Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Zwanger worden
BerichtGeplaatst: 14 jan 13 9:13 
zeer actief lid

ik dacht ook gewoon ik ga dr voor...
Als ik eenmaal zwanger ben,dan kan ik niet meer terug en dat idee hielp me wel.
Ik was wel misselijk maar niet gespuugd.
ook niet tijdens de bevalling.
Als je echt graag kinderen wilt,dan denk ik dat je spijt krijgt later als je het hiervoor laat!
Als je je al misselijk gaat voelen is dat vaak de 1e weekjes alleen.

Tuurlijk veranderd de relatie ook wel...Alles draait dan om je kind ,maar het maakt je band ook sterker vond ik.Je hebt echt iets van jullie samen.
Ik had zelf juist heel erg dat ik niet eens meer weg wilde.Er is vast wel iemand die even op wil passen als je er even uit wilt.Het is ook maar net hoe erg je dat nodig hebt of hoe je het gewend was.
Van VSM heb je van die zoete korreltjes die je onder je tong kunt laten smelten,das tegen misselijkheid tijdens de zwangerschap.Bij mij hielpen ze niet echt en had ook van die sea bands (bandjes om mn pols met zo´n bolletje op een bepaald drukpunt)
Het helpt ook heel erg als je regelmatig iets eet,je maag moet echt niet leeg zijn.
Tegen maagzuur hielp bij mij alleen maar Regla PH.
Een buurvrouw van mij hield niks binnen maar die kreeg er zetpillen voor geloof ik en dat hielp echt goed,ze kon zelfs weer werken dus mocht je echt veel last krijgen dan is er echt wel iets voor.
succes met je beslissing!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jan 13 7:55 
zeer actief lid

Ben afgelopen woensdsdag bevallen, en heb mijn hele zwangerschap nergens last van gehad. Niet ziek, niet moe, en al helemaal niet misselijk. Heb de dag voor ik werd opgenomen om ingeleid te worden nog 3 meter hoog op een ladder gestaan om een boom om te zagen, zo goed voelde ik me op het eind nog.
Ben tijdens de weeen wel misselijk geweest, maar niet hoeven spugen, en ik moet zeggen, op dat moment kon het me ook niet schelen als dat wel gebeurd was.
Heb voor de zekerheid esmesafane (of hoe je het ook schrijft) gehaald bij de huisarts, gewoon omdat het een prettig idee was om het te hebben. Heb het ook altijd meegenomen, maar nooit nodig gehad.

Heb ook wel eens gehoord dat zwangerschapsmisselijkheid anders is dan gewone misselijkheid, en dat het minder eng is, maar dat weet ik dus niet uit ervaring omdat ik me zo goed voelde.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 jan 13 0:35 
lid

Wauw Luna, jij hebt echt wel een droom-zwangerschap beleefd! :smile: Een hele dikke proficiat trouwens!!!
Je klinkt ook erg kwiek als een hoentje (zeg je dat zo? :razz: ), voor iemand die nog maar een kleine week geleden bevallen is!?
Ik kan alleen maar hopen dat het me ook zo vlot en makkelijk afgaat...
Die esmesafane, wat is dat voor iets? Ook iets zoals motilium maar dan wat je wel mag nemen tijdens zwangerschap dus?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 jan 13 8:31 
zeer actief lid

Dank je wel :D

Was gelijk na de bevalling al weer fit eigenlijk, ze hebben me volkomen voor gestoord verklaard dat ik per se zelf naar de afdeling wilde lopen en niet in een rolstoel wou zitten. Heb wel wat spierpijn gehad, en wat last van de hechtingen, maar dat was het wel weer. Ben maandagavond zelf met de auto naar mijn paard geweest en dat ging perfect. Het is dat Jeroen nog niet mee naar buiten kan, anders had ik eigenlijk wel weer aan het werk gewild. :oops:
Maar op deze manier wil ik het nog wel een keer doen.

Heb de bijsluiter nog ff doorgelezen, maar het is een middel tegen misselijkheid en braken en mag tijdens zwangerscap en bortsvoeding gebruikt worden. Zijn wel zetpillen. Maar of en hoe goed ze werken kanikdus niet zeggen omdat ik ze niet nodig gehad heb, maar het idee dat je ze bij je hebt doet al wonderen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 jan 13 17:13 
lid

Hallo,

Ik ben 4 maanden geleden bevallen van mijn 2e kindje! Elders op dit forum , heb ik ook gereageerd, een paar jaar geleden, dat m'n fobie m'n kinderwens in de weg stond. Ik had toen wel al een dochtertje waar ik zielsgelukkig mee was, maar wist toen nog niet dat deze fobie 'een naam' had! Er zijn natuurlijk toen al een paar keer momenten geweest dat ze ziek was, buikgriep enzo. Ze zat op de creche, dus ja daar heerst van alles! Ik heb toen echt zo veel stress gehad! Vooral die keer dat ze echt buikgriep had 2 dagen moest spugen (vind ik zelf een betere benaming, ik krijg die andere naam niet over mijn lippen!). Ze was toen net 1 en ze kenden nog maar een paar woordjes. Ze kon me toen wel met die paar woordjes duidelijk maken dat ze zo'n pijn in d'r buikje had. M'n hart brak! Ik heb mezelf een schop onder m'n donder gegeven en tegen mezelf gezegd dat ik me moest vermannen! Aangezien er nog geen term voor mij was mbt emetofobie, kon ik het mijn man ook niet echt goed uitleggen, dus ik wilde niet lullig doen en er gewoon zijn voor mijn dochtertje. Ik was natuurlijk vervolgens als de dood dat ik of mijn man het ook zouden krijgen, ik ging door een hel! Gelukkig was dat niet het geval. Daarna is het incidenteel nog wel eens voorgekomen dat ze moest ^%$@, maar sinds ik deze website gevonden heb en het mijn man onder zijn neus kon schuiven, neemt hij het vaak van mij over als we vermoeden dat m'n dochter misselijk is. Gelukkig nog maar weinig voorgekomen sindsdien. De creche is op zich wel een goed middel om een goede weerstand op te bouwen. Ze is nog maar zelden echt ziek, meestal een verkoudheidje of af een toe een beetje griep/koorts.

Ik had nog heel erg de wens voor nog een tweede kindje, maar wegens mijn fobie inderdaad erg mijn twijfels. Stel dat iemand buikgriep krijgt, dan zijn er NOG meer mensen ziek hier in huis! Wat inderdaad als ze gaan puberen en gaan drinken enzo, echt mijn nachtmerrie!!!! Aangezien ik vorige keer geen zwangerschapsmisselijkheid had, was ik van overtuigd dit nu ook niet te krijgen. Mijn kinderwens was gelukkig sterker dan al deze gedachtes en ik werd zwanger. De eerste maanden had ik wel vlagen dat ik me opeens niet lekker voelde. Ik dronk gemberthee die ik bij de toko had gekocht (was wel ff wennen, vrij heftige smaak!) en ik had seabands (van die anti-misselijkheidspolsbandjes) Gelukkig hielpen deze middeltjes mij! Ik heb een gezonde zoon op de wereld gezet en ben echt heel gelukkig met 'm. Hij is echt zo'n leuke baby!! Ik weet dat de eerste twee jaar voornamelijk het opbouwen van weerstand betekent. Ik zie wel met de dag wat er op me af gaat komen. Ik weet in ieder geval dat ik ook hem voor geen goud had willen missen! Moederliefde overwint een hoop, echt. Het zou zonde zijn als deze stomme fobie je van dit moois zou onthouden! Vergeet ook niet dat het aantal keer dat 'het' gebeurt in een heel kinderleven bijna in het niet valt bij de hoeveelheid dagen dat het gewoon gezond is. En het klinkt belachelijk cliché, maar het is zooo waar; je krijgt er heel veel voor terug!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 jan 13 17:50 
actief lid

Hoezo zijn jullie zo bang dat jullie kinderen gaan drinken als ze gaan puberen? De leeftijd gaat al naar 18, wie weet hoe het over tien jaar is, misschien 21 jaar net zoals in Amerika. En als ze moeten overgeven vanwege de drank kun je toch tegen ze zeggen: 'het is je eigen schuld, Lik het desnoods maar op, ik was er niet bij toen je dronken werd?! Ik ga je ook niet helpen met schoonmaken want ik maak het je te makkelijk om weer eens dronken thuis te komen, mocht dat gebeuren.' Zou ik persoonlijk zeggen tegen mijn kinderen, zo'n moeder zou ik zijn. :unsure: Als je oud genoeg bent om drank te kunnen drinken, ben je ook verantwoordelijk genoeg om de eventuele gevolgen ervan te ervaren. Zo kijk ik er tegen.

Ikzelf ben 16 en heb hoogstens 4 glazen drank op; mijn ouders dronken tot mijn 15e nooit en hebben altijd tegen mij gezegd dat je het zonder drank ook gezellig kunt hebben. Ik denk dat hoe je kinderen ermee omgaan ook vooral te maken heeft met hoe jij ze als ouder opvoedt met drankgebruik (wanneer ze mogen drinken, hoe ze er het beste mee om kunnen gaan als ze zouden drinken etc. ). Een vriendin van mij mocht bijvoorbeeld vanaf haar 12e al bij oud en nieuw een glas champagne hebben, toen ze 15 was dronk ze regelmatig rose. Zij ziet drank juist als iets dat aan de gezelligheid meedraagt en maakt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jan 13 10:11 
actief lid

Hier ook een mama die een geweldige zwangerschap heeft gehad. Ik was tot vlak voor mijn zwangerschap nog aan de antidepressiva. Maar omdat we toch wel wilde proberen zwanger te worden, ben ik daarmee gestopt. En zie daar, binnen een maand was ik dan ook zwanger.
Tot en met week 16 behoorlijk misselijk geweest. Echt dat ik niet meer wist wat ik kon drinken, zonder misselijk te worden. Het leek alsof ik van alles misselijk werd. MAAR....het deed me niks. Echt niet. Deze misselijkheid was voor mijn gevoel zoooo anders dan misselijk zijn door ziekte ofzo. Wel heb ik inderdaad emesafene gekregen van de huisarts. Zetpillen dus. Ze werkten vaker niet dan wel. Maar die paar keer dat ik ze gepakt heb, leek het wat te minderen. En dat zorgde er weer voor dat ik geruster was.
Ik heb al die tijd niet hoeven overgeven. Mijn hele zwangerschap niet. Ook niet tijdens de bevalling. Was ook niet meer misselijk na de eerste 16 weken. En heb me eigenlijk nog nooit zo goed en opgewekt gevoeld, als tijdens mijn zwangerschap. Alsof ik de hele wereld aan kon.
Eerlijk is eerlijk, het hele idee dat je kindje ziek kon worden en kon overgeven, heb ik uit mijn gedachtes weg gestopt! Daar wilde ik nog helemaal niet aan denken. En dat werkte best goed. Omdat zoonlief dan ook nog niet echt overgegeven had. Tot afgelopen weekend.
Kijk, een kind kan ziek worden. Vrij makkelijk ook. Vooral als ze dan ook naar een kinderdagverblijf gaan. Dat hoort er nu eenmaal. En omdat mijn paniekstoornis weer aan het opzetten is vanaf het moment dat mijn moeder overleden is, afgelopen november, helpt dat niet eraan mee. Ik heb behoorlijk zitten stressen dit weekend.
Maar het is echt niet overdreven, dik 3 jaar goed gegaan met mijn fobie en paniek. Geen problemen gehad. Genoten van het leven zelfs. Dat is nu wel effe anders. Maar ik weet dat dit te maken heeft met het overlijden van mijn moedertje. Dat dit in mijn eigen hoofd zit.
Het krijgen van een kindje is zo'n wonder. Zo'n eervol iets! Zo ongelooflijk. Als je ziet hoe zo'n klein babietje zich ontwikkeld tot een eigen individu die eerdaags naar school gaat. Echt wonderbaarlijk. Kan me er nog over verwonderen. Ik zou het absoluut niet meer willen missen. F*ck die fobie! Proberen te genieten en ten volste van je leven te profiteren en te doen wat je wilt.
Na het overlijden van mijn moeder is dat nogmaals duidelijk geworden. Maar....ik geef toe....op dit moment valt het me ook allemaal zwaar wat betreft de fobie. Dus misschien makkelijker gezegd.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jan 13 10:19 
actief lid

Daarbij had ik tijdens de zwangerschap en erna de instelling: "ik zie het allemaal wel". Dat voelde heel fijn dat ik zo kon denken. Niet op voorhand al stressen maar pas stressen als het op dat moment nodig was.
Helaas kan ik dat nu effe niet meer. Maar ik hoop dat ik weer snel op dat punt aankom.
Het enige "nadeel" wat ik ervaar met het hebben van kinderen is, dat ik soms onnoemelijk gestresst kan zijn als er wat met hem is. Niet zozeer alleen overgeven. Maar uberhaupt als hij ziek is ofzo. Of zoals afgelopen donderdag, dat hij een tand kwijt ik geraakt. Dan kan ik helemaal gestresst zijn.
Of toen hij als baby wel eens ziek werd. We waren nieuwe ouders, wisten van toeten noch blazen. Kreeg hij opeens hoge koorts ofzo....boh!!! En we waren ook nog allebei zo. Dus 2 gestresste ouders bij elkaar. Dat was wel behoorlijk heavy. Nu is hij in elk geval oud genoeg dat hij vaak kan aangeven wat er met hem scheelt. Dat scheelt wel....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 feb 13 22:55 
actief lid

Mijn angst lijkt groter te zijn dan mijn kinderwens.
Daar baal ik van, verdorie hoe krijg ik mezelf nu zover dat ik de stap durf te nemen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 feb 13 11:49 
super actief lid

sabje schreef:
Mijn angst lijkt groter te zijn dan mijn kinderwens.
Daar baal ik van, verdorie hoe krijg ik mezelf nu zover dat ik de stap durf te nemen?

Ook dat is geen schande. Als je weet dat je totaal de weg kwijt raakt op fobisch vlak, moet je in je hart kijken of je een kind dit 'aan wil doen'. Als je nu al van jezelf weet dat het één groot drama wordt, dan moet je niet egoïstisch zijn, maar handelen in het belang van het kind door het NIET op de wereld te zetten.

Aan de andere kant... Je weet pas hoe je gaat reageren als 't er eenmaal is. Mijn lamazoontje spuugt ZO vaak dat ik er niet eens meer van opkijk als hij over zijn nek gaat. Voor hem ben ik 0,0% fobisch meer. Dat had ik in mijn stoutste dromen niet kunnen bedenken ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 feb 13 14:18 
actief lid

Ik ben niet bang voor als het kindje er eenmaal is, dat trek ik wel.
Maar de zwangerschap!
Ik ben als de dood dat ik fobisch compleet door sla!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 feb 13 14:41 
Niet meer te stuiten zo actief lid

claudiagf schreef:
Maar ik weet dat dit te maken heeft met het overlijden van mijn moedertje.

Doet me zo'n pijn als ik dit lees. :sad:

,
leeftijd zoals mijn achternaam, grootste dierenvriend op aarde....levensmotto: wat mot dat mot!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 13 16:47 
actief lid

meggie schreef:
claudiagf schreef:
Maar ik weet dat dit te maken heeft met het overlijden van mijn moedertje.

Doet me zo'n pijn als ik dit lees. :sad:

Ach Meggie, deze dingen gebeuren...en ik ben nu eenmaal vrij gevoelig voor depressies/angsten. Wat voor mij geldt, hoeft natuurlijk niet voor een ander te gelden.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 maart 13 14:27 
actief lid

Emasefene slikte ik tijdens mijn zwangerschap. Ik heb een hele goede zwangerschap gehad, en ik zou wel een tweede kindje willen maar ben bang dat het nu alleen maar tegen kan vallen. Omdat ik bij de eerste mazzel had. Moeilijk...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 maart 13 14:49 
zeer actief lid

vaak lijken de zwangerschappen wel wat op elkaar.
Gewoon ervoor gaan!Na de zwangerschap ben je alles weer vergeten!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur