Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 sep 14 12:42 
lid

Deze week zal ik 25 weken zwanger zijn.

Toegegeven, het is een prachtzwangerschap tot nu toe ! Ik was 2 maanden ver toen ik het te weten kwam, en dat omdat ik al drie weken niet naar het groot toilet kon. Geen (ochtend)misselijkheid of andere kwaaltjes. Niets. Enkel een groeiende buik die nu stilaan begint te bewegen als mevrouw niet langer goed ligt of gestoord wordt.

Maar het besef aan wat komen gaat, heeft me ingehaald. Zeker nu mijn vriendin ook bevallen is eind augustus en me ieder detail heeft verteld. Zij bleef er dan wel kalm onder dat de vroedvrouw haar lakens tot 5 keer toe heeft moeten verversen en ze dertig petrischaaltjes nodig gehad heeft tijdens de bevalling, als ik mij voorstel dat mijn bevalling ook zo zal verlopen eind december, dan breekt het angstzweet me uit.
Net zoals mijn nagelstyliste openlijk op Facebook schreef dat haar dochtertje de eerste nacht na haar geboorte de hele nacht door alles terug gaf wat ze dronk.

Er is zo'n klein mannetje in mijn hoofd die schreeuwt : "Dit wil ik niet, dit wil ik niet, dit wil ik niet". Zoals ik in een ander forumonderwerp al schreef, heb ik dit weekend zo'n paniekaanval gehad dat ik mijn ongeboren kind er eigenhandig wou uittrekken omdat ik plots besefte dat ik me niet klaar voelde om emmers te spoelen, lakens te wassen en de vloer te schrobben als ze ziek is.
Ik heb dan wel een schat van een vriend, die me beloofd heeft mij van die taken te ontlasten. Als ik eraan denk dat hij in ploeg werkt, en ik dus sowieso af en toe alleen thuis ben met een ziek kind, raak ik in paniek.

Ik ben blij dat mijn kinderwens vervuld raakt - ik wou mama ZIJN voor mijn 25ste - mijn vriend en ik zijn dolgelukkig met de komst van ons wondertje. Maar ik heb nooit stilgestaan bij dat ene, irritante feit.

Tijdlang heb ik er geen last meer van gehad, en dat waarschijnlijk omdat er nergens confrontaties op de loer lagen, maar nu is het terug. En hoe !

Nu voel ik mij natuurlijk een héél slechte moeder, en ons wondertje is er nog niet eens. :sad: :'(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 sep 14 8:32 
lid

Ik ben sinds 1 jaar moeder van een tweeling en je verhaal is heel herkenbaar! Ongeveer het enige waar ik mee bezig was tijdens de zwangerschap was; straks worden ze ziek en kan ik niet voor ze zorgen, straks is mn vriend er niet en sta ik er alleen voor, straks loop ik in paniek weg bij mn eigen kinderen als het zover is.

Nu na een jaar 'moederen' moet ik zeggen dat je er langzaam inrolt. Dat klinkt misschien een beetje gek, maar ten eerste wordt je overmoedigd door het moeder zijn. De eerste spuugjes van die kleintjes stellen echt helemaal niets voor en je zal zien dat dit niks van paniek oproept.

Naarmate ze ouder worden gaan ze natuurlijk steeds meer vast voedsel eten, maar dit gebeurd zo geleidelijk dat je er niet eens meer op let als het gebeurd. Het wordt een soort van gewoonte als ze soms gewoon wat 'teruggeven'.

Ik zit momenteel echt in een piek qua emetofobie. Voel me dagelijks slecht en heb elk moment van de dag angst, maar niets van deze angst heeft gek genoeg betrekking op mijn kinderen. Al ren ik nog steeds keiherd weg wanneer mn vriend zegt dat hij zich niet zo lekker voelt.

Ik denk dat alles helemaal goed komt! Als zo'n erge emetofoob als ik geen enkele moeite heeft hiermee, geloof ik dat jij dat ook niet gaat krijgen!

Ik snap je zorgen, maar probeer te genieten en te denken; het duurt nog wel even. En als de kleine er is zien we het dan wel weer.

it takes away today's
PEACE.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 sep 14 23:27 
actief lid

Opluchting om dit te lezen.. De laatste paar dagen zit ik me ook hierover steeds druk te maken. Ben ook 25 weken zwanger nu en vind het allemaal heel spannend worden.
M'n dikker wordende buik begint me ook parten te spelen. Kan niet meer fijn liggen in bed en m'n buik drukt alle organen plat zo voelt het.
En idd wat staat er allemaal te wachten als ze er straks is?
Overleef ik dat wel? Buikgriepen enzo?
Genoeg om over in paniek te raken..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 sep 14 12:58 
super actief lid

Gefeliciteerd a.s. moeders!

Wat een herkenning zeg....Ik ben dan wel niet zwanger, maar ik denk wel heel vaak van: Wil ik wel kinderen? Ja ik denk het wel want ik ben ook zo vreselijk dol op de 2 kinderen van mijn broer, maar wat als ik niet voor ze kan zorgen? Ziek wordt tijdens de zwangerschap? En ik dan toevallig op mijn werk zit? Pffff vind het zo erg om daar aan te moeten denken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 sep 14 17:14 
zeer actief lid

Gelukkig was mijn kinderwens sterker dan mn fobie op het moment dat ik kinderen kreeg...
Ik heb zeker moeite als ze ziek zijn,verschrikkelijk maar je laat ze niet aan hun lot over als ze in de troep liggen.
De fles chloor is dan ook mn beste vriend!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 okt 14 21:15 
lid

Ik heb de fobie pas echt goed en wel gekregen toen ik ze al had. Daarvoor had ik minder triggers, want ben zelf werkelijk zelden of ooit ziek. Ik vind het ook moeilijk, als ze ziek zijn en voel me daar vreselijk schuldig over. Toch valt het altijd weer mee. Ten eerste sta ik er niet alleen voor. Mijn man is de nuchterste persoon op aarde en is totaal niet onder de indruk van viezigheid opruimen. Op het moment dat ze ziek zijn, zijn ze vooral mijn kinderen die zich rot voelen, vandaag heb ik een spugend kind vastgehouden en getroost (ik zit nog na te bibberen, maar op dat moment kon ik er dus wél voor haar zijn). Ik ben ook van het 'angst bezweren', dus ik sta automatisch in een modus dat er chloor is, er veel te vaak handen gewassen worden, ik zelf niet kan eten en ook niet kan slapen. Rot angst. Maar goed, hoe vaak is het werkelijk? Dit is tot nu toe misschien 1x per JAAR aan de hand. Ik heb er een van 2, een van 4 en eentje op komst. Laat je niet nu al gek maken, en geniet van het getrappel in je buik ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 okt 14 7:40 
lid

Allemaal woorden van troost en steun. Het doet deugd !

Nu mijn Efteling-ervaring al even achter de rug is en ik weer wat redelijk kan nadenken zonder panikeren, kan ik er terug beter tegen. Maar toch is er iets dat me heel bang maakt als ik eraan denk.

Ik denk dat ik er aan zal moeten wennen. Gelukkig zijn mijn vriend en ik zelden tot nooit ziek. Op verkoudheden en keel- en oorontstekingen na. Ik houd me vast aan het feit dat ons kindje misschien even sterk zal zijn als ons...
Of dat zit ik toch echt te hopen...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur