Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 maart 17 16:00 
lid

Hey iedereen, ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn met het prikkelbare darm syndroom. Ikzelf lijdt hieraan en het is absoluut geen pretje samen met emetofobie. Vaak ben ik misselijk, opgeblazen, moet ik veel boeren en heb ik veel last van krampen en/of diarree. Door de fobie willen deze klachten wel eens voor een paniekaanval zorgen omdat ik dan schrik heb voor buikgriep. Op het moment neem ik spasmomen om het wat dragelijker te maken maar een wondermiddel is het niet. Hoe gaan jullie hier mee om, hebben jullie hulpmiddeltjes/medicatie die goed helpen? groetjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 apr 17 20:03 
lid

Hoi

Ik lees graag even mee. Heb ook pds en herken jouw verhaal.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 apr 17 0:44 
lid

Hallohallo,

Ik heb hier inderdaad ook last van, heel erg vervelend. Ik heb mezelf nu zover gekregen dat ik eerst bij mezelf denk dat het pds buikpijn is en dat het snel weer weg gaat. Ik word nu gelukkig pas bang als het erg lang duurt of heel erg is. Heb vanalles geprobeerd kwa middeltjes, rennie, maagzuurremmers, zelfs metoclopramide maar niets helpt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 apr 17 0:45 
lid

Ik beveel het fodmap dieet aan dat helpt mij heel.erg

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 apr 17 21:10 
lid

Ik herken het wel. Als ik last van mijn darmen heb..dan eet ik ook minder. Handig is dat niet van mij maar ivm de angst ben ik wel minder paniekerig en heb dan het gevoel dat mijn buikpijn ook minder wordt. Maarja..een dag of twee/drie weinig eten is ook niet bepaald goed. Ik val dan ook wel af helaas.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 17 20:17 
lid

Oh... dit herken ik zo erg. Emetofobie en pds.. echt het vervelendste wat je tegelijk kan hebben.

Ik heb sinds 6 weken constante pds, normaal had ik dat af en toe of vooral als ik iets at wat pds veroorzaakt bij me. Maar deze 3 weken heb ik het 24'7... met Emetofobie waren dit weken des hell...

Nu heb ik van de dokter duspatol gekregen, en slik ik probotica. Het duurt even 3 weken voordat het werkt, maar dan werkt het wel!! Het vermindert mijn angst voor buikgriep/overgeven, en mijn darmen worden gewoon wat rustiger. Waardoor ik geen dubbele paniek heb....

Ik raad het dus erg aan!!

Anders is het ook altijd nog een goede tip om, iberogast te gebruiken! dit zijn natuurlijke kruiden, maar werkt als een gek. Het proeft echt verschrikkelijk, maar ze beginnen je dit in het ziekenhuis ook al aan te raden. Plus het is gewoon te halen bij de drogist / apotheek :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 dec 17 3:04 
lid

Hallo!

Ook ik herken me in jouw verhaal. Ik heb ook PDS en Emetofobie. Ik ben voor de PDS al naar verschillende artsen gegaan, maar krijg steeds de boodschap dat ik ermee moet leren omgaan en dat er niks aan te doen is. Hierbij heb ik angst om te overgeven. Het hele vervelende aan deze combinatie bij mij is dat als ik ontlasting moet krijgen, ik vooraf en daarna extreem misselijk ben. Het lijkt dan of ik moet overgeven. Ik denk dat mijn maag dan ineens leegloopt in mijn darmen wat de misselijkheid veroorzaakt. Vooral in het begin raakte ik hierdoor steeds in paniek. Nu (een aantal jaar later) heb ik dat wat beter onder controle. Als ik dan denk, ohjah ik zal zo wel naar de wc moeten en daarna gaat het vanzef over, is het te doen. Als mijn man, net zoals bijv vanavond, aangeeft ook wat last te hebben van zijn buik dan begint bij mij de ellende... mijn krampen nemen dan toe, zo ook de misselijkheid. Ik slaap dan heel onrustig en het duurt heel lang voordat ik eindelijk in slaap val. Ik heb deze nacht bijv nog niet geslapen, omdat ik steeds bang ben dat het dit keer niet door de PDS komt en dat ik uiteindelijk moet overgeven..

Zijn er meer mensen die dit herkennen en ook zo misselijk zijn voor en na het krijgen van ontlasting??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 maart 18 13:52 
lid

Ik herken me in jou verhaal! Heb zelf ook last van PDS. Voornamelijk na het avond eten heb ik last van misselijkheid waar dan weer het emetofoobje in mij om de hoek komt kijken. Voor mijn PDS heb ik pas geleden het boek Buik blij, jij blij gekocht. Tot nu toe erg blij met het boek. Verder neem ik soms Zantac Snel en wat bij mij ook helpt is echte laurierdrop dit is wel bij een dropwinkel te koop of een gezondheidswinkel. Ik bedoel dan niet de dropjes van de supermarkt of drogist. Een pepermuntje wil ook wel helpen. Hoop dat je er wat aan hebt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 dec 19 10:18 
lid

Ik heb ook pds (of dat denken ze). Bij elke pijn, ongemakkelijk gevoel in de maag, dunne ontlasting, ben ik al bang dat ik buikgriep heb.
Ik heb door de stress ook vaak dyspepsie. Wat mij ook kotsmisselijk maakt.

Vorige week dinsdag kreeg mijn schoonbroer buikgriep en in die week volgde de rest in hun huis. Sinds die dag zit ik ook in een paniek staat.
En sinds vrijdag ook misselijk enzo. Van de stress, of omdat ik het ook heb. Geen idee..

Emetofobie sucks

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 jan 20 11:30 
lid

Hi!

Ik ben ook bekend met pds. Dit wordt vaak versterkt door stress en angst. Gouden combinatie met emetofobie dus ;-)

Ik ben 4 jaar van mijn overgeefangst af geweest, tot afgelopen zomer. In die 4 jaar bleef ik overgeven een ‘ding’ vinden, maar het beheerste niet mijn leven. Ik merkte ook dat ik in die periode veel minder last van mijn buik en maag had. Toch wel bijzonder! Het was er nog wel eens hoor, maar lang niet in dezelfde mate als wanneer mijn angst terug terug.

Ik probeer soms te onderscheiden waar m’n misselijkheid of maagklachten vandaan komt: honger? Teveel gegeten? Spanning? Dat helpt soms om dingen van elkaar te onderscheiden. Al lukt dit lang niet altijd natuurlijk.

Kennen jullie het boek: Misselijk van angst, leven met een overgeeffobie?
Deze heb ik recent gekocht en staan veel herkenningsmomenten in. Ook wat tips en mogelijke oorzaken. Best passend als ik naar mezelf kijk. Ook bepaalde periodes van wanneer je er meer last van hebt.

Maar.... het is dus mogelijk om in zoverre van de angst af te komen dat je er niet dagelijks aan denkt. Natuurlijk als er iemand overgeeft of je bent zelf echt heel misselijk, dat het je meer doet dan bij mensen die deze angst niet hebben (gehad).

Soms vragen mensen wel eens: hoe ben je er de vorige keer vanaf gekomen? Hele goede vraag, ik weet het niet precies. Denk combinatie van: stoppen met de pil (ivm hormonen); therapie; lekkerder in mijn vel zitten en opbouwend dingen gaan doen die ik eerder zou vermijden.
Ik ben nu ook aan het kijken wat mogelijk bijgedragen heeft aan mijn angst. Dat is best een klus, maar de kans is groot dat dit met werk stress, meermaals over eigen grenzen heen gaan en te weinig naar mijn lichaam luisteren. Mocht je dat niet al doen, start daar dan mee :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur