Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 09 9:55 
mega actief lid

Ik heb deze fobie al 50 jaar en 3 kinderen.
Als ik had geweten dat het zo moeilijk was om 3 kinderen te hebben met deze fobie dan had ik er waarschijnlijk geen 3 gehad want dat heeft mij vaak in de problemen gebracht.
Toen de kinderen klein waren ging het nog wel,maar toen ze groter werden kon ik er steeds slechter tegen.
Toen het gebeurde dat ze alledrie tegelijk ziek werden en mij aangestoken hadden,en ik dus met me zieke lijf toch voor de kinderen moest zorgen werd het steeds erger.
Toen de oudste boven de vloerbedekking bevuilde en de andere beneden het kleed en de derde aan tafel over zijn bord sloegen bij mij de stoppen door en ben ik ervoor gaan vluchten.
Het werd zo erg dat we uiteindelijk zijn gescheiden omdat ik niet meer in huis durfde te blijven omdat ik constand angst had en een plekje voor mezelf zocht.
9 jaar hebben we een lat relatie gehad tot de kinderen volwassen waren.toen zijn we weer opnieuw getrouwd.
Uiteindelijk was dit de beste oplossing maar het is voor ons een hele moeilijke tijd geweest want als je van iemand houd en ook van je kinderen dan geeft het een groot schuldgevoel om ze in de steek te laten.
Dus denk er heel goed over na of je het wel aan kan.
Kleine kinderen gaat nog wel maar kleine kinderen worden groot en dan word het steeds moeilijker.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 09 10:46 
zeer actief lid

Da's nou net het punt hè! Je weet niet of je het aankunt. Ik heb ook vluchtmomenten gehad, alleen gaat het nu wel goed. Afgelopen jaar ben ik zelfs alleen geweest met mijn zoon terwijl hij BG had, opgehaald van school en al. Ik kan niet zeggen dat ik het makkelijk had, maar toch.

Ze zijn maar een klein deel van de tijd dat je met ze samen bent ziek. Al die andere momenten zijn er ook en die zou ik voor geen goud willen missen!!!! Ze zijn geweldig die kanjers van mij!!!!

Ik wens je sterkte met de beslissing, maar het zou toch wel heel zonde zijn als dat rotfobie je zo iets moois zou ontzeggen. ;-)

Liefs Tinus.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 09 13:24 
actief lid

@ I. Olfers

OKeeee, je bericht maakt me toch wel bang. Het voordeel van ouder wordende kids is toch ook dat ze beter in teiltjes kunnen overgeven? Dat was een beetje mijn hoop.
En het is idd heel zwaar als je zelf ziek bent en ook nog een ziek kind moet verzorgen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 apr 09 18:25 
super actief lid

Lucky schreef:
Ik heb voor mijn boek een enquete gedaan en daar kwam dat uit. Kan inmiddels wel veranderd zijn natuurlijk, ik hoor tegenwoordig ook veel over EMDR.

Ik heb vanmiddag tijdens de cursus van de rijks universiteit in groningen gevraagd wat zij de beste therapie voor deze fobie vinden.
Volgens deze mw. (die het onderzoek doet) is emdr niet zo geschikt bij deze fobie. Ze kent maar weinig tot geen positieve verhalen. Volgens haar is het doen van exposure het beste.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 apr 09 19:02 
super actief lid

EMDR werkt vooral bij trauma's. En exposure? Ik ben de naam vergeten van het meisje dat door exposure is overgegaan naar een dwang om elke dag te braken, maar dat lijkt me nog erger.

All I want is to forget, finally
in Sleep of Death...

Sopor Aeternus & The Ensemble of Shadows ~ Todeswunsch

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 09 9:05 
giga actief lid

Tom schreef:
EMDR werkt vooral bij trauma's. En exposure? Ik ben de naam vergeten van het meisje dat door exposure is overgegaan naar een dwang om elke dag te braken, maar dat lijkt me nog erger.

Dat Belgische meiske:
Anske :yes:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 09 10:41 
super actief lid

Merel schreef:
@ I. Olfers

OKeeee, je bericht maakt me toch wel bang. Het voordeel van ouder wordende kids is toch ook dat ze beter in teiltjes kunnen overgeven? Dat was een beetje mijn hoop.
En het is idd heel zwaar als je zelf ziek bent en ook nog een ziek kind moet verzorgen.

Dat je nu bang gemaakt bent was vast niet de bedoeling :sad: dat zou jammer zijn, want wat is groter: Je angst? of de liefde om nog n kind te krijgen en groot te brengen??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 apr 09 20:22 
actief lid

Als ik angstig ben, ben ik niet rationeel. En dan vraag ik me dus af of ik het uberhaubt nog aandurf nog een kindje te krijgen.
Gelukkig ben ik lang niet altijd angstig, dus ik zal er echt wel voor gaan volgend jaar :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 09 6:54 
super actief lid

Merel schreef:
Als ik angstig ben, ben ik niet rationeel. En dan vraag ik me dus af of ik het uberhaubt nog aandurf nog een kindje te krijgen.
Gelukkig ben ik lang niet altijd angstig, dus ik zal er echt wel voor gaan volgend jaar :D

Neem de tijd.
Je hoeft toch ook niet gelijk te beslissen? Misschien dat je aan het einde van de therapie anders denkt?
Doe wat je gevoel je zegt en het komt dan vast wel goed.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 09 7:32 
super actief lid

Wel goed dat je er toch over denkt nog n kindje te nemen :thumbup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 09 21:33 
lid

Het is echt super,je eigen vlees en bloed,echt waar alleen dat enige dan.....Ben 37 dus kan niet te lang meer wachten...,Vaak denk:hoe doen andere moeders dat dan, het is soms net of zij er niet om geven als hun kinderen BG hebben..ze doen dan net of het één of andere verkoudheid is..kan het me niet voorstellen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: 02 apr 13 18:18 
lid

positief blijven denken!! Kop op!! :thumbup:[/quote]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: 02 apr 13 18:19 
lid

moeilijk maar als je het echt wilt lukt het :smile:[/quote]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: twijfel....
BerichtGeplaatst: 02 apr 13 22:52 
actief lid

Ik durf nog steeds niet de stap te zetten voor ons eerste kindje.
Elke maand denk ik, nu ga ik ervoor!
En als t dan zover is, ik heb mijn eisprong, dan durf ik weer niet....
Puur omdat ik zelf bang ben dat ik het niet aan kan en de angst voor misselijkheid.
Zo zonde dat deze fobie t verpest!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: twijfel....
BerichtGeplaatst: 08 apr 13 12:06 
lid

Ook ik had grote twijfel of ik het wel aan zou kunnen een kindje te krijgen met deze fobie. Ik moet zeggen dat het bij mij juist helpt als mijn zoontje ziek is en hij moet spugen. Ik ruim het nu makkelijk op en help hem gerust te stellen. Iets wat ik NOOIT gedacht had van mezelf. Hij spuugt nogal makkelijk ,vooral als hij erg moet huilen ,dus ik maak het zoveel mee dat ik er wel aan begin te wennen. Hij heeft alleen nog geen buikgriep gehad en dat is dus wel weer iets wat me angstig maakt, dan kan ik het nl zelf ook krijgen maar dat zien we dan wel weer. Misschien helpt dat dan ook weer mijn fobie te relativeren. Ik zou zeggen als je de wens voor een 2e hebt laat je niet tegen houden! Er zijn meer fantastische momenten met kinderen dan die paar x zieke momenten. Succes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur