Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: twijfel....
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 5:53 
lid

Trotse moeder van 2 dochters Kyara en Quinty... Als ze ziek zijn je snapt het al gaat het helemaal fout met mij.
Ik geloof als ik dat niet had zou ik een derde willen zo leuk vind ik dat maar als ze ziek worden denk ik.....jeetje ik kan er op dat moment helemaal niet voor ze zijn...mijn vriend neemt dat over van mij.,,maar toch als moeder zijnde......mijn kindjes zijn mij alles...

Ik denk er nu iedere dag aan. Vooral periode november t/m april....Beheerst mijn leven compleet. Het maakt me :no: :evil:
Iemand tips?????
Liefs Pascalle.

Laatst bijgewerkt door pMoors op 02 apr 13 18:25, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 7:48 
mega actief lid

verstand op nul en je kinderwens voorzetten..
moeilijk maar als je het echt wilt lukt het :smile:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 8:51 
super actief lid

De 1e is toch ook gekomen?? Dan lukt die 2e ook wel ;-) positief blijven denken!! Kop op!! :thumbup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 8:54 
Niet meer te stuiten zo actief lid

Is allemaal wel makkelijk gezegd hoor :unsure:

Ik begrijp heel goed je gevoelens.
Maar wegen de zware fobiemomenten tot nu toe op tegen alle mooie momenten? Ik wil wedden van niet?
Ik ben nu zwanger van mijn tweede en ben soms ook wel bang. Oh nee, geen 1 maar 2 kinderen die ziek kunnen worden enz... maar uiteindelijk overleven we de moeilijke periodes wel tenslotte. Ik heb wel een man die echt totaal geen moeite heeft met overgevenen die onze zoon gewoon vasthoudt terwijl hij aan de gang is. Dat scheelt wel veel. De angst achteraf blijft natuurlijk wel even groot, daar kan niet niemand wat aan veranderen. Hoe staat jouw man hier tegenover?

Ik wens je veel succes met je beslissing!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 8:57 
super actief lid

Mehn.. zo bedoelen we dat toch niet :mad:
probeer gewoon n hart onder de riem te steken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 9:04 

dat weet ik wel hoor, maar dat is niet echt wat ze bedoelt denk ik. ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 9:06 
super actief lid

Wij zijn misschien meelevend??
En ook wij, die geen kinderen hebben, proberen hier, omdat we er geen ervaring mee hebben, op ons eigen manier te helpen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 9:27 

dat snap ik en dat vind ik ook heel lief hoor ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 9:32 
super actief lid

Gelukkig

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 10:36 
Ere-lid

Images: 167
Hoi,

Kun je eens concreet maken waar je precies bang voor bent als je 2 kinderen hebt ipv 1?

Ik herken je dilemma namelijk wel een beetje. Ik overweeg ook om voor een kindje te gaan, maar twijfel ook nog, mede door de fobie. Voor mij helpt het wel om de angst concreet te maken en dan te kijken of er oplossingen voor zijn. Zo was/ben ik bv bang om in het ziekenhuis te bevallen en daar overgevende mensen te zien. Ik ben daarom op onderzoek uitgegaan en heb ontdekt dat hier in het ziekenhuis in Zeist er kraamkamers zijn: huiselijk ingerichte eenpersoonskamers voor vrouwen die moeten bevallen. Dat is dus al één puntje die minder zwaar is geworden. Een vraag die jij je zou kunnen stellen is bv: welke backup heb je als je kinderen ziek worden? Is er een moeder, schoonmoeder, buurvrouw, vriendin die je kan ondersteunen?

*Margaret - 41 jaar - eigenaar Webmastery (wij beheren websites & social media voor organisaties, zie webmastery.nl) - getrouwd met Daniël - baasje van doesjes Mozes en Noah en kat Elvis*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 11:24 
actief lid

Goede punten Lucky!

Op die manier kan je sommige angsten/problemen opvangen/oplossen en wordt de totale angst misschien kleiner.
Het is al erg genoeg dat wij deze fobie allemaal hebben, maar als je kinderwens eronder lijdt is het helemaal erg!
Ik ben nu ook al bang om voor een 2e kindje te gaan. Ik ben nog heel jong, maar wil liever niet een jaar of 5 leeftijdsverschil tussen de kindjes hebben (voor zover je dat voor het zeggen hebt).

Mijn tactiek is mijn kop in het zand steken en hopen op het beste. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik allerlei middeltjes tegen zwangerschapsmisselijkheid gezocht (gember etc.)
Ergens heb ik zelf iets van; het verschil tussen 0 en 1 kind is zoveel groter, dan tussen 1-2 kinderen.

Ben je trouwens bang om je kind te zien overgeven of om het zelf te krijgen? Ik ben namelijk panisch voor het laatste.

Succes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 13:09 
super actief lid

Ben idd heel nieuwsgierig wat je precies tegenhoudt nu je al één kindje hebt :) ook die heb je op de wereld weten te zetten, overigens heel :thumbup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 15:36 
actief lid

Ik heb twee kinderen en moet zeggen dat mijn fobie er niet erger door is geworden, of dat ze last hebben van mij fobie.

De oudste heeft veel maar dan echt veel gespuugd de eerste 4 jaar.

Maar de keren dat de jongste heeft gespuugd kan ik op 1 hand tellen.

Op zich maakt het niet veel uit of je nou 1 of 2 kinderen hebt.

Zou zeggen gewoon lekkerrr doen. En het komt altijd wel op zijn pootjes terecht.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 22:03 
lid

Ik ben panisch als mijn dochter moet overgeven en ook dat ik het zelf krijg.Ik hou haar zelfs uit de peuterspeelzaal als ik hoor dat ook maar eentje ziek en dat is echt niet goed. Zij is al een paar keer ziek geweest en ben 2 keer flauwgevallen(voel me ook nog schuldig ook) Gelukkig heb ik wel een vriend die vangt het dan goed op maar als hij om 5 uur s`morgens moet gaan werken dan weet ik van gekkigheid niet wat ik moet doen. Bel mijn moeder dan(klinkt belachelijk) dat zij dan komt of haar komt halen en dan voel ik me dus echt klote....Maar ik begrijp ook de reacties dat ik er gewoon voor moet gaan,en dat denk ik zelf dan ook maar als het weer zover is dan twijfel ik weer,terwijl ik zoooo van haar geniet. Ik zeg altijd als ik deze ziekte niet had dan zou ik er zo 3 willen hebben. Ik wil trouwens ook niet bij andere op de kamer liggen in een ziekenhuis, ik had dat toen zelfs gevraagd maar dat ging niet. Nu is er gelukkig een nieuw ziekenhuis waar je een kamer alleen hebt,een hele geruststelling..
Jullie reacties doen me echt goed en heb er veel steun aan

Liefs Pascalle :welcome:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 09 22:12 
Ere-lid

Images: 167
Hoi Pascalle,

Ik vind niet 'dat je er gewoon voor moet gaan', hoor. Ik vind het goed dat je een weloverwogen keuze maakt.

Als ik het zo hoor heb je best een goed 'plan b' en is het probleem vooral dat je zo streng voor jezelf bent, omdat je vindt dat het belachelijk is dat je hulp vraagt van je moeder en je vriend. Je zou eraan kunnen werken om de lat voor jezelf wat minder hoog te leggen.

Je zou ook eerst in therapie kunnen gaan zodat je je wat sterker in je schoenen vindt staan en bv de kids in ieder geval op de peuterspeelzaal kunt laten als er een ander kindje ziek is.

Sterkte in ieder geval met je beslissing.

*Margaret - 41 jaar - eigenaar Webmastery (wij beheren websites & social media voor organisaties, zie webmastery.nl) - getrouwd met Daniël - baasje van doesjes Mozes en Noah en kat Elvis*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur