Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 jan 13 13:12 
giga actief lid

Dat vraag ik mij eigenlijk af...

Hoevaak zijn jullie kindjes ziek geweest? Moesten ze ook vaak overgeven?
Ik maak me weer zorgen wat betreft alicia, ze gaat naar een opvang en vorig jaar heeft ze van alles mee naar huis genomen inclusief buikgriep 3 keer!

Normale griep ben ik niet bang voor, maar na de feestdagen heerst er altijd weer buikgriep en ben als de dood dat alicia het krijgt. Ik krijg het liever gezegd zelf dan dat alicia het krijgt! Ze kan nu nog niet aangeven wat ze voelt en dat is zo moeilijk :unsure: ik hoop dat ze gauw een jaartje of 3 of 4 is, dan kan ze eindelijk aangeven wat ze voelt (buikpijn, spugen) zodat ik haar kan leren om te spugen op de wc. Dan ben ik zelf ook wat rustiger, want zo klein als dat ze nu is word het gewoon moeilijk als ze misselijk is en een slag in de rondte spuugt :unsure:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 13 13:34 
super actief lid

ik ben ook terug bang omdat emily maandag weer naar school moet.ook hebben we 20 januari nog een familiefeest met 30 man en mn ouders willen ons erbij.maar ik wil dan altijd tot de laatste dag afwachten of er veel buikgriepverhalen zijn,want de laatste keren dat ik meegeweest ben waren er waar de kinderen heel de nacht gekotst hadden of die die avond op het feest diarree kregen.en tmoet nu betaald zijn,dus zijn we ingeschreven.en ast aan mij ligt betaal ik mn vader gewoon terug als ik toch te bang ben maar dan heb ik ruzie met mn man omdat het 62 euro kost.maar ik ben liever 62 euro kwijt dan daar en een hele week met stress te zitten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 13 14:21 
giga actief lid

Ja dat snap ik heel goed! Maar kan emily al aangeven als ze niet lekker is? Op zich ben ik niet zo zeer bang voor het ziek zijn, maar eerder dat ze op plekken spugen wat lastig schoon te maken is (zoals m'n kleed die nogal behaard is, geen dierenharen maar katoen ofzo) of de bank of wat dan ook :unsure:

Dat feestje klinkt leuk waar je heengaat :D maar deze keer hoeven er geen zieken te zijn hoor, al zijn dit wel de beruchte maanden :unsure:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 13 14:42 
mega actief lid

mikey is super vaak ziek helaas en ja met ook vaak spugen :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 13 14:50 
Niet meer te stuiten zo actief lid

HEEL veel.
Buikgriep had Elias minder, maar Amin echt heel vaak.
Even tellen:
van 0-1 jaar: 2 keer
1-2 jaar: 4 keer
3-4 jaar: 3 keer
3-4 jaar: tot nu toe 2 keer maar we moeten nog 5 maanden tot hij 4 wordt :unsure:
en ik heb het gevoel dat ik de helft vergeten ben.
Ik vind het bij hem ook veeel en veel moeilijker omdat hij het niet goed aangeeft. Hij kotst waar hij staat, of erger hij kotst terwijl hij rondloopt of denkt te moeten poepen en geeft dan de wc en zichzelf een beurt. :wacko: Hij kan het dus nog helemaal niet aangeven.

Elias kan dat wel, soms is de 1ste keer nog een ongeluk, maar erna kan hij zich prima behelpen met een emmer en/of wc. Hij doet dit vanaf dat hij ongeveer 4-5 jaar is.

Buiten de buikgriepen zijn ze allebei ontiegelijk veel ziek geweest: veel luchtweginfecties, veel koorts, oorontstekingen, keelontstekingen,... ik kan echt niet bijhouden hoe vaak, veel te vaak.

Positief punt is dat ze er wel overheen groeien en sterker worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 13 14:51 

flower schreef:
ik ben ook terug bang omdat emily maandag weer naar school moet.ook hebben we 20 januari nog een familiefeest met 30 man en mn ouders willen ons erbij.maar ik wil dan altijd tot de laatste dag afwachten of er veel buikgriepverhalen zijn,want de laatste keren dat ik meegeweest ben waren er waar de kinderen heel de nacht gekotst hadden of die die avond op het feest diarree kregen.en tmoet nu betaald zijn,dus zijn we ingeschreven.en ast aan mij ligt betaal ik mn vader gewoon terug als ik toch te bang ben maar dan heb ik ruzie met mn man omdat het 62 euro kost.maar ik ben liever 62 euro kwijt dan daar en een hele week met stress te zitten.

denk je dat Emily bij alle uitstapjes die je doet geen bg kan oplopen?? In het zwembad binnenspeeltuin,... kan dat toch ook allemaal?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 13 15:15 
actief lid

Mijn oudste was de eerste vier jaar van zijn leven niet heel veel ziek, omdat hij niet naar de psz of opvang ging.
Mijn dochter tot haar tweede jaar hetzelfde verhaal, maar toen ging mijn oudste naar groep 1, nou, toen heb ik het geweten!!
De ene oorontsteking was nog niet verdreven met een kuur, of een week later had hij weer een nieuwe.
In totaal heeft hij wel 6-8 x trommelvliesbuisjes gehad, en zelfs nu (hij is 9 jaar) zijn zijn oren zijn zwakke plek.
Mijn dochter heeft regelmatig bronchitis of longontsteking gehad.
Buikgriep hadden ze in 2008 3x waarbij mijn dochter in januari 5 dagen, en in juli 4 dagen in het ziekenhuis heeft gelegen, in september dat jaar heeft ze het thuis gered.

Inmiddels zijn ze een stukje ouder en wat steviger, en gaat het een stuk beter, ze kunnen goed aangeven wat ze mankeren en bovendien komt het niet vaak meer voor dat ze ziek zijn.

Ik begin te geloven dat het echt een periode is waar ze doorheen moeten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 13 15:22 

dat geloof ik ook!
Amin ging hier vanaf zijn 4 maanden naar kdv en is tot dit jaar echt veel ziek geweest.
Nu heeft hij wel nog steeds veel snot en hoesten, maar tot nu toe gaat het beter dan de vorige jaren (hout vasthouden!!). Hij puft ook wel ter preventie van longonsteking/bronchitis, dat hebben mijn beide zoons vaak gehad en zijn ze verschrikkelijk ziek van.
De oudste heeft veel veel veel in het zh gelegen, de jongste (hout vasthouden!) gelukkig nog niet, 1 wel met de mexicaanse griep (was toen ook nog maar 5 maanden oud) en 1 keer nèt niet met buikgriep en 2 keer nèt niet met longontsteking.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 13 15:27 
giga actief lid

@Leen en Jesje, jullie kinderen zijn idd vaak ziek geweest.. Waren jullie als kind ook veel ziek of heeft het geen erfelijke factor?

Ik zelf heb volgens m'n moeder heel weinig bg gehad, wel vaker de normale griep en 2 keer een oorontsteking.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 13 15:41 

Nee niet vaak ziek geweest als kind. ;-)
Ik hoor het heel vaak dat kinderen de eerste jaren hun weerstand moeten opbouwen en dus heel heel frequent ziek zijn, die van mij zijn volgens mij geen uitzondering.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 13 18:39 
giga actief lid

Mijn huisarts zei het zelfde dat kinderen in hun eerste jaren veel ziek zijn vooral als ze naar de opvang gaan, volgens hem zijn ze in de basisschool tijd minder ziek omdat ze op de opvang al van alles hebben opgepikt. Ik maak me een beetje zorgen, de opvang zei dat alicia een dunne luier had en vanmorgen niks wou eten en huilerig was, in de middag had ze wel gegeten daar maar niet zoveel.. :unsure:

M'n vriend klaagt over maag en darmklachten (goddank wonen we niet samen) en de man van m'n vriendin heeft bg met alleen diaree..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 13 15:26 
mega actief lid

Helaas Pris, mijn kinderen hadden het bijna elke winter wel één of 2 x.
Meestal begon de jongste, maar stak dan ook de andere 2 aan, heb dus ook een aantal keren met 3 tegelijk ziek gezeten, ben toen ook gillend het huis uit gevlucht, de oudste, toen 11 jaar spuugde vanuit zijn stapelbed op de vloerbedekking, die van 7 jaar beneden op het vloerkleed en de jongste van 5 over de etenstafel. En dat op één dag.

De jongste 2 hadden heel vaak oorontsteking, maar daar kon ik wel mee omgaan, dan hadden ze koorts en waren dan aan het huilen, maar dan hoefde ze niet te spugen.

Ik wil je niet bang maken, een vriendje van de jongste heeft het in die tijd maar 1x gehad, dus het hoeft niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 13 19:29 
giga actief lid

Ineke60 schreef:
Helaas Pris, mijn kinderen hadden het bijna elke winter wel één of 2 x.
Meestal begon de jongste, maar stak dan ook de andere 2 aan, heb dus ook een aantal keren met 3 tegelijk ziek gezeten, ben toen ook gillend het huis uit gevlucht, de oudste, toen 11 jaar spuugde vanuit zijn stapelbed op de vloerbedekking, die van 7 jaar beneden op het vloerkleed en de jongste van 5 over de etenstafel. En dat op één dag.

De jongste 2 hadden heel vaak oorontsteking, maar daar kon ik wel mee omgaan, dan hadden ze koorts en waren dan aan het huilen, maar dan hoefde ze niet te spugen.

Ik wil je niet bang maken, een vriendje van de jongste heeft het in die tijd maar 1x gehad, dus het hoeft niet.

Wat moet dat verschrikkelijk voor je zijn geweest! Vooral als ze alledrie tegelijk ziek zijn, dat is gewoon letterlijk de hel! Waren ze in hun jonge jaren veel ziek of was dat ook in hun pubertijd zo? Ik kan me voorstellen dat je wegvluchte, dat wou ik vorig jaar ook doen :wacko:

Ik hou het bij een kind, meerdere durf ik niet aan. Sowieso angst voor het bevallen en het ziek worden van de kindjes... :unsure:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 13 19:32 
giga actief lid

Nies schreef:
Opzich valt het mee hier.
2011 zijn ze van november tot april 2012 wel vaak ziek geweest,helaas met veel spugen.
Maar een enkele keer is het alleen in de winter eigenlijk hooguit 2x koorts,griep,verkouden.
Lenthe heeft wel 1x in het ziekenhuis gelegen toen ze 6 mnd was met kroep die niet over ging en moest zuurstof en stomen met een of ander medicijn,toen heeft ze 5 dagen in het ziekenhuis gelegen.
Lieve nooit,op buisjes en keel +neusamandelen na.
Lieve was begin december wel ziek,een gewone griep met koorts.
Maar het valt hier eigenlijk mee met hoe vaak te ziek zijn.
Gelukkig!

Was dat buikgriep vanaf november tot april of was het een andere griep?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 13 19:39 
giga actief lid

Heb me moeder gevraagd hoevaak ik echt buikgriep had in me jonge jaren en dat was 2 keer met spugen (op me 3e en 5e zei ze) daarna heb ik het niet meer gehad (wel een voedselvergiftiging op me 10e wat een trigger voor de fobie was). Op me 16 een keer bg met 1 keer spugen en kort daarna weer spugen maar dat kwam doordat ik mezelf gek maakte door de paniekaanvallen. Daarna heb ik geen bg meer gehad, wel denkbeeldige bg door de stress.

Echt ziek ben ik in oktober en november 2011 geweest, gelukkig zonder..... En afgelopen jaar nog een keer. Dus als ik me zo bedenk ben ik eigenlijk weinig ziek geweest :unsure:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur