Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 351 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 12:18 
super actief lid

meggie schreef:
Zo doe ik het met Herwin ook :lol:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 12:52 
mega actief lid

PaniekMoeder schreef:
Caatje schreef:
Kiekeboemethode.
Leg haar erin, verhaaltje, kusje, aaitje en dan weg gaan. na 5 minuten weer, na 5 minuten weer. Geen gezellige boel van maken maar alleen weer een kusje en 'nu gaan slapen'. Dat doe je een week of 3 en dan zou het klaar moeten zijn.
Laat je niet verleiden langer te blijven of te gaan kletsen.
Heel stellig naar boven, kusje, haar neerleggen als ze staat en zeggen dat ze nu gaat slapen.
Mijn zoon was iets jonger maar het werkte bij ons als een tierelier. Bij een terugval meteen die methode weer toepassen en dan is het snel weer gedaan.

Doe hem nu ruim een week en kiekeboemethode helpt wel degelijk. Het is alleen zo $#@& dat ze elkaar wakker gillen :roll: GEK word ik er soms van.
Het enige wat er soms gebeurt is dat dochterlief als ik haar neerleg tekeer gaat als een kat in het nauw. Springen, gillen, krijsen, dekens uit ledikant gooien, spugen :oops: Jeetje, ik heb een monstertje gemaakt.

Maar ik houd vol, ooit komt de dag dat ze doorslapen en meteen gaan pitten :cool:

Zoooo herkenbaar ook dat elkaar wakker houden/schreeuwen het heeft bij ons echter een paar maand geduurd eer het beter werd. God wat een stel stijfkoppen en volhouders zeg... Ik zeg soms wel eens grappend dat Stefan en ik toch niet zo'n goede combi zijn, knappe kinderen maar wel met heeeeel veeel karakter. Leroy slaapt trouwens ook bij Tycho op de kamer dat scheelt wel anders hadden we het waarschijnlijk niet eens geredt met de kiekeboe methode, wat een volhouder zeg. Leroy hadden we werk mee maar dit kereltje is slimmer dan goed voor ons is. :lol: :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 13:43 
Moderator

Wij hebben er ook niet voor niets bijna 4 jaar tussen zitten:-)

Ik zie teveel, hoor teveel, ruik teveel, proef teveel en voel teveel.
www.memento-herinneringsboeken.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 13:51 
super actief lid

Caatje schreef:

:roll: Had dat dan eerder gezegd!

:lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 13:58 
Moderator

:lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 15:21 
Vrijwilliger

Vooral niet dwingen.. Nee is nee, dan komt het vanzelf. Anders maak je het alleen maar erger.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 16:20 
zeer actief lid

Ik zit daar ook mee in mijn maag het zindelijk maken ze is al 2,5 en krijg steeds vaker opmerkingen is ze nog niet zindelijk? Het probleem bij Fenna is niet de wc die vind ze prachtig alleen het potje vind ze niet leuk plakt aan haar billen en doet zeer zegt ze. Ze kan uren op de wc doorbrengen maar er gebeurd niks! als ik haar in onderbroek en maillot laat lopen plast ze idd in haar broek en begint hysterisch te huilen ik ga dan rustig naar haar toe en zeg oh joh is maar een plasje is niet erg volgende keer lukt het vast op de wc. Nu moet ik zeggen dat ik zelf nu zo veel pijn heb aan bekken dat ik de puf ook niet heb haar steeds naar de wc te brengen dat bukken lukt me niet meer ik heb hier in de opvang ook een kindje rondlopen dat net zindelijk is die plast nog regelmatig in zijn broek dus dan heb ik al geen puf meer om met mijn eigen dochter aan de gang te gaan erg he! Maar ik wil haar zo graag uit de luiers straks als de baby er is is ze 3 jaar en zal ik de eerste tijd ook wel geen tijd en energie hebben.

Hebben jullie een methode om zindelijkheid te leren? Ik weet het echt even niet meer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 16:29 
mega actief lid

Caatje schreef:

Ideaal heh tussen de oudste en middelste zit ook 4,5 jaar dat ging zo veel makkelijker dan de jongste twee zo vlot op elkaar. Maar goed het is nu eenmaal zo dus ik moet er maar het beste van maken. Het wordt wel steeds beter nu ze ietsje ouder worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 16:40 
Vrijwilliger

Nou 2,5 is inderdaad nog aan de vroege kant. Wat belachelijk datbze dat zeggen. Kindjes moeten het lichamelijk ook aankunnen. Ze moeten simpelweg de controle hebben over die spieren. Stap 1 is dat ze het vies vinden en het aan gaan geven. Dan steeds op de wc zetten, en eventueel belonen met een sticker of iets als het lukt. Meer kan je niet doen. Je kan ze nou eenmaal niet dwingen, en als ze er bang van worden even laten rusten en later weer opnieuw proberen. Goed kijken en.luisteren wat je kindje aangeeft. Meer kan je echt niet doen! Je bent dus goed bezig Nies, komt vanzelf, en ook bij jou Gwyn, meer kan je echt niet doen! Als ze echt nog regelmatig in haar.broek plast, en niet op de wc, is ze er waarschijnlijk echt nog niet aan toe.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 16:40 
zeer actief lid

Meen je dat nou wat een zeikerds bij het cb. Ik had een boekje gekocht zindelijk maken is kinderspel daar staat ook in vanaf 1,5 beginnen zijn ze zo zindelijk nou vind ik dat ook erg vroeg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 16:42 
zeer actief lid

Ze geeft het ook niet aan ook niet als ze gepoept heeft maar wil wel steeds op de wc zitten maar heb zelf het vermoeden dat ze dat wil omdat ze wc doortrekken en handen wassen zo leuk vind

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 16:49 
Vrijwilliger

1,5 mijn god. Mick zit ook al wel eens met oplegbrilletje op.wc, omdat hij het mega interessant vind en steeds ook wil als wij ook gaan. Hij geeft ook aan als hij in zijn luier heeft gepoept maar.er.is.nog.nooit iets op de wc gebeurt hoor. Hij heeft daar echt nog geen controle iver.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 18:19 
Moderator

Mijn oudste noemde het altijd het concentratiebureau;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 18:24 
Moderator

@Nies: bij onze oudste kwamen wij er achter dat ze wel op de wc wilde plassen maar niet wilde poepen omdat ze bang was voor het "vallen" van de poep (sorry)
We zijn dus begonnen met de luier IN het toilet te leggen, dan valt het nog steeds in de luier. Daar trapte ze in. Vervolgens hebben we de luier vervangen door toiletpapier (dikke laag) en dat vervolgens terug gebracht. Bij de jongste was het geen enkel probleem. Die ging naar het KDV en vond het prima om op het kleine WC-tje te gaan; ook wel om door te kunnen trekken, maar uiteindelijk is ze zo wel zindelijk geworden.
O ja, dat consultatiebureau. Ze hebben me wel een paar keer goed geholpen, maar ik heb me ook vaak veroordeeld gevoeld. Ik vond het altijd een controle en beoordeling en die viel vaak niet best uit, vooral niet als je al onzeker bent...

liefs Syl

Sylvia, 50, gelukkig getrouwd, 2 dochters (20, 13) leerkracht groep 8. Deelnemer AD6 2014 en 2016. Blijkt gelukkig toch geen borstkanker te hebben. Gaat voor deelname AD6 2018. Verkoopt haakwerk:http://www.facebook.com/sylschrochetcreations

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 12 22:31 
mega actief lid

Levi plast al een poosje op het potje, voor ieder slaapje eigenlijk. Maar nu hij zo ziek was van de week wilde hij het echt niet, dan ga ik hem ook niet dwingen.
We doen iedere keer een dansje als hij een plasje gedaan heeft, in de hoop hem zo nog meer te stimuleren. Hij zingt dan vrolijk mee; Desi (Levi) is oke, ole ole!! :lol:
Hij heeft ook al twee keer op het potje gepoept, maar dat was meer toeval. Dan moet je dat gezichtje zien!! Ik kan hem ook al op de wc laten plassen, als ik hem erop zet en tegen hem zeg; laat het plasje eens horen? Dan zie je hem concentreren en ja hoor, daar komt het dan :yes:
Maar we krijgen het nog niet verder voor elkaar, omdat hij dat nog niet echt wil. Ik heb hem van de zomer ook een paar keer in alleen een onderbroekje laten lopen, maar toen ging hij naast zijn zwembadje zitten poepen :oops:
Best moeilijk om het dan helemaal door te zetten vind ik. Maar ik dwing dus ook absoluut niks!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 351 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur