jul 15 18:46 
Stichting Emetofobie

Goed je rust nemen, en natuurlijke suikers helpen mij goed (fruit). En als je misselijk bent juist even wat eten.

*Elke dag is mijn beste dag.*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jul 15 19:05 
giga actief lid

Hoe is het deze warme dagen gegaan? Heb je kunnen werken?

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jul 15 21:01 
mega actief lid

Van de warmte heb ik wonderbaarlijk weinig last gehad. Zaterdag voelde ik me zelfs goed. Maar heb te vroeg gejuicht, want gisteren en vandaag was weer klote. Heb vorige week al mijn uren volgemaakt. Morgen begint de werkweek weer en ik zie wel. Gaat het niet dan houdt het gewoon op. Over een paar weken gaat het vast beter.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 jul 15 16:31 
Moderator

Hoe gaat het nu? Wanneer heb je je echo?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jul 15 18:55 
mega actief lid

Het gaat nu best goed gelukkig! Wel erg moe, maar doe me alle kwaaltjes maar als ik maar niet misselijk ben. Heb gisteren de termijnecho gehad. Zag er heel mooi uit! Mijn uitgerekende datum is nu valentijnsdag haha. Binnen 2 weekjes mag iedereen het weten!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jul 15 19:11 
Moderator

Wat super dat de echo mooi eruit zag! En helemaal om te horen dat het best goed gaat. Ga duimen dat het zo blijft!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 jul 15 22:06 
giga actief lid

Wat fijn zeg, dat het nu weer een stuk beter gaat! En dat de echo goed was natuurlijk :)

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur