Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 sep 13 19:41 
super actief lid

Ik vind het heel erg tegenvallen hoe vaak onze kinderen ziek zijn.

Lezen op eigen risico: toon
De kotsteller staat hier al op tientallen keren, terwijl ze nog niet eens naar school gaan!!

Mijn zoontje is een makkelijke spuger. Spuugt ook bij oorpijn, keelpijn, in de auto, soms zomaar in bed en na sommige etenswaren. Maar ook dochterlief heeft al vaak ziektes met kots gehad. Minstens drie keer buikgriep en ook nog op zichzelf staande afleveringen.

Mijn mama zegt dat wij vroeger laaaaaaaaaaaaaaaang niet zoveel spuugden (en ze zal het vast nog weten, want ze was er ook bang voor).

Nu vraag ik me dus af hoe vaak die van jullie spugen / ziek zijn....?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 sep 13 19:43 
super actief lid

Het lukt niet om een waarschuwing in de titel te plaatsen... Moderator? Kan iemand een waarschuwing in de titel plaatsen aub?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kinderen vaak ziek?
BerichtGeplaatst: 21 sep 13 20:02 
giga actief lid

Ik denk dat het per kind verschilt. Het ene kind is het andere niet ;). Oke hier gaan we dan..

Ik als kind spuugde 3 keer in m'n jonge jaren, rond me 5e had griep of bg, op me 7e van oliebollen en op me 10e voedselvergiftiging, in m'n pubertijd 2 keer op me 16e waarvan een keer door zwaar gevallen eten (boerenkool) en daarna door paniekaanvallen omdat iedereen bg had.

M'n zusje was als kind een hele makkelijke spuger, die spuugde om alles! Voor mij een hel om dat elke keer mee te maken in m'n jeugd! M'n broertje daar aan tegen 2x bg en een paar keer kotsen door kinkhoest en daarna niet meer gespuugd.

M'n kleine meid 1 keer door te gulzig eten, vorig jaar de hele dag door door bg en maart dit jaar een keer 's nachts ook bg maar de rest was diarree..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 sep 13 20:52 
actief lid

Mijn dochtertje tot nu toe 3x en ze is 4 jaar, dus valt dan precies best mee! :yes:

You only fear what you can't control...but can you control what you fear?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 sep 13 21:02 
giga actief lid

Oh shit vergat alicia's leeftijd :eek: ze is 2,5 jaar..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 sep 13 8:35 
super actief lid

bg 3 maal en emily word in november 5.met stress denk ik dan dat we altijd pech hebben maar als je realistisch denkt is dat helemaal.ik probeer me altijd op te peppen als het de ronde doet,dan denk ik altijd,moest het 3 maal per jaar zijn en 3 dagen duren,dan is dat 9 dagen op een heel jaar,waarom ben ik dan alle dagen bang dat het komt.erg he.wel al vaker overgegeven door slijmen enzo

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 sep 13 19:17 
super actief lid

Ja precies. Het hele jaar stressen voor een paar dagen ellende. Min dochter is voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Ik houd mijn hart vast!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 sep 13 9:52 
mega actief lid

yoel 2 had tot begin dit jaar nooit gespuugd (buiten zn reflux om maar dat telt niet vind ik) toen heeft ie 1x gespuugd een week later ruim 1,5 week buikgriep met vooral spugen, is toen ook bijna opgenomen geweest. en toen nog 1 of 2 x een dagje of een keertje gespuugd. verder is ie wel vaak koorts en verkoudheden.

levi 4 heeft toen ie een half jaar was buikgriep gehad. het jaar erop weer en het jaar erop (dit jaar) weer en van de zomer 1x 1x gespuugd daarna was het over. (dit virusje hadden yoel en ik ook) ook heeft ie een x gespuugd van een oogontsteking in combi met oorontsteking.

valt denk nog wel mee.
al is het wel elk jaar raak.

mn nachtmerrie is nog steeds dat ze het in de auto doen. door het werk van mn man hebben we vaak wisselende autos dus kan er ook nooit standaard een tas met schoonmaakspullen ed inleggen.

zelf weet ik niet of we vaak als kind ziek waren. kan me van mn broertjes en zusjes wel dingen herinneren en van mezelf ook wel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 sep 13 10:01 
giga actief lid

PaniekMoeder schreef:
Ja precies. Het hele jaar stressen voor een paar dagen ellende. Min dochter is voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Ik houd mijn hart vast!!

Hoe is het ziekte beleid van de peuterspeelzaal bij jullie? Bij ons peuterspeelzaal zijn ze heel streng, staat ook in de folder dat kindjes met diarree, buikpijn en andere besmettelijke ziektes niet welkom zijn en thuis moeten blijven van de leidsters..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 sep 13 18:28 
Niet meer te stuiten zo actief lid

Wel mijn kinderen spugen niet zo vaak als die van jou, Marie-Louise maar volgens mijt och wel elk jaar.
Elias: de eerste keer dat ik mij echt kan herinneren was hij 8 maanden, bij een keelontsteking.
Daarna 2,5 bij een gewone griep.
Datzelfde jaar op vakanite in Tunesie. Toen hij 3,5 was na een verjaardagsfeestje een aantal keren in dezelfde nacht.
Daarna toen hij 5 was, buikgriep.
5,5 en ook buikgriep (een vreselijke!)
6 jaar bij een sinustitis een aantal keren, ook op school.
6,5 buikgriep.
7,5 buikgriep.
8 jaar overgeven en diarree maar geen idee of het buikgriep was want niemand anders werd verder ziek.

Amin:
eerste keer op 8 maanden op vakantie in Tunesie. overgeven, diarree en wat koorts.
Daarna toen hij 15 maanden was (gelijk met Elias, die vreselijke variant!)
Daarna op 2,5 jaar.
2 maanden hierna nogmaals. (buikgriep)
3 jaar heel veel overgeven en diarree, wrs een buikgriep.
3,5 jaar urineweginfectie en toen ook 1 xovergegeven.

Yasin nu al echt een aantal keren, vaak door hevig te hoesten en dan gooit hij zijn eten er weer uit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 sep 13 18:37 
super actief lid

Toch ook wel behoorlijk wat hoor Leen. Nee, aan mijn lamazoon kan niemand zich meten (kreeg ik maar duizend euro als hij kotste, dan kon ik met pensioen). Ik denk dat je toch wel uitkomt als je al onze kinderen neemt op gemiddeld 2X per jaar.

En Terry.. Ik was er ook al de dood voor, spugen in de auto... en op zomervakantie is het gebeurd.

Lezen op eigen risico: toon
We gingen naar een pretpark en het kwam uit het niets. Over zichzelf, in de kinderstoel, tegen de autostoel. Het was een ravage en STINKEN!! Moeder Maria wat een lucht! Mijn man heeft toen met een hogedrukspuit de autostoel schoongemaakt en je rook er daarna niets meer van (lederen bekleding in auto haleluja!) Maar het was minder erg dan ik altijd had gedacht. Ook omdat ik wist dat het wagenziekte was en niet buikgriep. Dat scheelt altijd wel bij mij.

Wel een goede van je Pris, ik ga donderdag meteen naar dat beleid vragen. Ze hebben er niets over gezegd bij de intake, dus ze zullen dat ook niet tegen andere papa's en mama's zeggen helaas. Maar het lijkt me toch vanzelfsprekend dat je je peuter niet naar de speelzaal doet in geval van ziekte. Het is natuurlijk ook geen kinderopvang, dus ouders werken waarschijnlijk niet als ze daar zijn, dus kunnen ze hen makkelijker thuishouden. Tenminste dat HOOP ik!!

Hoe gaat het met jou Leen? Je schrijft hier weinig? Zeker DRUK DRUK DRUK met je mannen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 sep 13 18:43 
giga actief lid

Idd dat is wat ik ook denk, de meeste kinderen die naar een psz gaan hun moeders werken meestal niet, daarom is het ook zo handig om hun kind thuis te houden tot dat het kindje weer is hersteld. Ze hebben hier ook een streng beleid over hoofdluizen, dus stel Alicia zou luizen krijgen dan mag ze pas weer terugkomen als ze echt luis vrij is.

En tijdens de schoolvakanties zijn ze dicht :).

Wat een vieze ervaring dat je hele auto was onder gekotst :eek:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 sep 13 19:35 
super actief lid

zouden mensen zonder fobie ook nog weten wanneer hun kinderen hebben overgegeven?denk het niet he.
raar he,wat je niet wil in je hoofd blijft er voor eeuwig inzitten

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 sep 13 20:23 
mega actief lid

Bij mij maakt het niet uit of het wagenziekte is of buikgriep oid. Spuug is spuug bij mij. Maar ben ook niet bang om zelf ziek te worden.
Ook gewoon het idee dat je niet weg kan en door moet in die lucht. Oef

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 sep 13 20:45 
mega actief lid

Ja die lucht is erg. Vorig jaar was de hel voor mij maar buiten dat jaar spugen die drie van mij helemaal niet zo vaak maar moet zeggen dat als ze spugen van bijv verslikken oid ik daar veel minder moeite mee heb dus dat dat ook niet zo blijft hangen. (Wat heb ik een vooruitgang geboekt qua fobie!! Dat had niemand gedacht een paar jaar terug!!) Dat gebeurd namelijk ook wel eens. Leroy heeft tot zijn vierde maar één of twee keer gespuugd!! Toen een keer met een bg één keer. En sinds vorig zomer tot nu 2x tijdens vakantie, toen een keer heel veel en vaak achter elkaar (bg??), nog een bg 1x en nog een keer 's nachts. Keanu ook verscheidene keren maar ook door dezelfde beestjes soms en de parasiet die hij had en Tycho tot 2,5 regelmatig door verslikken 2x door virus overgenomen van Leroy en vorig jaar op zijn verjaardag voor het laatst door te veel pannenkoeken en drinken achter elkaar. (Maar dat was nog niet eens zo veel.)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur