Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Best wel schandalig...
BerichtGeplaatst: 05 sep 13 14:17 
actief lid

....Dat vind ik er van, het is verschrikkelijk om het te moeten toegeven,maar ik loop al een tijdje rond met dat gevoel, en hoe schandalig ik het van mezelf ook vind, ik moet het kwijt....

Zoals velen misschien al weten ben ik zwanger,34 weken om precies te zijn. De zwangerschap loopt niet van een leie dakje, integendeel, daar heb ik hie rook al wat onderwerpen over versleten en af gezeurd :yes:

Het is al een tijdje bezig en hoe hard het ook klinkt, ik moet toegeven dat ik stilletjes aan een hekel aan mijn ongeboren kindje krijg.... :no: Sinds dit kind in mijn lichaam zit loopt alles fout... En ik merk dat ik onbewust de schuld daar leg, bij ocharme een onschuldig ongeboren kindje... Ik voel totaal geen band met dit kind, dat zit in mijn buik,en ik ervaar het eerder als een "tumor" dan een welkomstgeschenkje (bah,klinkt vreselijk sorry... :oops: ) dat zo snel als mogelijk uit mijn lichaam moet...

Sinds dat kindje in mijn buik groeit ben ik enorm angstig,depressief, voel ik me continu misselijk of een opgeblazen gevoel,wat de angst nog verder in de hand werkt... Ik mag geen medicatie nemen zolang dat kind erin zit, mijn partner gaat onbewust anders om met andere vrouwen, ik krijg niets meer in huis gedaan, en ik kan nog nauwelijks zorgen voor mijn dochter van 4j... Komt nog eens de financiele tegenslagen van de afgelopen maanden bij,met gevolg ik nu ook al denk zolang die baby er is dat ik niet kan werken,en dus de financiele problemen ook weer daar gedumpt worden...djeezes... :no: :no: :no:

Ik ben gewoon mezelf niet meer,alles maar dan ook alles is anders aan mij, en dan heb ik het niet over mijn lichaam maar over mijn karakter,mijn gemoedsrust en mijn zorgen... Ik sta echt dichtbij het verwensen van dit kind en ik heb zo'n verschrikkelijke bang dat eens het kindje geboren is ik er helemaal niets van zal willen weten... Wat een moeder ben ik nu? :unsure:

Ook de gezondstoestand van dit kind kan mij geen bal schelen,of toch weinig.... dat zou toch niet mogen?! ik ben verantwoordelijk voor dit babytje en toch eet ik weinig en slecht, rook ik veel te veel, doe ik mijn suikertest niet uit angst,laat ik me niet correct opvolgen omdat ik niet buiten wil,....

Ik heb het gisteren eindelijk tegen mijn partner kunnen zeggen en hij reageerde gelukkig heel lief en probeerde me te begrijpen... Maar veel kan hij niet doen hé, zeker nu niet,zolang die baby in mijn buikje woont.

Ik ben ondertussen 3,5 kilo afgevallen sinds ik zwanger ben,terwijl ik wel al 8 maand en half ver ben,en een serieus tonnetje heb... Is voor mij reden genoeg om te beseffen dat het niet goed gaat want ik ben normaal een goede eter...

Sorry voor het lange verhaal,en vooral mijn oprechte excuses voor dit walgelijk verhalen en die lelijke gedachten van me,maar als ik anders kon denken,dan deed ik het direct,helaas.... :no:

You only fear what you can't control...but can you control what you fear?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 sep 13 14:29 
Moderator

Ik vind het heel erg dapper van je dat je dit op durft te schrijven en ik vind het ontzettend *** voor je dat je je zo voelt.
Ik weet niet of er prenatale depressies bestaan maar als dat het geval is zou jij die best wel eens kunnen hebben.
Je kindje kan hier niets aan doen, dat weet je diep van binnen ook wel maar tóch voel je je zoals je voelt.
Niet negeren maar praat erover. Ga desnoods terug naar je huisarts want ik vind dit wel heel ernstig klinken.
Nogmaals erg moedig van je dat je dit wilt delen met ons.
En heel veel sterkte en wijsheid gewenst.

Ik zie teveel, hoor teveel, ruik teveel, proef teveel en voel teveel.
www.memento-herinneringsboeken.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 sep 13 14:30 
Moderator

http://kraamtranen.nl/prenatale-depressie.html

Ik zie teveel, hoor teveel, ruik teveel, proef teveel en voel teveel.
www.memento-herinneringsboeken.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 sep 13 14:37 
actief lid

Bedankt voor je begripvol antwoord. De link zegt inderdaad veel van wat ik hier ook neerschrijf... Hopelijk staat het niet in verband met postnatale depressie en kan ik wél genieten van het kindje als het geboren word.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 sep 13 14:39 
actief lid

Hoi Kelly,

Wat ongelooflijk klote dat je je zo voelt!
Net als Caatje vind ik het heel dapper en moedig van je dat je het durft op te schrijven hier en ik denk dat dat ook heel goed is dat je dat hebt gedaan.
Het lijkt me wel heel goed om er met iemand over te praten. Je schreef eerder al een keer dat je je therapie moest afzeggen omdat je het nu niet kon betalen. Misschien dat je daar samen met je huisarts toch een oplossing voor kunt vinden, want het lijkt me heel belangrijk dat je snel ondersteuning krijgt en het lijkt me dat de huisarts dat toch ook zal vinden. Als je het moeilijk vind om te zeggen tegen je huisarts, kan je misschien ook dit stuk wat je hebt geschreven aan hem laten lezen, want je hebt het denk ik heel duidelijk verwoord zo.

Heel veel sterkte!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 sep 13 20:26 
actief lid

Ja de huisarts... Eigelijk zou ik dat moeten doen maar ik heb niet weer zin om tegen een muur te lopen.. Pas op, ik heb een hele goede huisarts die mij best wel serieus neemt,maar telkens ik daar kom smeek ik bijna achter medicatie, en telkens zegt hij neen...heb ik echt geen zin in! Dat is net één van de vele redenen dat ik die baby eruit wil,omdat ik terug aan de medicatie wil want ik trek het niet meer alleen,elke dag is een hel,en dan zeker 's avonds... Ik zie het gewoon niet meer goed in, en dan weer eens een neen krijgen doet enkel zout op die wonde... bah zeg, k*tfobie wat heb ik je al vervloekt!! :'(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 sep 13 20:50 
giga actief lid

Zit je bij een therapeut/psycholoog om hierover te praten? Ik denk dat dat beter helpt dan medicatie. Niet perse praten over de paniek klachten, maar wel over de band met je nog ongeboren kindje.

Neem een kijkje op mijn blog! : https://www.suusstyle.wordpress.com/

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 sep 13 21:03 
actief lid

ik ben bij een psycholoog ja, maar we zijn nu vooral bezig met het proberen onder controle houden en verminderen van de angsten om me zo een beetje sterker te maken tegen de bevalling... Ik weet dat medicatie geen oplossing is op lange termijn,maar ik weet niet meer hoe lang ik het nog op deze manier trek (op fobie dan) en therapie duurt daar veel te lang voor eer er miniscule resultaten zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 sep 13 15:10 
mega actief lid

Dapper hoor dat je dit durft neer te zetten.
Lijkt idd een prenatale depressie. Dat bestaat helaas.

Heb je dit al aan durven geven bij je verloskundige of gyn?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 sep 13 16:16 
actief lid

Ik zie de gyneacoloog pas over 2 weken, heb nu eindelijk wel medicatie gekregen, dat is toch al iets :yes:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 sep 13 18:22 
super actief lid

Hoi Kelly,

Voor mij is hetgeen je geschreven hebt best wel herkenbaar. Een liedje wat me, toen ik zwanger was, vaak door mijn hoofd speelde was van Acda en de Munnink: 'Ik ben mezelf niet en al die jaren nooit geweest'.

Fijn dat je door de huisarts serieus bent genomen en nu toch medicijnen hebt gekregen.

Veel sterkte,
Groetjes,
Wilma

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 sep 13 21:04 
actief lid

Wat rot dat je je zo voelt!
Nog ff volhouden en dan is de kleine er, misschien voel je je dan wel veel beter!
Gelukkig heb je weer medicijnen hebt gekregen!
Ik hoop echt dat je je gauw weer goed voelt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 sep 13 21:39 
actief lid

Tot nu toe heeft heeft de medicatie geen enkel effect op mijn onrust of angst/paniek... De tranxène zou direct al na een uurtje moeten werken,en ik pak ze nu 2 dagen, maar ik voel er niets van :no: Ik mag van de dokter 3x 5mg per dag nemen maximum. Ik neem nu 2x 5mg per dag (ergens toch met in het achterhoofd die baby..) maar volgens mij is deze te licht?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 dec 13 16:30 
lid

Beebje ondertussen geboren,
hoe gaat het nu met jou???

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jan 14 13:06 
zeer actief lid

Hoe gaat het nh Kelly? Voel je je al anders sinds je kindje er is?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur