Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 351 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 jan 13 9:28 
zeer actief lid

Wat kunnen sommige mensen toch hard zijn.
Ook al staan zn oortjes wat af..pfff
die van mijn zoontje ook wel iets en hoorde er ook weleens wat over
Trouwens heel herkenbaar wat je vertelde van de 3d echo...
mn jongste had daarop ook een breed neusje en daar werd ook wat over gezegd toen door mensen.
Laat die schoonzus van je lekker naar zich zelf kijken...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 13 17:10 
super actief lid

rijtje, ik weet dat dit onderwerp bij jou extra gevoelig ligt, maar ik herken het wel een beetje.

Nora had ook heel lang weinig haar en mijn schoonfamilie vernoemde iedere keer haar 'flaporen' en dat dat niet zo erg was want een oom had het ook laten verhelpen. Zucht.
Nu bij Ruben komt het ook weer naar boven. Ik kan het redelijk goed over me heen laten gaan maar kan me heel goed voorstellen dat je er dooooodmoe van wordt, zeikerds, kijk zelf eens in de spiegel! (Grrr Tijgerin Mama, mijn kind is het allermooiste!! ;-))

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 13 17:15 
Niet meer te stuiten zo actief lid

Ach, het zijn altijd dezelfde mensen die commentaar hebben hoor. Om hun eigen onzekerheid te verbergen, en jaloezie...

,
leeftijd zoals mijn achternaam, grootste dierenvriend op aarde....levensmotto: wat mot dat mot!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 13 17:15 
super actief lid

Ivm potjestraining: ik weet niet zo goed hoe eraan te beginnen :-)
Deze zomer 2x kaka op het potje (billen bloot en eerder toevallig), nu lijkt ze wel panisch. Alles rondom kaka is eng, ze gaat dan ook helemaal alleen staan in een hoekje en als ik vraag of ik haar dan moet verversen is het NEE nee nee :-). Ze vind het duidelijk vies, maar wil absoluut niet op die enge pot. Plasjes vind ze niet zo eng maar geeft ze ook nog niet aan, dus geen idee of ze daar al bewust mee bezig is. Ik heb de tip gekregen nog even te wachten tot het weer wat warmer wordt en dan billen-bloot-training. Ik voel me echt een beetje erg veel onwetend in deze materie :-). In september moet ze droog zijn, dan gaat ze naar school :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 13 21:31 
mega actief lid

Het aparte is dat het zoontje van mijn schoonzus zelf ook wat afstaande oren heeft, maar daar heb ik nog nooit wat van gezegd. Ik snap het nut daar gewoon niet van, net om wat je zegt; voor een moeder is haar kind toch de allermooiste??

Wat betreft potjestraining, ik weet ook niet zo goed hoe je daar dan verder mee gaat. Ik zet Levi er voor ieder slaapje op en vaak nadat hij uit bad komt. 's middags doet hij er nu af en toe een poepie op. Maar hij wil tussendoor nog niet extra op het potje of de wc, dus dat ga ik zeker niet dwingen. Nu moet ik zeggen dat de druk wel wat minder groot is, omdat hij voorlopig nog niet naar school gaat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jan 13 23:48 
super actief lid

Hier wil ze er gewoon niet op, zelfs niet met broek aan. Heel af en toe doet ze het wel, in een soort van spel en dan gaan wij natuurlijk overdreven enthousiast belonen. Maar als het 'voor serieus' is, is het veel te eng :-). Ach ze is nog zo klein, mijn klein groot prinsesje :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 jan 13 21:42 
mega actief lid

Ik zet Levi altijd bij zijn speelgoedgarage op het potje, dan zit hij lekker te spelen en dat leidt goed af ;-)
Maar ik neem aan dat je daar ook al dingen in geprobeerd hebt :smile: Ze zijn inderdaad ook nog heel klein!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jan 13 9:26 
super actief lid

Ik zet Bentje er nu voor en na het dutje op en 's morgens en 's avonds. Heb een bak met boeken naast het potje gezet en dat vindt hij dan geweldig om samen zo boekjes te lezen.
Ik heb ook een groot papier aan de deur gehangen om een sticker op te kleven als hij iets doet op het potje. Nog geen succes trouwens maar we hebben nog tijd. Heb hem ook eens in blote billen laten lopen maar toen hij pipi deed was hij helemaal in paniek dus dat doe ik voorlopig niet meer. En als hij niet op het potje wil, dwing ik ook niet. We zien wel, ze zijn nog zo klein he :-)

ps: rijtje, Levi is een mooi ventje, na! :-)

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jan 13 20:44 
mega actief lid

Dank je wel lieve Vero!

Ik denk er hetzelfde over als jij, het komt vanzelf goed met dat plassen en poepen op het potje of op de wc. Levi had dat ook afgelopen zomer, dat ik hem in zijn blote billen liet lopen en hij in paniek was omdat hij beneden in de woonkamer een plas had gedaan. Ik ga dat gewoon nog een keer proberen als het weer beter weer wordt.
Komt goed! En inderdaad ze zijn nog zo klein. Ik vergeet dat wel eens als Levi heel ondeugend is en even mijn bloed laat koken. Maar als hij dan weer eens lief naast me zit te kroelen met zijn knuffeltje ofzo bedenk ik me weer dat het nog zo'n ukkie is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jan 13 11:57 
super actief lid

grrrr ik word echt helemaal radeloos van Bent zn eetgedrag.
Wil enkel koekjes (die hij niet krijgt), droog brood, yoghurt en zn fles.
Al de rest eet hij niet.
Heeft net meer dan een uur achter zn bord gezeten zonder iets te eten.
:-(

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jan 13 14:22 
mega actief lid

Oei, dat lijkt me ook moeilijk! Levi krijgt al een hele tijd geen fles meer, is jou dat juist aangeraden? Hier laten we hem zoveel mogelijk proeven en met de pot mee-eten, maar goed als hij niks wil ben je juist blij dat hij in ieder geval nog zijn fles binnenkrijgt. Ik vraag me alleen soms af of het niet juist andersom zou kunnen zijn? Dat hij nog zoveel voldoening uit die fles haalt dat hij al het andere niet nodig heeft (of eigenlijk dus niet wil)
Het is hier ook met fases hoor, maar over het algemeen lukt het aardig.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jan 13 14:43 
super actief lid

Bent krijgt nog 2 flessen melk ('s morgens en 's avonds). Hij vraagt er ook echt naar.
Ik heb geen idee of het laten van die flessen zou helpen maar voor hem is die fles echt een teken dat de dag begint en eindigt. hij geniet er ook zichtbaar nog van.
Hij heeft ook een tijdje 's avonds meegegeten en dat ging goed maar nu wil hij weer niets meer proeven. zijn inderdaad fases maar spijtig genoeg duren de slechte eet fases veel langer dan de goede :-(

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jan 13 15:15 

vervelend! Over melk: Amin drinkt zelfs nog steeds warme melk sochtends en savonds, vraagt daar ook echt achter. savonds wel maar een heel klein beetje, maar zijn ochtend begint hij altijd zo.
Ik heb geen ervaring met slechte eters. Amin eet wel minder in hoeveelheid dan zijn grote broer, maar beiden proeven ze wel altijd van alles, is ook altijd zo geweest, lijkt mij zo'n lastig probleem!
Ik denk dat ik hem geen uur achter zijn bord zou laten zitten eerlijk gezegd. Na 20 minuten niet willen proeven, ok, bord weg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jan 13 9:33 
super actief lid

@Leen: na een kwartier wegnemen hebben we ook al geprobeerd maar dat werkt dus ook niet. Denk dat we ondertussen al zowat alles hebben geprobeerd.

AfbeeldingAfbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jan 13 9:37 

als hij echt honger heeft zal hij wel eten, maar geef hem geen uur om te eten, hij voelt wrs ook perfect aan dat jullie willen dat hij goed eet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 351 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur